השחקן לאנס רדיק שידוע בעיקר בזכות תפקידיו בסדרה "הסמויה" ובסרטי "ג'ון וויק", נמצא מת בביתו היום (ו') בשעות הבוקר. סיבת המוות טרם פורסמה. "לאנס יחסר לנו מאוד", מסרה אשת יחסי הציבור שלו לתקשורת והוסיפה כי "אנו מבקשים לכבד את הפרטיות של משפחתו בזמן זה".
3 צפייה בגלריה
לאנס רדיק
לאנס רדיק
לאנס רדיק
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)
בשבועות האחרונים היה רדיק עסוק בקידום הסרט הרביעי בסדרת "ג'ון וויק", שם גילם את שרון, שוער במלון קונטיננטל שעוזר לדמותו של וויק (קיאנו ריבס) בסדרת הסרטים המצליחה. בריאיון בלעדי ל-ynet שנערך שבועיים בלבד לפני מותו, סיפר כי זה "כיף גדול לגלם את הדמות שלו. ניתן לראות כמה הוא נאמן וג'נטלמן, אבל מצד שני הוא קשוח ולא אחד שכדאי להתעסק איתו".
עם היוודע דבר מותו, ספדו לו השחקן קיאנו ריבס ובמאי "ג'ון וויק", צ'אד סטהלסקי: "אנחנו עצובים מאוד ושבורי לב מהאובדן של חברנו האהוב והקולגה לאנס רדיק", אמרו הצמד בהצהרה לתקשורת. "הוא היה איש מקצוע מדהים ושמחנו לעבוד איתו. אנחנו שולחים את אהבתנו ואת התפילות שלנו אל אשתו סטפני, אל ילדיו, אל משפחתו ואל חבריו. אנו מקדישים את הסרט לזכרו. נתגעגע אליו מאוד".
גם וונדל פירס, ששיחק לצידו ב"הסמויה", ביקש לחלוק לו כבוד אחרון: "הוא היה אדם בעל כוח רב וחן, והוא היה מוזיקאי מוכשר כמו שהוא היה שחקן מוכשר. זהו צער גדול וכאב חד ובלתי צפוי למשפחתנו האמנותית. אני לא יכול לדמיין את הקושי שעימו משפחתו ויקיריו מתמודדים כעת. היה שלום ידידי, הטבעת את חותמך כאן".
"לאנס רדיק היה בחור נחמד להפליא, ושחקן מוכשר להפליא", כתב במאי "שומרי הגלקסיה" ג'יימס גאן, שמוביל כעת את החטיבה הקולנועית של די-סי. "זה שובר לב. אני שולח את אהבתי אל כל בני משפחתו, חבריו ועמיתיו".
3 צפייה בגלריה
לאנס רדיק מתוך "ג'ון וויק 3"
לאנס רדיק מתוך "ג'ון וויק 3"
לאנס רדיק מתוך "ג'ון וויק 3"
(צילום: באדיבות yes)
גם השחקן בן סטילר נפרד ממנו. "לאנס רדיק היה שחקן יפהפה ומשכנע, וגם היה אדם יפה", אמר ושיתף בעבודה של רדיק עם אימו המנוחה של סטילר, אן מיירה, בסדרה "תאגיד" (Corporate) - "הוא היה מעולה בזה ובכל מה שהוא עשה".
רדיק נולד בשנת 1962 בבולטימור שבמדינת מרילנד, שם גם גדל והתחנך. בנעוריו למד מוזיקה, ובהמשך אף המשיך בלימודים אלו לתואר ראשון בבית הספר איסטמן למוזיקה של אוניברסיטת רוצ'סטר. לאחר מכן גם למד בבית הספר לדרמה של אוניברסיטת ייל, וסיים בה תואר שני.
את קריירת המשחק שלו הוא החל בשנות ה-90, ותפקידו המשמעותי הראשון היה בסרט "תקוות גדולות" בבימויו של אלפונסו קוארון. שנים ספורות לאחר מכן החל לגלם את ג'וני באסיל בסדרה "אוז".
3 צפייה בגלריה
לאנס רדיק מתוך "הסמויה"
לאנס רדיק מתוך "הסמויה"
לאנס רדיק מתוך "הסמויה"
(צילום: באדיבות HBO)
בשנים 2002 עד 2008 גילם את קצין המשטרה סדריק דניאלס בסדרה המצליחה מבית HBO "הסמויה" - שלימים הפכה לתפקיד הכי מזוהה עימו, ומותו מגיע כשנתיים לאחר שהלך לעולמו במפתיע גם מייקל קיי. וויליאמס, שכיכב לצידו בסדרה.
במהלך הקריירה, רדיק גם שיחק ב"פרינג'", הופיע בתפקידי אורח בסדרות כמו "חוק וסדר" ו"אבודים", ואף השתתף בקליפ לשיר '03 Bonnie & Clyde של ביונסה וג'יי זי. כאמור, בשנת 2014 הוא החל לשחק בסרטי "ג'ון וויק" בהובלת קיאנו ריבס, ושיחק גם בשלושת סרטי ההמשך. כמו כן, הוא נהג לדבב דמויות במספר משחקי מחשב, ובשנים האחרונות שיחק בסדרת האימה "האויב שבפנים" המבוססת על משחק וידאו. לאחרונה הוא צולם למספר פרויקטים שטרם פורסמו, כמו ההפקה של דיסני+ ל"פרסי ג'קסון והאולימפיים", שם היה עתיד לגלם את זאוס.