הסופרבול הוא תופעה ספורטיבית תרבותית יוצאת דופן שמושכת אליה יותר תשומת לב מכל אירוע אחר בארצות הברית. משחק הגמר על אליפות ליגת ה-NFL נוגעת להמוני אוהדי הפוטבול, ובמיוחד אלה של הלוס אנג'לס ראמס וסינסינטי בנגאלס, שתי הקבוצות שהתחרו בסופרבול השנה, אבל גם מי שלא ממש מתעניינים בהתמודדות הספורטיבית צפו במשדר ברשת NBC, לפחות עד להפסקה שאירחה את אחד המופעים המוזיקליים הגדולים של השנה: הראפרים העילאיים סנופ דוג, אמינם, 50 סנט וקנדריק לאמאר התכנסו עם זמרת הסול מרי ג'יי בלייג' ומפיק ההיפ-הופ הוותיק ד"ר דרה, והוכיחו שקליפורניה יודעת לחגוג, בטח בלוס אנג'לס. חמשת כוכבי העל עלו על הבמה הענקית למפגש פסגה נוצץ באיצטדיון SoFi שאירח את המשחק, לא רחוק מהוליווד.
אחרי המחצית הראשונה של המשחק שנפתחה בנאום קולני של דוויין ג'ונסון, ביצוע של הזמרת ג'נה אייקו ל-America The Beautiful ושירת ההמנון האמריקני בקולה של מיקי גייטון, התפנו כולם לקראת מה שנחשב בעיני רבים למנה העיקרית של הסופרבול השנה: מופע המחצית. לצורך כך הוקמה במהירות במה אדירה על מגרש הדשא, לא משהו שהמארגנים לא מורגלים בו. זה הרי קורה כל שנה, גם אם הפעם היא עוצבה כבלוק של חמישה בתים פרטיים. אבל לא בכל שנה מתקיים מפגש של אגדות היפ-הופ כאלו. אפשר גם לראות בהופעה הזו אירוע הוקרה לד"ר דרה, והעברת השרביט לסנופ דוג שרכש לפני ימים ספורים את הלייבל Death Row שהדוקטור היה ממייסדיו ב-1991. השניים פתחו יחדיו בביצוע משותף ל-The Next Episode ממש כמו פעם לפני 22 שנה.
3 צפייה בגלריה
הופעת המחצית
הופעת המחצית
סנופ דוג בהופעת המחצית, סופרבול 2022
(AP)
כבר בשלב הזה היה ברור שתקרית הירי בסוף השבוע במסיבת הסופרבול של ג'סטין ביבר בלוס אנג'לס לא תעיב על האירוע החגיגי. גם לא ההאשמות שצצו לאחרונה נגד סנופ דוג על הטרדות מיניות מ-2013. סנופ דוג שמר על התדמית הקולית שלו כשהמשיך בדואט שלו עם ד"ר דרה, חברו הוותיק, בביצוע של California Love. כמצופה מאירוע יוקרתי, קרוב כל כך להוליווד, אפשר היה להבחין בסלבריטאים רבים ביציע, כמו ג'יי.זי שייצג את הגזרה המזרחית של מפת ההיפ-הופ האמריקנית, וגם ג'ניפר לופז שעמדה באור הזרקורים במעמד מופע המחצית של סופרבול 2020, והפעם צפתה מהצד ביחד עם החבר בן אפלק. גם הם הבחינו לפתע ב-50 סנט בהופעת אורח לא צפויה, כשהתחיל לבצע את In Da Club כשהוא תלוי הפוך מהתקרה. בהמשך נחת על הרצפה והשתלב בשורת הרקדניות כאילו שהוא במסיבה ביתית לוהטת.
3 צפייה בגלריה
הופעת המחצית
הופעת המחצית
50 סנט בהופעת המחצית, סופרבול 2022
(AP)
בשלב זה, כשהקצב התגבר וכך גם האנרגיות, הגיעה אתנחתא קלה באחריותה של מרי ג'יי. בלייג', שנכנסה לעניינים תחילה עם הלהיט הגדול שלה Let's Get Started. הזמרת המוערכת התייצבה על גג אחד "הבתים" כשהיא לבושה לבן ומבליטה ירכיים חשופות (לבוש צנוע יחסית להופעה של ג'יי-לו לפני שנתיים). ורגע לפני שנשכבה על גבה, הורידה הילוך נוסף עם No More Drama. מי שהתבקש להמריץ מחדש את המופע הוא קנדריק לאמאר, שצץ מתוך קבוצה של רקדנים שחורים בשיער בלונדיני. הוא ביצע את Gonna Be Alright, ומי שהאזין בקשב רב בוודאי שם לב שמילה אחת הושמטה מתוך הטקסט המקורי. כנראה שגם לאמן אפריקני-אמריקני נערץ, ה-N word היא מחוץ לתחום, במעמד זה לפחות.
3 צפייה בגלריה
מתוך הופעת המחצית, סופרבול 2022
מתוך הופעת המחצית, סופרבול 2022
מתוך הופעת המחצית, סופרבול 2022
(צילום מסך)
קנדריק חימם את העניינים והוביל לרגע הגדול של אמינם שפרץ את דרכו מאחת "הדירות". תשואות אדירות נשמעו מהיציע בתגובה לכניסה הדרמטית שלו. השיר הנבחר מתוך הרפרטואר העשיר והשנוי במחלוקת של הראפר היה Lose Yourself ונראה שהמופע כולו מתקרב לשיא רגשי - שאכן הגיע עם האיחוד של סנופ דוג וד"ר דרה שרוחו שרתה כאמור על האירוע כולו. הדוקטור התיישב ליד הפסנתר והחל לנגן את הצלילים המוכרים של Still D.R.E, כשסנופ דוג הצטרף אליו. השניים עמדו אחד ליד השני במרכז הבמה, ומתחתיהם במפלס של המגרש עשרות רקדנים נעו וקפצו לפי הקצב. המופע הסתיים כשאל השניים הצטרפו החברים האחרים - אמינם, קנדריק לאמאר, מרי ג'יי. בלייג' ו-50 סנט. השישה ניצבו זקופים ושבעי רצון כאילו זכו זה הרגע בגביע עצמו. לפעמים צריך להזכיר שבעצם, בשביל זה כולם התכנסו פה.