אלון אהל הוא מוזיקאי מוכשר ופסנתרן בן 22 שבבוקר ה-7 באוקטובר עוד היה בין המבלים במסיבת הטראנס ברעים. כשהחלה המתקפה הרצחנית של חמאס במקום אהל הועלה לטנדר בידי מחבלים ונחטף לעזה, כך לפי עדות של חברו הטוב. רק בהמשך משפחתו התבשרה על החדשות הקשות - אהל נמצא בשבי ארגון הטרור. "בגלל שאנחנו פחות יכולים להשפיע במובן הטכני או בבירוקרטיה, אנחנו מתעסקים במשפחה ואיך לחזק את עצמנו", אמר רונן אהל אחיו ל-ynet.
כמו אחיו אלון, גם רונן הוא מוזיקאי שמכיר מקרוב את כוחה של היצירה. "לאח ולי יש קשר חזק מאוד עם המוזיקה", הוא ממשיך. "אחת הדרכים שלנו לעבור את התקופה הזו היא לקבל ולשלוח כוחות דרכה". התשוקה המשותפת של השניים היא שהובילה אותו לאחרונה ליזום פרויקט מרגש שבו לקחו חלק המוזיקאי אבישי כהן, כמו גם משפחתו וחבריו של אחיו. "חבר טוב של אלון ואני חשבנו על דרך שבה נוכל להפיץ נתינה וטוב באופן שיגיע לכל אדם. הבנו זה משהו שרק מוזיקה יכולה לעשות. ניסינו להבין איזה שיר יתאים וחשבנו על השיר 'שובי אליי' של אבישי כהן, שאלון כמובן מאוד אוהב ומעריך אותו".
3 צפייה בגלריה
אלון אהל
אלון אהל
אלון אהל
(צילום: באדיבות המשפחה)
אהל השיג את מספר הטלפון של כהן, חייג אליו והציע לו לקחת חלק בפרויקט המרגש, ומיד קיבל מענה חיובי, ללא שום היסוסים. "לא רק שלא הייתה דילמה, זה ריגש אותי מאוד", סיפר כהן. " עם כל התופת הזאת שאנחנו עוברים, זה נתן לי כוחות - להיות מזור כלשהו למשפחה הנפלאה הזאת דרך המוזיקה. בשבילי זה דבר גדול. אני מאוד מתרגש מזה ומקווה שהכוח של המוזיקה ישפיע ויעזור".
המפגש עם משפחתו של אהל היה עבור כהן מרגש מאוד. "הכרתי משפחה יוצאת דופן עם כוחות נדירים של עמידה על הרגליים והרבה מעבר לזה. אנרגיות חיוביות וטובות שבאמת בלעדיהן אני לא חושב שאפשר לעבור דבר כזה. המוזיקה היא מעבר להכול, יש לה כוחות שאין לשום דבר אחר. גם לא למילים. מוזיקה היא קסם".
3 צפייה בגלריה
אבישי כהן
אבישי כהן
"המוזיקה היא מעבר להכול". אבישי כהן
(צילום: מתוך הביצוע "שובי אלי")
3 צפייה בגלריה
משפחתו של אלון אהל בחדר החזרות
משפחתו של אלון אהל בחדר החזרות
משפחתו של אלון אהל בחדר החזרות
(צילום: באדיבות המשפחה)
העבודה על הפרויקט הצליחה לתת לאחיו של אהל, לדבריו, מעט מרחב נשימה בימים המורכבים האלה. "זה נותן קצת נחת נפשי, אנחנו מרגישים שזה מגיע לאח שלי. אנחנו מאמינים שהעיסוק באהבה, בנתינה, בדברים שבאים מכוונה טובה, ובעיקר המוזיקה שכל כך קשורה אלינו ולאחי, יגיע אליהם. כולנו תקווה שהקריאה הזו דרך המוזיקה תעזור ונראה את אלון כאן, ממש בקרוב".