טיילור סוויפט שלטה לחלוטין בטקס ה-VMA שנערך לפנות בוקר (בין שלישי לרביעי) עם זכייה בתשעה פסלונים - השוואת שיא כל הזמנים לטקס אחד והעלתה את מאזנה הכולל ל-23 זכיות, שנייה רק לביונסה (26).
6 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
(צילום: Mike Coppola/Getty Images)
הזמרת בת ה-33 הגיעה לטקס (שישודר הערב ב-22:00 ב-MTV ישראל, ב-HOT ו-yes) עם מועמדויות ב-11 קטגוריות, מהן זכתה בתשע קטגוריות בסך הכול, כולל וידאו השנה, אמן השנה, שיר השנה ואלבום השנה. הזכייה שלה בווידאו השנה זו הפעם הרביעית שבה היא זוכה בתואר היוקרתי - גם זה שיא של כל הזמנים.
"אוקיי, זה לא ייאמן", אמרה סוויפט הנרגשת על הבמה כשקיבלה את פרס וידאו השנה. "זה… אני רק רוצה לומר שהעובדה שהבחירה נעשתה על ידי הקהל אומרת כל כך הרבה עבורי. כל מה שיש לי לומר הלילה הוא תודה לכולם. אני באמת בעננים. תודה רבה לכל המעריצים, אני אוהבת אתכם כל כך". בנוסף, כוכבת הפופ הקדישה את הפרסים שלה ל"אמנות של כתיבת השירים", כמו גם ללהקת אן-סינק, שהגישה לה את אחד מהם ו"התאחדה" לראשונה מזה עשור.
6 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט
טיילור סוויפט
שברה שיא. טיילור סוויפט עם חברי אן-סינק
(צילום: רויטרס)
מעבר לחגיגה הפרטית של סוויפט, חולקו פרסים רבים נוספים והיו לא מעט הופעות בטקס שארך כמעט ארבע שעות, שציין בין היתר גם 50 שנים של היפ-הופ. זה החל בהופעה של ליל וויין והסתיים בחגיגה על הבמה עם דאג אי פראש, גרנדמאסטר פלאש, אל אל קול ג'יי, חצי מראן די.אם.סי דריל מקדניאלס, ליל וויין וניקי מינאז', שגם הנחתה את הטקס.
מרי ג'יי בלייג' הגישה את פרס האייקון העולמי לשון קומבס (דידי). "לאף אחד לא מגיע להיקרא אייקון עולמי יותר מאשר האיש הזה", אמרה בלייג' על הראפר, שביצע כמה מלהיטיו הגדולים, כשאפילו בנו קינג קומבס הצטרף אליו על הבמה.
6 צפייה בגלריה
שון וקינג קומבס
שון וקינג קומבס
אין על דידי. שון וקינג קומבס
(צילום: REUTERS/Andrew Kelly)
גם המוזיקה הלטינית שלטה בשלבים רבים במהלך טקס, כולל זכיות של הזמרת ברזילאית אניטה והזמרת הקולומביאנית קרול ג'י, שזכתה בפרס שיתוף הפעולה הטוב ביותר יחד עם שאקירה, שהייתה לאורחת הכבוד של הטקס, על השיר שלהן TGQ.
ווייקליף ז'אן הגיש לשאקירה עצמה את פרס חלוצת הווידאו על התרומה שלה למוזיקה העולמית. "מוזיקה לטינית לא יכולה הייתה להיות כוח גדול כל כך אלמלא שאקירה", הוא אמר עליה, כשבהמשך שאקירה ביצעה מחרוזת מלהיטיה, ואפילו עשתה "קראוד סרפינג" בזמן ששרה.
6 צפייה בגלריה
שאקירה
שאקירה
זוכת פרס חלוצת הווידאו. שאקירה
(צילום: REUTERS/Andrew Kelly)
6 צפייה בגלריה
שאקירה
שאקירה
נתנה שואו. שאקירה גולשת על הקהל
(צילום: REUTERS/Brendan Mcdermid)
למעשה, הטקס עצמו היה בשליטה כמעט מוחלטת של נשים, שמלבד הזכיות המרובות שלהן, והעובדה שרק נשים היו מועמדות לפרס אמן השנה - הן גם כיכבו והופיעו על הבמה. אוליביה רודריגו, קארדי בי ומייגן די סטליון (שביצעו לראשונה את שירן Bongos), ודוג'ה קאט - שביצעה מיטב מלהיטיה, היו בין הנשים שהלהיבו את הקהל באולם.
6 צפייה בגלריה
דוג'ה קאט
דוג'ה קאט
שליטה נשית על הבמה. דוג'ה קאט
(צילום: REUTERS/Brendan Mcdermid)