פאם וטומי (Pam & Tommy)

מתי ואיפה: 2 בפברואר, הולו.
מה הסיפור: דרמה קומית ביוגרפית שחוזרת לאחת מפרשות הסלבס הידועות ביותר לשמצה של שנות ה-90 ובכלל: קלטת המין של השחקנית פמלה אנדרסון ובן זוגה דאז, המוזיקאי טומי לי, שהרעישה עולמות כשדלפה ב-1995.
הקלטת, שצולמה בפרטיות במהלך ירח הדבש של השניים (שהתחתנו אחרי היכרות של 96 שעות בלבד), נגנבה מביתם על ידי חשמלאי מתוסכל שהעסיקו בשיפוצים, ונמכרה על ידו לטיפוס מפוקפק, מפיק סרטי פורנו, שהחליט להפיץ אותה ברבים. את הסדרה יצרו סת' רוגן (שגם מככב) ושותפו הקבוע אוון גולדברג, וממש לאחרונה הודיעה אנדרסון כי לא תצפה בה מאחר ולא נכללה באופן כלשהו בתהליך הפקתה של הסדרה. אנחנו, לעומתה, נצפה גם נצפה.
10 צפייה בגלריה
מתוך Pam & Tommy
מתוך Pam & Tommy
מתוך Pam & Tommy
(צילום: HULU)
מי בפנים: לילי ג'יימס ("מאמא מיה"), סבסטיאן סטן ("קפטן אמריקה: חייל החורף"), סת' רוגן, ניק אופרמן ("מחלקת גנים ונוף"), טיילור שילינג ("כתום זה השחור החדש") ואנדרו דייס קליי ("דייס").

עיר הרצח (Murderville)

מתי ואיפה: 3 בפברואר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרת מתח קומית חדשה של נטפליקס, המבוססת על הסדרה הבריטית Murder in Successville של רשת BBC, שבה מדי פרק מוצגת תעלומת רצח שדורש פיתרון. אלא שמדובר בפורמט מעט שונה ממה שנהוג למצוא בסוגה המסוימת הזאת: אל הצוות המשטרתי הקבוע שחוקר את הרצח מצטרף סלבריטאי אורח, שלא מקבל ולו טיפת אינפורמציה על מה שמתרחש.
בנוסף אליו, לוקחים חלק שלל קומיקאים ושחקנים המגלמים סלבריטאים אחרים, שבעולם של הסדרה אוחזים בעבודות כמו חוקר מקרי מוות, פתולוג וכו'. נשמע מסובך? ובכן, זה לא ממש משנה כי התוצאה, מאולתרת בחלקה הגדול, מצחיקה עד מאוד במקור הבריטי, ויש לקוות שרוחה האנרכית תעבור גם לרימייק האמריקני.
10 צפייה בגלריה
מתוך "עיר הרצח"
מתוך "עיר הרצח"
מתוך "עיר הרצח"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: וויל ארנט ("משפחה בהפרעה"), האניפה ווד ("הגולדברגים"), לילן בואדן ("אנדי"), וכוכבים אורחים כמו קונאן אובראיין, קן ג'ונג ("קומיוניטי"), קומייל ננג'יאני ("עמק הסיליקון") ושרון סטון אחת.

ריצ'ר (Reacher)

מתי ואיפה: 4 בפברואר, אמזון פריים.
מה הסיפור: דרמת מתח ואקשן חדשה שמביאה למסך הקטן את דמותו של ג'ק ריצ'ר, גיבור ספריו של לי צ'יילד - קצין לשעבר וטיפוס קשוח ומסתורי אך גם רודף צדק, שנודד ממקום למקום ומשתמש בכישוריו המיוחדים על מנת להגן על מי שזקוק לו.
שלא תטעו, מדובר בגאולה עבור דמותו של ריצ'ר, לאחר צמד סרטי הפעולה הזניחים שכבר הופקו במסגרת הזיכיון - "ג'ק ריצ'ר" ו"ג'ק ריצ'ר: אין דרך חזרה" - שבהם כיכב טום קרוז, בליהוק שגרר מחאה ניכרת מצד מעריצי ספריו של צ'יילד. קרוז, אחרי הכל, לא בדיוק תואם לדמותו של ריצ'ר כפי שזו הצטיירה במוחם - גברתן בלונדיני המתנשא לגובה של 1.95 מטרים. השחקן אלן ריצ'סון, שמגלם אותו בסדרה החדשה - שעונתה הראשונה מבוססת על הראשון בספרי ג'ק ריצ'ר, "כסף קטלני" (The Killing Floor) - כבר הרבה יותר תואם לתבנית.
10 צפייה בגלריה
מתוך "ריצ'ר"
מתוך "ריצ'ר"
מתוך "ריצ'ר"
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: אלן ריצ'סון ("טיטאנים"), מלקולם גודווין ("איי זומבי"), ווילה פיצג'רלד ("צעקה", גרסת הסדרה), ברוס מקגיל ("בית החיות").

מגנוליות מופלאות - עונה 2 (Sweet Magnolias)

מתי ואיפה: 4 בפברואר, נטפליקס.
מה הסיפור: עונה שנייה לדרמה הרומנטית על פי ספריה של שריל וודס שזכתה להצלחה נאה גם אצלנו בישראל, ומתארת את חברותן העזה של מאדי, דיינה סו והלן - שלוש נשים מהעיירה סרניטי שבדרום קרוליינה, הלא הן "המגנוליות המופלאות".
העונה השנייה תיפתח עם תשובה לתעלומה שסגרה את העונה הראשונה: מי נהג ברכב שהתהפך והותיר את קייל הצעיר מחוסר הכרה? ולבד מכך המון דברים אחרים קורים - כמו ההתקרבות בין מאדי לבין קאל, מאמן הבייסבול של בנה, ורגשותיה המתעצמים של הלן כלפי הסו-שף החתיך אריק, והדילמה הניצבת בפני דיינה סו, שצריכה לבחור בין ג'רמי לרוני. הו, ל'אמור!
10 צפייה בגלריה
מתוך "מגנוליות מופלאות", עוהנ 2
מתוך "מגנוליות מופלאות", עוהנ 2
מתוך "מגנוליות מופלאות", עוהנ 2
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ג'ואנה גרסייה סווישר ("ריבה"), ברוק אליוט ("גדולה מהחיים"), הת'ר הדלי ("שיקאגו מד"), כריס קליין ("אמריקן פאי") וג'יימי לין ספירס, האחות הידוע לשמצה של בריטני.

חשד (Suspicion)

מתי ואיפה: 4 בפברואר, אפל tv פלוס.
מה הסיפור: הגרסה האמריקנית לדרמת המתח הישראלית המצוינת "כפולים" (קשת) סוף סוף מגיעה אל המסכים, וכעת לא נותר אלא לחכות ולראות עד כמה שימרה את רוח הפרנויה והמתח הסוחפת של המקור – או אם, כמו במקרה של "חטופים" ו"הומלנד", גרסת המקור היא רק נקודת היציאה לסיפור מסועף ורחב יותר, כזה שיכול לרוץ בהצלחה במשך כמה עונות.
כמו "כפולים", גם "חשד" (בתרגום חופשי) עוקבת אחר קורותיהם של חמישה אזרחים שביום בהיר אחד מוצאים את עצמם מעורבים בפרשה חמורה – במקור הישראלי הייתה זו פרשת חטיפתו של שר ההגנה האיראני, ובגרסה האמריקנית זוהי פרשת חטיפת בנה של טייקונית מדיה רבת עוצמה. אך האם הם אכן אזרחים תמימים כפי שהם מציגים את עצמם? לעיבוד אחראי רוב וויליאמס, מכותבי ומפיקי "האיש במצודה הרמה".
10 צפייה בגלריה
מתוך Suspicion
מתוך Suspicion
מתוך Suspicion
(צילום: +Apple TV )
מי בפנים: אומה תורמן ("ספרות זולה"), קונאל נאייר ("המפץ הגדול"), נואה אמריך ("האמריקאים"), ג'ורג'ינה קמפבל ("מראה שחורה"), אליאס גייבל ("צוות עקרב") ואליזבת הנסטרידג' ("סוכני ש.י.ל.ד").

תושב חוץ - עונה 2: חלק א' (Resident Alien)

מתי ואיפה: 6 בפברואר, HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: חלק ראשון לעונה השנייה של הסדרה הקומית האהודה בכיכובו של אלן טודיק הנהדר, שמגלם פה את הארי - חייזר שהגיע לכדור הארץ על מנת להשמיד את המין האנושי, אך מגלה לחרדתו שהוא הולך ונכבש בקסמם של תושבי הפלנטה החביבים. בעונה השנייה, הקונפליקט המרכזי של הארי רק מתעצם: האם להמשיך בתוכניתו הזדונית, או שמא להתמכר לתחושות הלא מוכרות, החמימות והמשמחות, שסביבתו החדשה מזמנת לו?
בין היתר, הקונפליקט הנ"ל עתיד להגיע לשיאו במסע לניו יורק שעורכים הארי ואסטה, כשהעונה תעקוב גם אחרי השריף מייק וסגניתו ליב. השניים ממשיכים לעמול על פתרון הרצח של סם הודג' - ואולי אף יבינו סוף סוף את הקשר בין התעלומה הזו ובין הפתולוג החדש והמשונה שהתנחל בעיירה שלהם.
מי בפנים: אלן טודיק ("פיירפליי"), שרה טומקו, קורי ריינולדס ("המפענחת"), אליס ווטרלונד ("עמק הסיליקון"), ובונוס לצופים הנאמנים: לפי השמועות, ייתכן שבמהלך העונה החדשה יפציע בה בתפקיד אורח דוויין ג'ונסון.

להמציא את אנה (Inventing Anna)

מתי ואיפה: 11 בפברואר, נטפליקס.
מה הסיפור: מבית שונדה ריימס, היוצרת והמפיקה חסרת המנוח שקשרה גורלה יחד עם נטפליקס וכבר רשמה במסגרת השת"פ הזה הצלחה היסטרית אחת ("ברידג'רטון"), מגיע ניסיון נוסף לכבוש את הצופים. הפעם זוהי סדרה שמבוססת על כתבה שפורסמה ב"ניו יורק מגזין", אודות בחורה צעירה בשם אנה דלווי, לכאורה בתו חובבת האינסטגרם של מיליונר גרמני.
אולם בפועל, אנה היא תושבת גרמנייה חסרת כל, שבין 2013 ל-2017 הצליחה לשטות באנשי סצנת המסיבות הניו-יורקית, ולא רק שיקרה להם לגבי זהותה אלא גם גנבה מהם מאות אלפי דולרים. עד שדלווי נתפסה והורשעה בעוון התחזות ומרמה היא הצליחה בין היתר להוציא כספים במרמה גם ממספר בנקים, והותירה אחריה שלל חובות עתק במלונות פאר.
10 צפייה בגלריה
מתוך "להמציא את אנה"
מתוך "להמציא את אנה"
מתוך "להמציא את אנה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ג'וליה גארנר ("אוזרק"), לברן קוקס ("כתום זה השחור החדש"), אנה קלמסקי ("ויפ"), ג'ף פרי ("האנטומיה של גריי"), קייטי לווס ("סקנדל") ועוד.

טוי בוי - עונה 2 (Toy Boy)

מתי ואיפה: 11 בפברואר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרת המתח האירוטית תוצרת ספרד, שכמובן הפכה לחביבה על הקהל הישראלי, חוזרת לעונה שנייה שתמשיך לעקוב אחר מאמציו של החשפן והאסיר לשעבר הוגו בלטראן לגלות מי הפליל אותו ברצח.
עכשיו כשהוכיח את חפותו, זו המשימה הניצבת בפני הוגו – אלא שהפצצה שפצעה את שותפתו לדרך/אהובתו, הפרקליטה האמיצה טריאנה, מדגימה כי ניסיונותיו של הוגו לפצח את התעלומה הציבו בדרכו מספר אויבים מזרי-אימה. כדי להבין מי עומד מאחורי זה, וככל הנראה גם מאחורי ניסיון הפללתו, הוגו מתחיל לעבוד במסווה במועדון חשפנות יוקרתי בעיר מרבלה. ולבד מהחקירה הסודית שלו, אפשר לקבוע די בוודאות שהג'וב חדש הזה יספק לצופים כמה שעשועים אירוטיים נוספים. והרי לשם מה נתכנסנו כאן?
מי בפנים: חזוס מוסקרה, כריסטינה קסטאנו, מריה פדרזה ("אליטה", "בית הנייר"), פדרו קזבלנק ("קווים לבנים").

בל אייר (Bel-Air)

מתי ואיפה: 13 בפברואר, פיקוק.
מה הסיפור: אחרי טיזינג ארוך (שהחל לפני שנתיים, עם טריילר פיקטיבי), ובמסגרת הגל הגואה-תמידית של ריבוטים ורימייקים, סוף סוף מגיע הריבוט המדובר ל"הנסיך המדליק מבל אייר". אלא שלא מדובר בניסיון ישיר לאתחל את הסדרה הקומית האהובה מהניינטיז בכיכוב וויל סמית', אלא בגרסה רצינית ואותנטית יותר, נעדרת צחוקים מוקלטים ונעדרת וויל סמית' (שהסתפק בהפקה), לסיפור.
וויל הוא צעיר משכונת מצוקה שהסתבך בקטטה בעיר מגוריו פילדלפיה, ונשלח לגור עם דודיו העשירים באחוזה מפוארת בבל אייר. אולם ההסתגלות איננה פשוטה עבורו - הסביבה החדשה שונה ומשונה ויש גם את העבר שהותיר מאחוריו, שחוזר לנקוש על הדלת.
10 צפייה בגלריה
מתוך "בל אייר"
מתוך "בל אייר"
מתוך "בל אייר"
(צילום: Peacock)
מי בפנים: ג'בארי בנקס, אדריאן הולמס ("הבנים"), קסנדרה פרימן, אולי שולוטן, קוקו ג'ונס ("ערפדים נגד הברונקס").

ניתוק (Severance)

מתי ואיפה: 18 בפברואר, אפל tv פלוס.
מה הסיפור: קומדיית המתח השחורה החדשה הזו, שאותה ביים בן סטילר (היא נוצרה על ידי דן אריקסון), נושאת תווי היכר של יצירות שקדמו לה - קומדיות אבסורדיות של מקום עבודה (סטייל "מהומה במשרד" מ-1999), סאטירות מקום-עבודה מדממות (כמו היצירה הקודמת שזכתה לשם Severance, קומדיית אימה בריטית מצוינת מ-2006), ויצירות דיסטופיות שנוגעות בנושא הבירוקרטיה ("ברזיל" של טרי גיליאם).
העלילה, שהרבה פרטים עליה טרם שוחררו, סובבת מפעל גדול שעובדיו עברו תהליך כירורגי ייחודי שנועד להפריד בין חייהם האישיים לחיי העבודה שלהם - מה שמאפשר להם את מחיקת זכרונותיהם מהבית כשהם בעבודה, ולהיפך. וכמובן שהגיבור שלנו, העובד החדש מארק סקאוט, מגלה שהרעיון לא ממש מבטיח כמו שנשמע תחילה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "ניתוק"
מתוך "ניתוק"
מתוך "ניתוק"
(צילום: +AppleTV)
מי בפנים: אדם סקוט ("אנשי המסיבות"), בריטני לואר ("בלתי נשכח"), ג'ון טורטורו ("ליל האירוע"), כריסטופר ווקן ("צייד הצבאים"), פטרישיה ארקט ("התבגרות") ועוד.

חקירה במצולות (Vigil)

מתי ואיפה: 24 בפברואר, ב-HOT ו-yes.
מה הסיפור: דרמת המתח הבריטית הזו, שעלתה ב-BBC, עוקבת אחר מאמציהן של שתי חוקרות משטרתיות, יחד עם צוותן הנחוש, לפענח צמד תעלומות מטרידות: היעלמותה של מכמורת דיג, ומותו של אדם. אלא שהמוות הנ"ל אירע בלוקיישן שממש לא מקל על החקירה שלהן: סיפונה של צוללת גרעינית אימתנית השייכת לצי המלכותי, לא בדיוק מקום שבו העדים הפוטנציאליים נוהגים לשתף פעולה בשמחה.
באופן טבעי, גם הסגל הפיקודי של הצי איננו מאושר במיוחד מהכתם הזה שדבק בו, ולא שש לסייע לחוקרות – מה גם שהתנגדות מצד השירות החשאי הבריטי, 5-MI, מסגיר כי ייתכן והפרשה הזו סבוכה ממה ששיערו לעצמן, והקונספירציה הנחשפת אולי אף עלולה לטמון בחובה סכנה גם עבורן.
10 צפייה בגלריה
מתוך "חקירה במצולות"
מתוך "חקירה במצולות"
מתוך "חקירה במצולות"
(צילום: BBC)
מי בפנים: סוראן ג'ונס ("ד"ר פוסטר"), רוז לזלי ("משחקי הכס", "הטובות לקרב"), גארי לואיס ("בילי אליוט"), פטרסון ג'וזף ("הנותרים").

ויקינגים: ולהאלה (Vikings: Valhalla)

מתי ואיפה: 25 בפברואר, נטפליקס
מה הסיפור: סדרת הספין-אוף המיוחלת ל"ויקינגים", דרמת האקשן התקופתית שמתחילה בשלהי המאה השמינית לספירה ועוקבת אחרי עלייתו לגדולה של השליט הוויקינגי ראגנר לות'ברוק, משפחתו, חבריו ואויביו. "ויקינגים" הפכה ללהיט גדול, בנתה לעצמה קהל אוהדים נאמן, ורצה במשך שש עונות, כך שרק טבעי שיוצריה יבקשו להמשיך את ההצלחה - כשהפעם, ליוצרה מייקל הירסט מצטרף התסריטאי ג'ב סטוארט, שבין עבודותיו נמצא גם "מת לחיות" המיתולוגי מ-1988.
סדרת-הבת החדשה מתחילה כמאה שנים אחרי האירועים המתוארים ב"ויקינגים", ומתארת את תחילת סוף עידן הוויקינגים. היא תעקוב אחר הוויקינגים הבולטים של התקופה, שהתאפיינה בדעיכת מסעות הכיבוש הבינלאומיים שלהם ובהיטמעותם בממלכות האזור - בעיקר באנגליה ונורמנדי, שבה קמה שושלת שמוצאה בוויקינגים שעתידה הייתה, שנים לאחר מכן ובראשותו של וויליאם הכובש, להשתלט על הכתר האנגלי.
10 צפייה בגלריה
מתוך "ויקינגים: ולהאלה"
מתוך "ויקינגים: ולהאלה"
מתוך "ויקינגים: ולהאלה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: לורה ברלין, סם קורלט, בראדלי פריגארד ("הולבי סיטי"), פרידה גוסטפסון ("המכשף"), קרוליין הנדרסון, יוהנס האוקור יוהנסון ("משחקי הכס"), פוליאנה מקינטוש ("המתים המהלכים").