הגיטריסט האגדי של להקת קווין - בראיין מיי, נקרא מעכשיו סר בראיין מיי, לאחר שקיבל אתמול (ו') תואר אבירות במסגרת חגיגות השנה החדשה בממלכה המאוחדת, כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
1 צפייה בגלריה
בראיין מיי בהופעה בלונדון ביוני האחרון
בראיין מיי בהופעה בלונדון ביוני האחרון
בראיין מיי בהופעה בלונדון ביוני האחרון
(צילום: AP)
מדי שנה ניתן בממלכה תואר אבירות לרשימת אמנים, ספורטאים ודמויות בולטות בקהילה. זוהי השנה הראשונה שבה המלך צ'רלס השלישי חתום על הרשימה והעניק את התארים, לאחר מותה של המלכה אליזבת השנייה. מיי (75) קיבל את התואר 20 שנה לאחר שהופיע וביצע את השיר God Save the Queen על גג ארמון בקינגהאם במסגרת חגיגות 50 השנה לשלטונה של המלכה. ביוני האחרון אף הופיע על רקע האנדרטה של המלכה ויקטוריה, הממוקמת מול הארמון, בחגיגות ה-70.
גיטריסט להקת קווין לשעבר, שהוא גם דוקטור באסטרופיזיקה, משמש כדובר ופעיל בולט למען זכויות בעלי חיים. הוא זכה בתואר האבירות על תרומתו לעולם המוזיקה ועל התנדבותו. מיי אמר בריאיון ל-AP כי הוא מקווה שתואר האבירות ייתן לו השפעה חזקה יותר: "אולי יותר אנשים יקשיבו לי עכשיו כשזה 'סר בראיין מיי' שמדבר".
מיי הוא פעיל למען זכויות בעלי חיים שפועל, בין היתר, נגד ציד שועלים באמצעות ארגון שהקים ב-2010 שנקרא Save Me על שם השיר של קווין מ-1980. חלק מבעלי החיים שהציל במהלך השנים אף שוחררו בשטח אחוזתו.
עם קבלת התואר, אשתו של מיי מזה 22 שנים - אניטה דובסון, תזכה בתואר 'ליידי מיי'. "היא מתרגשת מאוד. אני שמח וגאה בכך שחולקים גם לה כבוד, אלוהים יודע שלא הייתי כאן בלעדיה".