ויתר על "הכוכב הבא" בשביל הלחימה - ונפל בלחימה: הערב (ג') הותר לפרסום כי סרן (מיל') שאול גרינגליק מחטיבת הנח"ל, נהרג בקרבות בצפון רצועת עזה.
גרינגליק, בן 26 מרעננה, קצין בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל, השתתף בתוכנית הכישרונות כשהוא על מדי צה"ל בתוכנית הריאליטי "הכוכב הבא" לפני פחות מחודש, והצליח לרגש את השופטים כשביצע את שירו של חנן בן ארי, "עטלף עיוור".
"מצדיעה לבן שלי היקר סרן (מיל') שאולי שויתר על 'הכוכב הבא' ונשאר להילחם עם הפלוגה. תחזרו לשלום בעז"ה ונתחיל משהו חדש", כתבה בעבר אימו רותי בחשבון הפייסבוק שלה, ושיתפה את דבריו של בנה. "דמיינתי את השנה הזאת אחרת, שנה של שאיפות והגשמת חלומות. עכשיו אני חי חלום ישן, להלחם בשביל המדינה ואנחנו כרגע באמצע הלילה...
2 צפייה בגלריה
סרן (במיל') שאול גרינגליק ז"ל ב"הכוכב הבא"
סרן (במיל') שאול גרינגליק ז"ל ב"הכוכב הבא"
סרן (במיל') שאול גרינגליק ז"ל ב"הכוכב הבא"
(צילום: באדיבות קשת)
"חלום חדש ואחר יצטרך לחכות קצת. תודה על מילים חמות ומפרגנות וגם על הביקורות. מקווה שהתקופה הזאת חולפת ושתחלוף מהר. מבטיח להמשיך להלחם על המדינה הזאת שאני אוהב וגם על החלומות שלי בעתיד. כרגע יש רק דבר אחד בראש שלי וזה להמשיך להלחם בחושך עד שנראה את האור. בזאת הסתיימו שידורינו לעונה הקרובה".
"רואה את החדשות וכבר לא מסוגל", ספד לו רן דנקר. "קשה להאמין שלפני רגע שרת מולנו, המוזיקה שלך, השירה שלך, והעיניים שלך נחקקו בזכרוני. אין לי מילים".
איתי לוי פרסם בעמוד האינסטגרם שלו תמונה של גרינגליק וכתב "זכיתי לפגוש את שאולי באודישן המרגש שלו לפני שלושה שבועות, אין לי מילים, הלב מתרסק כל פעם מחדש. כל אחד עולם ומלואו. משתתף בצער המשפחה". גם עדן חסון נפרד מגרינגליק: "אני לא רוצה להאמין. מה זה העולם הזה. איזה איש מדהים, שנון, זמר מעולה. זכיתי להכיר אותך מעט".
גם השופטת קרן פלס שיתפה את תחושתיה בעקבות הבשורה הקשה: "שאולי היה הקול והאישיות שהכי תפסו אותי. הוא הגיע אלינו ישר מהמילואים ואיך שנגמר האודישן חתך לעוד תרגיל לילה. אמרתי לו שעליו אני סומכת. זה הקול שלי כישראלית השנה בארויזיון האנטישמי ושישרפו כולם. ככה, במדים. עם חיוך שיש בו כלכך הרבה עתיד. הכל נקטע. נשאר פוטנציאל של אדם שיכול היה להיות כל מה שרק ירצה אך הגורל רצה אחרת. זאת מציאות מזעזעת שמזעזעת אותנו כל יום כבר 81 ימים. אני עצובה. הלב עם המשפחות. משפחות הנופלים והחטופים. שלא יקטע כאן אף קול יותר לעולם".
שירי מימון סיפרה שהחדשות תפסו אותה בזמן שקילחה את בתה. "הסתכלתי על העיניים הקטנות והתמימות שלה, שלא מבינות כמה אמא שלה עצובה. כל יום נשברת מבפנים עוד קצת. שאולי, גיבור יקר שלנו, לא הפסקנו להכיר אותך כמו שרצינו, אבל זכינו לשמוע את הקול היפה והמנחם שלך. אני זוכרת את המשפחה שלך שמחה ומתרגשת בשבילך, ועכשיו הם איבדו אותך. אי אפשר להבין. נוח על משכבך בשלום".
גם רותם סלע ספדה לו וכתבה: "הלב מסרב להאמין. הגעת למפגש הראשון שלנו וישר הכנסת איתך כל כך הרבה שמחה ואור. ישבת מוקף במשפחה היפה שלך שהסתכלה עליך בגאווה עם עיניים נוצצות. מה עובר עליה עכשיו? אני אפילו לא מסוגלת לדמיין. הלב שלי שבור. אני שולחת תנחומים וחיבוק חזק למשפחה, שלא תדעו עוד צער".
אסי עזר: "שאולי היקר נפל בעזה. נפגשנו רק פעמיים. בריאיון לפני האודישן ל'כוכב' ובאודישן עצמו. פגישות קצרות. אבל לא היה צריך יותר מזה כדי לראות אתה קסם שבו. איש חייכן. כזה שאתה מיד רוצה שיהיה חבר שלך. זמר בחסד, עיניים טובות. ועכשיו הוא איננו. אני מבקש לשלוח את תנחומיי בשמי ובשם כל צוות התוכנית למשפחה שלו. הלב של כולנו מלא צער. הלוואי והסיוט הזה יגמר כבר. יהי זכרו ברוך".
2 צפייה בגלריה
סרן (במיל') שאול גרינגליק ז"ל
סרן (במיל') שאול גרינגליק ז"ל
סרן (במיל') שאול גרינגליק ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
ערוץ קשת וטדי הפקות מסרו הודעת ניחומים: "הלב נשבר. כואבים את מותו של שאול גרינגליק, קצין לוחם בחטיבת הנח"ל שנפל היום בקרב בצפון רצועת עזה. שאול השתתף בעונה הנוכחית של 'הכוכב הבא' וריגש את כולנו. אנו מוסרים תנחומינו ומשתתפים בצערם העמוק של בני המשפחה והחברים. הפרק הבא של 'הכוכב הבא' יוקדש לשאול. יהי זכרו ברוך".