אליאב זוהר הוא הזוכה ב"הכוכב הבא", כך הוכרז בגמר תוכנית הריאליטי שנערך הלילה (ג') בזאפה לייב פארק ראשון לציון ושודר בקשת.
זוהר בן ה-22 מקריית גת, בנו של חבר הכנסת מיקי זוהר, זכה אחרי שקיבל 41 אחוזים מהקולות וגבר על שלושת הפיינליסטים האחרים שהגיעו לגמר: נופיה ידידיה, מיטב שרמן וליבי פנקר.
4 צפייה בגלריה
אליאב זוהר, גמר "הכוכב הבא" 2022
אליאב זוהר, גמר "הכוכב הבא" 2022
אליאב זוהר, זוכה "הכוכב הבא" 2022
(צילום: אורטל דהן)
בגמר זוהר ביצע את "ים של דמעות" של זוהר ארגוב, שנינט ביצעה בגמר "כוכב נולד" ב-2003, ואת שירו המקורי "מיכל", אותו ביצע באודישן הראשון שלו בתוכנית. נופיה ידידיה, שסיימה במקום השני, ביצעה את "עכשיו אתה חוזר בחזרה", שביצעה במקור מירי מסיקה למילותיו של אריק ברמן, ואת Calling You של ג'ווטה סטיל. מיטב שרמן שסיימה במקום השלישי, ביצעה את "ניצחת איתי הכול" של עמיר בניון ואת "הדרכים הידועות" של שלום חנוך.
4 צפייה בגלריה
רביעיית הגמר "הכוכב הבא"
רביעיית הגמר "הכוכב הבא"
רביעיית גמר "הכוכב הבא": ליבי פנקר, מיטב שרמן, אליאב זוהר ונופיה ידידי
(צילום: נועם עטייה)
בתום חלקו הראשון של הגמר נקבע כי ליבי פנקר סיימה במקום הרביעי, זאת לאחר שביצעה את "זיקוקים" של משה פרץ, שהיה המנטור שלה בתוכנית "בית הספר למוזיקה" בה השתתפה לפני כ-11 שנים.
4 צפייה בגלריה
נופיה ידידיה, גמר "הכוכב הבא" 2022
נופיה ידידיה, גמר "הכוכב הבא" 2022
במקום השני: נופיה ידידיה, גמר "הכוכב הבא" 2022
(צילום מסך, קשת)
אל כס השופטים שכולל את נינט טייב, שירי מימון, קרן פלס, איתי לוי ואסף אמדורסקי, הצטרף השנה רן דנקר, אחרי שסטטיק ובן אל הודיעו על עזיבתם בתום שש עונות. במהלך גמר התוכנית הופיעו גם זוכה "הכוכב הבא" 2021, תמיר גרינברג, שביצע את שירו Into the Night, ונינט טייב ורן דנקר שהעלו ביצוע משותף לשירו של דנקר, "מלכת הרחבה" ולשירה של טייב "קמתי לרקוד".
4 צפייה בגלריה
רן דנקר ונינט טייב, גמר "הכוכב הבא" 2022
רן דנקר ונינט טייב, גמר "הכוכב הבא" 2022
נינט טייב ורן דנקר בביצוע משותף ל"מלכת הרחבה" ו"קמתי לרקוד". גמר "הכוכב הבא" 2022
(צילום מסך, קשת)
זו השנה השנייה שגמר התוכנית נערך מחוץ לאולפן בלייב פארק ראשון לציון, והפרס לזוכה הוא מיליון שקלים למימוש קריירה מוזיקלית.