השחקן והקומיקאי האמריקאי-היהודי ריצ'רד בלזר, המוכר בעיקר מדמותו של ג'ון מאנץ' בסדרה "רצח מאדום לשחור" ולאחר מכן בסדרה "חוק וסדר: מדור מיוחד", הלך לעולמו היום (א') בגיל 78, כך מדווח אתר "הוליווד ריפורטר".
2 צפייה בגלריה
ריצ'רד בלזר
ריצ'רד בלזר
ריצ'רד בלזר
(Photo by Francois Durand/Getty Images))
בלזר נפטר בביתו שבדרום מערב צרפת, שם הוא מתגורר בשנים האחרונות. את הידיעה על מותו אישר לאתר האמריקני חבר קרוב של השחקן שביקש להישאר בעילום שם. "היו לו בעיות בריאותיות רבות", אמר המקור.
כוכבי "חוק וסדר: מדור מיוחד" ויוצר הסדרה ספדו לקולגה הוותיקה. "להתראות חברי היקר", כתבה השחקנית מרישקה הרגיטאי ששיחקה לצידו. "מרגישה מבורכת שזכיתי להכיר אותך, להעריץ אותך ולעבוד יחד במשך שנים רבות. איזה מזל יש למלאכים שהגעת אליהם, אני כבר יכולה לשמוע אותם צוחקים", הוסיפה כשהיא מתייחסת לחוש ההומור האופייני של בלזר.
יוצר הסדרה דיק וולף מסר בהצהרה כי "הבלש מאנץ' הוא מדמויות הטלוויזיה האיקוניות ביותר שהיו", והוסיף ש"ריצ'רד הכניס הומור ושמחה לחיינו, היה האדם הכי מקצועי שיש וכולנו נתגעגע אליו מאוד".
בלזר גילם את דמותו של הבלש ג'ון מאנץ' במשך 23 שנים ומלבד היותו שחקן ותיק הוא נחשב גם לקומיקאי פורץ דרך שנודע בסגנון יבש ומנוכר, ובשלב מאוחר יותר גם כסופר חובב קונספירציות שעסק רבות ברצח הנשיא האמריקני ג'ון אף. קנדי.
בלזר נולד ב-1944 בקונטיקט שבארצות הברית, ילדותו לא הייתה פשוטה ופעמים רבות הוא נהג לספר כי אימו הייתה אלימה פיזית כלפיו וכלפי אחיו, ושכמנגנון התמודדות הוא מצא מפלט בקומדיה. הוא התייתם בגיל צעיר כשאימו נפטרה מסרטן השד כשהיה בן 18 ואביו התאבד 6 שנים לאחר מכן.
את קריירת הסטנד-אפ שלו התחיל בלזר ב-1972 כשעבר לניו יורק, אז הופיע בכמה מועדוני קומדיה. ב-1974 חבר לקבוצת קומיקאים ויחד איתם הופיע בסרטו הראשון - The Groove Tube. באותה שנה הוא גם החל לעבוד עבור תוכנית המערכונים האמריקנית הוותיקה "סאטרדיי נייט לייב" בתור הסטנדאפיסט שתפקידו לחמם את הקהל לפני התוכנית. כמו כן, הוא גם הופיע בתוכנית עצמה שלוש פעמים.
2 צפייה בגלריה
מתוך "המשלחת"
מתוך "המשלחת"
ריצ'רד בלזר
(צילום: GettyImages)
דמותו של הבלש ג'ון מאנץ' הופיעה לראשונה על מסכי הטלוויזיה ב-1993, בפרק הראשון של סדרת הדרמה המשטרתית "רצח מאדום לשחור" של רשת NBC, ובפעם האחרונה ב-2016 בתוכנית "חוק וסדר: מדור מיוחד". לאורך השנים בלזר גילם את הדמות בשמונה סדרות נוספות, בהן תפקידי אורח ב"תיקים באפלה" ו"הסמויה". מדובר באחת מדמויות השוטרים הבולטות שנצפו על המסך, שהתאפיינה בחוכמה, עירנות וגישה צינית ועוקצנית כלפי המתרחש סביבה.
השחקן הותיר אחריו את אשתו, השחקנית הארלי מקברייד, ובנותיו החורגות - ג'סיקה וברי.