פול רובנס, השחקן, הקומיקאי, הכותב וכוכב הילדים, הלך לעולמו אתמול (א') בגיל 70 לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן.
2 צפייה בגלריה
פול רובנס
פול רובנס
הדמות שאיתה הוא מזוהה יותר מכל. פול רובנס כפי-ווי הרמן
(צילום: AP)
רובנס, שמזוהה יותר מכל עם הדמות פי-ווי הרמן, נפרד ממעריציו בפוסט באינסטגרם שפורסם לאחר מותו. "בבקשה קבלו את התנצלותי על כך שלא סיפרתי לכם את מה שעבר עליי בשש השנים האחרונות", נכתב בפוסט. "תמיד הרגשתי כמויות אדירות של אהבה וכבוד מחבריי והמעריצים שלי. אהבתי את כולכם כל כך הרבה ונהניתי ליצור ולעשות אמנות עבורכם".
בהמשך נכתב הספד מטעם משפחתו: "בלילה שעבר נפרדנו מפול רובנס, שחקן אמריקאי אייקוני, קומיקאי, כותב ומפיק שהדמות האהובה שלו פי-ווי הרמן שימחה דורות של ילדים ומבוגרים הודות לחיוביות, ההומור והאמונה בחשיבותם של אדיבות וטוב לב. פול נלחם בשקט ובאומץ במחלת הסרטן במשך שנים עם העקשנות והחדות הטיפוסיים שלו. הוא היה כישרון מחונן ולעד יחייה בפנתיאון הקומדיה ובליבנו כחבר יקר ואדם בעל אופי יוצא דופן מלא נדיבות ורוח חיובית".
רובנס החל את הקריירה שלו ב-1970 כשחקן ובקומיקאי בקבוצת אלתורים מקומית בלוס אנג'לס. ב-1980 הוא חווה את הפריצה הגדולה בקריירה כשהחל לרוץ עם "המופע של פי-ווי הרמן" - הפקת תיאטרון שהתמקדה בדמות בדיונית שאותה פיתח במשך שנים. המופע של רובנס הצליח מעל ומעבר למצופה ושבועות רבים לא נותרו כרטיסים, מה שסידר לו גם ספיישל ברשת HBO. למעשה, רובנס לא יצא מהדמות גם במהלך ראיונות שערך ובהופעות פומביות שלו.
2 צפייה בגלריה
פול רובנס
פול רובנס
פול רובנס
(צילום: AP)
ב-1985 הוא חבר לבמאי, אז האלמוני, טים ברטון, שביים אותו ב"ההרפתקה הגדולה של פי-ווי הרמן" - סרט הביכורים של ברטון, שנחל הצלחה אצל המבקרים וגם בקופות. שלוש שנים מאוחר יותר יצא ההמשך, "פי-ווי הרמן הגדול". בין 1986 ל-1990 הדמות עשתה גיחה למסך הקטן, כשקיבלה תוכנית טלוויזיה ב-CBS בשם Pee-wee’s Playhouse.
התדמית הנקייה של רובנס ואיתה גם הדמות של פי-ווי הרמן נפגעו קשות, כשב-1991 הוא נעצר לאחר שחשף את עצמו באולם קולנוע שהקרין סרטים למבוגרים. בעקבות המעצר והבלגן שהוא עורר, רובנס גנז את פי-ווי והחל להופיע בתור עצמו. רק ב-2010 הוא שב לחליפה המוכרת ולאיפור הבובתי כשניסה לעשות קאמבק בברודוויי עם "המופע של פי-ווי הרמן". ב-2016 הוא כתב וכיכב ב"החופשה הגדולה של פי-ווי הרמן", שיצא בנטפליקס והיה סרטו האחרון עד למותו.
במהלך הקריירה שלו, רובנס הופיע במספר רב של סרטים וסדרות, בהן "אנשי המסתורין" לצד בן סטילר, "רוק 30, "הרשימה השחורה" ועוד.
שחקנים, יוצרים וקומיקאים רבים ספדו לרובנס לאחר מותו ובראשם טים ברטון עצמו. "המום ועצוב. אני לעולם לא אשכח איך פול עזר לי בתחילת הקריירה שלי", הוא נזכר. "זה לא היה קורה אלמלא התמיכה שלו. הוא היה אמן נהדר, אני אתגעגע אליו".
"לא היה עוד אדם כמו פול רובנס - קומיקאי מבריק ומקורי שגרם לילדים ולהוריהם לצחוק במקביל", כתב ג'ימי קימל ברשתות החברתיות. "הוא מעולם לא שכח יום הולדת וחלק עם כולם את האהבה הגדולה שלו להשתטות. הוא ייחסר לי ולמשפחתי".
הבמאי פול פייג כתב: "זה קשה מאוד. באמת שובר לב. פול היה באמת גאון קומי. מההופעות שלו אצל לטרמן לתוכניות שלו בטלוויזיה והסרטים, הוא היה כל כך מקורי וקורע מצחוק. ובאמת אדם מתוק. זה הפסד גדול לקומדיה. תודה עבור כל הצחוקים, פול".
"אוהבת אותך כל כך פול", ספדה לו נטשה ליון. "תודה לך על הקריירה שלי ועל החברות הנצחית בכל השנים הללו. ותודה שלימדת אותנו מה זה אומר להיות באמת מקורי".