הסרט "רומיאו ויוליה" מ-1968, אחד העיבודים הרבים למחזה הידוע, ליהק בשני התפקידים הראשיים את אוליביה האסי (אז בת 15 וכיום בת 71) ולאונרד וויטינג (16 אז וכיום 72). כעת, 55 שנים לאחר מכן, השניים הגישו נגד אולפני פראמאונט תביעת ענק שטוענת להתעללות מינית, הטרדה מינית והונאה.
2 צפייה בגלריה
אוליביה האסי ולאונרד וויטינג
אוליביה האסי ולאונרד וויטינג
אוליביה האסי ולאונרד וויטינג בבכורה של "רומיאו ויוליה" ב-1968
(צילום: gettyimages)
הבמאי אז פרנקו זפירלי, שהלך לעולמו ב-2019, אמר בתחילה לשניים שהם ילבשו בגדים תחתונים בצבע גוף בסצינת חדר השינה, שצולמה כמה ימים לפני סיום הצילומים, כך על פי כתב התביעה. אך ביום הצילום זפירלי אמר להם שהם יהיו עירומים והבטיח להם שהמצלמה תוצב כך שלא תראה עירום.
למרות זאת, נטען, הם צולמו בעירום ללא ידיעתם, הפרה של חוקים פדרליים של אי-צניעות וניצול של ילדים. זפירלי אמר להם שהם חייבים לשחק בעירום "או שהסרט ייכשל" והקריירות שלהם ייפגעו, עוד נכתב בתביעה. השניים "מאמינים שלא הייתה להם ברירה, אלא לשחק בעירום עם איפור גוף כפי שנדרש מהם".
2 צפייה בגלריה
אוליביה האסי, לאונרד וויטינג ופרנקו זפירלי
אוליביה האסי, לאונרד וויטינג ופרנקו זפירלי
אוליביה האסי, לאונרד וויטינג לצד הבמאי פרנקו זפירלי
(צילום: AP)
במהלך הסצנה נראים בחטף ישבנו של וויטינג והחזה של האסי. הסרט, כמו גם שיר הנושא שלו, הפכו ללהיטי ענק באותה תקופה והוא הרוויח כמעט 40 מיליון דולר בבתי הקולנוע.
וויטינג והאסי טוענים שנגרם להם נזק רגשי ועוגמת נפש במשך עשורים ולשניים היו קריירות שלא שיקפו את ההצלחה של הסרט. בעקבות זאת ובהתחשב בהכנסות של הסרט מאז יציאתו לפני 55 שנים, השניים דורשים יותר מ-500 מיליון דולר בפיצויים.
בפראמאונט טרם הגיבו לכתב התביעה שהוגשה.