אקירה טוריאמה, אמן המאנגה היפנית שיצר את "דרגון בול", אחד מזכיוני המאנגה היפניים המצליחים ביותר בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 68 ב-1 במרץ, בעקבות דימום מוחי, כך לפי הודעה שפורסמה באתר הזיכיון.
1 צפייה בגלריה
אקירה טוריאמה, "דרגון בול"
אקירה טוריאמה, "דרגון בול"
אקירה טוריאמה, "דרגון בול"
(צילום: EPA, AFP)
"היו לו עוד המון יעדים שחלם להשיג", נכתב בהצהרה שפורסמה מהסטודיו שלו. "ובכל זאת, הוא הותיר אחריו בעולם כל כך הרבה עבודות מאנגה ויצירות אמנות".
"דרגון בול" פורסמה לראשונה בשנת 1984, והיא עוקבת אחרי ילד בשם סון גוקו שמתאמן באומנויות לחימה ויוצא למסע בעקבות כדורי הדרקון שעשויים להציל את כדור הארץ. הסדרה עוקבת אחרי דמותו של סון גוקו מילדות - לבגרות.
טוריאמה נולד בנגויה, יפן, ב-1955, ופרץ לעולם המאנגה בתחילת שנות ה-80 עם "ד"ר סלאמפ" (Dr. Slump), שמספר אודות רובוטית צעירה והיוצר המדען שלה. בהמשך, פיתח את היצירה המפורסמת ביותר שלו - "דרגון בול", שפורסמה לראשונה בשנת 1984 והופיעה מדי שבוע במגזין Shōnen Jump. הסדרה הפכה פופולריות במיוחד ברחבי העולם ומכרה מאות מיליוני עותקים.
כך, בעשורים הבאים, המשיך בפיתוח סיפורים נוספים של המאנגה המצליחה, שנפרשו על פני מאות פרקים, כאשר כל פרק נפרש על פני מאות דפים ובעשרות כרכים ואלה נמכרו בהצלחה בלמעלה מ-80 מדינות.
ההצלחה האדירה של "דרגון בול" הובילה לפיתוח סדרות טלוויזיה, משחקי מחשב וסרטים, כשעיקר הצלחתו המסחרית האדירה של הזיכיון הוא כמובן בחנויות הצעצועים.
"דרגון בול" נחשבת, כאמור, לאחת מסדרות המאנגה המצליחות בכל הזמנים, והיא היוותה השראה ליצירות רבות שבאו אחריה.
בריאיון שהעניק בשנת 2013 לעיתון היפני Asahi, טוריאמה אמר כי "אין לו מושג" כיצד "דרגון בול" הפך לפופולרי כל כך ברחבי העולם. עוד הוא תיאר את הסדרה כנס - "בהתחשב באיך שהסדרה עזרה למישהו כמוני - עם אישיות מעוותת וקשה - להשיג עבודה הגונה ולקבל אישור חברתי".
לפי הצהרת הסטודיו שלו, לטוריאמה היו עבודות שטרם הספיק להשלים לפני מותו.