למרות כל הקשיים העומדים בפני האולפנים ההוליוודיים הגדולים על רקע שביתת השחקנים והתסריטאים, המארגנים של פסטיבל טורונטו ממשיכים כרגיל, עם ובלי הכוכבים הגדולים. הערב הוכרזה רשימת הסרטים הגדולים שיוקרנו במהלך הפסטיבל הענק בספטמבר. בין השמות הבולטים שייקחו חלק באירוע שמסמן את תחילת המרוץ לאוסקר אפשר לזהות כמה כוכבים שמתכוונים להגיע לקנדה על תקן יוצרים, בהם מייקל קיטון, כריס פיין, קריסטין סקוט תומאס, אנה קנדריק, איתן הוק ו-ויגו מורטנסן. לצידם לשמות בולטים כמו טאיקה וואיטיטי, ריצ'רד לינקלייטר, דייויד ייטס, מישל פרנקו, אטום אגויאן, אלכסנדר פיין שישיקו את יצירותיהם החדשות. כמו כן, גם הבמאי הבריטי מייקל ווינטרבוטום, שיציג לראווה את המותחן האחרון שלו "שושנה" המבוסס על מייסד ארגון הלח"י אברהם שטרן.
4 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "שושנה"
מתוך הסרט "שושנה"
מתוך הסרט "שושנה"
(צילום: באדיבות פסטיבל טורונטו)
עלילת "שושנה", שאת התסריט שלו כתב לורנס קוריאט, מתרחשת בישראל ומלווה שני שוטרים מטעם המנדט הבריטי תומאס ווילקין (דגלאס בות') וג'פרי מורטון (הארי מרלינג) שמנסים לאתר את לוחם המחתרות שעמד ברשות הלח"י במטרה לסכל את תוכניתו למרד חמוש נגד המנדט. כידוע, משימתם של ווילקין ומורטון הצליחה להתחקות אחר עקבותיו של שטרן והמפגש ביניהם בדירת המסתור הסתיים בנטרולו של המנהיג והמשורר הציוני. לצד השחקנים הבריטים שמובילים את העלילה כווילקין ומורטון, ווינטרבוטום ליהק את הישראלי הצעיר אורי אלבי לתפקיד שטרן ולצדו כמה שחקנים מקומיים אחרים כמו יותם ישי, ירדן לביא, ואריאל ניל לוי. בשלב זה התוכנית הבינלאומית של פסטיבל טורונטו טרם נחשפה, ולא ברור אם סרטים ישראלים התקבלו לפסטיבל הגדול ביותר בצפון אמריקה.
4 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "שושנה"
מתוך הסרט "שושנה"
מתוך הסרט "שושנה"
(צילום: באדיבות פסטיבל טורונטו)
מי שכן הבטיח את מקומו בתוכנית של טורונטו הוא מישל פרנקו המקסיקני שמביא לקנדה את הדרמה "זיכרון" בכיכובם של ג'סיקה צ'סטיין ופיטר סקרסגארד - דרמה דוברת אנגלית שמקדימה את הפרויקט הבא של הבמאי ממוצא ישראלי, שעתיד לצלם בארץ את סרטו הבא. אחרים שיכולים לפנטז על פריצה במרוץ לאוסקר הם טייקה וואיטיטי עם דרמת הספורט הקומית שלו "השער הבא מנצח" בכיכובו של מייקל פאסבנדר על תחיית נבחרת הכדורגל של סמואה האמריקנית, "מתנקש" של ריצ'רד לינקלייטר עם גלן פאוול, "בדיה אמריקנית" של קורד ג'פרסון בהפקת טי-סטריט של רם ברגמן, "עזרה" של טוני גודווין עם רוברט דה נירו, וופי גולדברג ורוז ביירן, Pain hustlers של דייויד ייטס עם אמילי בלאנט, Seven Veils של אטום אגויאן עם אמנדה סיגפריד, ו"ראסטין" של ג'ורג סי. וולף עם קולמן דומינגו וכריס רוק, "הקבורה" של מגי בטס בכיכובם של ג'יימי פוקס וטומי לי ג'ונס, ו-One Life של ג'יימס האווס שבו מגלם אנתוני הופקינס את ניקולס וינטון שהציל ילדים רבים מציפורני הנאצים.
4 צפייה בגלריה
מתוך "זיכרון"
מתוך "זיכרון"
מתוך "זיכרון"
(צילום: באדיבות פסטיבל טורונטו)
בשלב זה לא ברור אם שחקנים יוכלו להגיע לטורונטו ולכבד בנוכחותם את בכורות סרטיהם החדשים, אבל אפשר לשער שמייקל קיטון יצליח להגיע לבכורת הבימוי שלו Knox Goes Away, על אף שהוא גם מככב במותחן לצד ג'יימס מרסדן ואל פצ'ינו המלווה רוצח שסובל מדמנטיה. את המצב האבסורדי הזה חולקים עם קיטון גם כריס פיין שביים את Poolman ומככב בו לצד ג'ניפר ג'ייסון לי ודני דה-ויטו, וגם אנה קנדריק במותחן האימה שלה "אשת השעה" אותו היא מובילה גם כשחקנית, וקריסטין סקוט תומאס שבגיל 63 החליטה לנסות את מזלה כבמאית ב"כוכב הצפון", שבו היא מופיעה לצד סקרלט ג'והנסון וסיינה מילר. ויגו מורטנסן ואיתן הוק כבר התנסו בעברם בעבודה מאחורי המצלמה אבל לא במעמד מוזר של להשיק את סרטיהם בהיעדר צוות השחקנים שלהם. זה עלול לקרות בטורונטו כשמורטנסן יציג את The Dead Don't Hurt בו הוא מככב לצד ויקי קריפס, וכן במקרה של Wildcat של הוק בהשתתפותה של בתו מאיה הוק, שאולי לא תורשה ללוות אותו על הבמה.
4 צפייה בגלריה
מתוך Knox Goes Away
מתוך Knox Goes Away
מתוך Knox Goes Away
(צילום: באדיבות פסטיבל טורונטו)