ג'ון רומיטה, אחד המאיירים החשובים בתולדות מארוול קומיקס ומי שעזר ליצור את דמויותיהם של וולברין, המעניש ומרי ג'יין ווטסון, הלך לעולמו בגיל 93, כך הודיע בנו ג'ון רומיטה ג'וניור.
1 צפייה בגלריה
ג'ון רומיטה
ג'ון רומיטה
ג'ון רומיטה
(צילום מסך)
"אני כותב את זה בלב כבד, אבי הלך לעולמו בשלווה במהלך שנתו", צייץ רומיטה ג'וניור, בעצמו מאייר מוערך, בטוויטר. "הוא אגדה בעולם האומנות וזה היה לי לכבוד ללכת בדרכו. בבקשה תחלקו איתנו את המחשבות והתנחומים שלכם כדי להראות כבוד עבור המשפחה שלי. הוא היה האדם הגדול ביותר שאי פעם פגשתי".
על אף העובדה שהתרומה העיקרית של רומיטה לעולם הקומיקס הייתה במארוול, בתחילת הקריירה שלו הוא היה חלק מהמתחרה הגדולה די-סי קומיקס. רומיטה נולד בברוקלין ב-1930 ועבד בטיימלי קומיקס, שבהמשך יהפוך למארוול קומיקס, בשנות ה-40, ובשנות ה-50 וה-60 בדי-סי.
ב-1966 הוא קיבל את הזכות לאייר את "ספיידרמן המופלא" במקומו של המאייר האגדי לא פחות סטיב דיטקו, ועבד לצד העורך בפועל של מארוול ומי שנחשב למזוהה ביותר עם הקומיקס, סטן לי. השניים עיצבו יחד את דמותו של פיטר פרקר/ספיידרמן כפי שאנו מכירים אותה היום, כשרומיטה עצמו יזם את הוספת מושא האהבה של איש העכביש, מרי ג'יין, כמו גם אחד מאויביו הגדולים ביותר, קינג פין. עימות עם לי גרם לסיום עבודתו על הקומיקס המצליח.
בין רשימת הדמויות שעזר ליצור אפשר למנות גם את הנשר, לוק קייג' ובולזאיי וכמובן וולברין והמעניש - כולם חלק מהקאנון האיקוני והכה מוכר של מארוול ומאז כולם הספיקו לקבל גרסאות קולנועיות וטלוויזיוניות מצליחות.
ב-2002 נכנס רומיטה להיכל התהילה של פרסי אייזנר - הטקס המקביל בעולם הקומיקס לטקס האוסקר בקולנוע.
הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים, ג'ון ג'וניור ו-ויקטור.