זמן קצר לאחר שנודע כי הלכה לעולמה, הוליווד מבכה את מותה את של בטי ווייט, כוכבת "בנות הזהב" שמתה אמש (ה') בגיל 99 - כשבועיים בלבד לפני יום הולדתה ה-100. שורה של שחקנים, בדרנים וידוענים פנו לרשתות החברתיות כדי להיפרד מהשחקנית האיקונית. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התייחס לבשורה המצערת במהלך שיחה עם עיתונאים: "חבל, היא הייתה גברת מקסימה. בת 99. כמו שאמא שלי נהגה לומר, אלוהים אהב אותה", אמר, ואשתו ג'יל הוסיפה, "מי לא אהב את בטי ווייט? אנחנו כל כך עצובים".
1 צפייה בגלריה
בטי ווייט
בטי ווייט
בטי ווייט
(צילום: AP)
"העולם נראה אחרת עכשיו", צייץ השחקן ראיין ריינולדס, שהיה מקורב לווייט. "היא הייתה נהדרת בלהתעלות על הציפיות. היא הצליחה להזדקן מאוד, ואיכשהו לא להזדקן מספיק. נתגעגע אליך, בטי. עכשיו את יודעת את הסוד".
ואלרי ברטינלי, שכיכבה לצידה ב"שוות בקליבלנד", נפרדה מחברתה: "נוחי על משכבך בשלום, בטי המתוקה. אלוהים, כמה מזהיר ודאי גן עדן עכשיו".
"גדלתי על צפייה בבטי והתמוגגות ממנה", כתבה דברה מסינג ("וויל וגרייס"). "היא הייתה שובבה, נועזת וחכמה. כולנו ידענו שהיום הזה יגיע, אבל זה לא מפחית מתחושת האובדן. אכן, אוצר לאומי. עופי לך עם המלאכים".
הנרי ווינקלר, כוכב "ימים מאושרים", כתב כי "קשה מאוד לתפוש שאת לא כאן יותר, ושהזיכרונות המשמחים ממך כן. תודה על ההומור, על החום ועל האקטיביזם שלך".
"התעצבתי לשמור שבטי ווייט הלכה לעולמה", כתב וויליאם שאטנר. "אהבתי את השנינות הקומית ואת הקסם החביב שלה. היא בהחלט הייתה מתוקה לעולם ומתנה לעולם הבידור".
"בטי הייתה הטובה ביותר!", ספדה השחקנית פראן דרשר ("נני"), המכהנת גם כנשיאת ארגון SAG-AFTRA. "אישה חביבה, רגישה לכל החיות באשר הן. אישה מוכשרת ברוכת חיים ארוכים. היא נהנתה לקבל הכרה על ידי עמיתיה במהלך חייה - ובצדק. בתעשייה הזאת, בעיר הזאת - זה נדיר ונפלא לזכות לקריירה כה ארוכה. שאלוהים יברך אותך, בטי, עכשיו את עם כל הכלבים שאהבת ואיבדת במהלך 99 שנותייך".
"כל כך התעצבתי לשמוע את החדשות על מותה של בטי ווייט", כתבה ריס ווית'רספון. "אהבתי לצפות בדמויות שלה, שהביאו כל כך הרבה שמחה. תודה לך, בטי, שהצחקת את כולנו!".
"נוחי על משכבך בשלום, בטי ווייט, מנחת SNL היחידה שזכיתי לראות מקבלת מחיאות כפיים סוערות בעמידה במהלך מסיבת אפטר פארטי - מסיבה שבה היא הזמינה וודקה ונקניקייה ונשארה עד סופה המר", כתב מנחה הלייט-נייט, סת' מאיירס, שנמנה בעבר עם כותבי תוכנית המערכונים.
פול פייג, במאי "מסיבת רווקות" ו"מכסחות השדים", כתב: "2021, פשוט לא יכולת לחמוק בלי עוד אגרוף אחד לפנים, נכון? כל כך עצוב לשמוע שאגדת הקומדיה בטי ווייט הלכה לעולמה. קשה לדמיין עולם בלעדיה. זה יהיה מקום הרבה פחות מצחיק, זה בטוח. נוחי על משכבך בשלום, בטי הגאונה".
הקומיקאית קתי גריפין בחרה לשתף בסיפור אישי: "בטי הייתה אדיבה מספיק כדי להיות כוכבת-אורחת בפרק של הסדרה Kathy Griffin: My Life on the D List, שבו אנחנו מארגנים לאמא שלי מגי מפגש עם בטי ווייט, והפכה את זה לזיכרון שכאילו יצא מתוך רשימת משאלות, נוגע ומצחיק בו זמנית. הפתענו את מגי, אז כשבטי הופיעה - אמא שלי נפלה! ואני זכיתי לבלות את היום - מול המצלמה ומחוצה לה - עם אימי ועם בטי ווייט. זה היה יום חלומי. בטי התייחסה לאמא שלי כמו לחברה. היא ענתה על כל שאלה, שיחקה אותה מופתעת מכל מילה שיצאה לי מהפה. היא בילתה עם אמא שלי כאילו היא קולגה, והתייחסה אליי כמו לשוות ערך בעולם הקומדיה. היא הייתה חדה ומצחיקה כמו שהיא הייתה רכה וחכמה. ולא משנה כמה העולם הזה ימשיך להסתובב - תהיה רק בטי ווייט אחת".
הזמרת שר שיתפה גם היא בזיכרון: "צפיתי בה לראשונה בתוכנית 'החיים עם אליזבת' כשהייתי בת שבע. הייתה לי ההזדמנות לספר לה את זה והובכתי כי עיניי החלו לדמוע. היא חיבקה אותי והרגשתי בת שבע שוב. ישנם אנשים הנקראים אייקונים - בטי היא אייקון אמיתי".
השחקנית ג'קי הופמן ("גארדן סטייט") נפרדה באמצעות סיפור משעשע: "כל כך מכירת תודה על כך שלפני שנים הפרתי את ההוראות של הבחור על הסט של יוניברסל, והתפרצתי לחדר ההלבשה של בטי ווייט ואמרתי לה שאני אוהבת אותה".
"הו, אלוהים אדירים. לגן עדן יש עכשיו סופרסטארית חדשה לחגוג איתה הערב!", כתבה קרי וושינגטון ("סקנדל"). "אייקון, אגדה, פורצת דרך, קשוחה וקרן שמש שהעניקה לנו גאונות יצירתית, שמחה וצחוק במשך 99 שנים. תודה על רוחך הנועזת והנדיבה. נוחי על משכבך בשלום".
ויולה דייויס ("המדריך לרוצח"), ספדה לה: "הייתי בטוחה שתחיי לנצח. יצרת חור ענק בעולם הזה שיעניק השראה לדורות. נוחי על משכבך בשלום. הרווחת את הכנפיים שלך".
הבמאית והתסריטאית ננסי מאיירס ("החופשה", "מה נשים רוצות") ביקשה להודות לווייט: "יותר מדי עצב! פרסמתי פעם איך היא שינתה את חיי. היא הייתה האדם הראשון שגרם לי להאמין שאני יכולה להיות כותבת. איזה דבר עצום לעשות עבור אדם אחר. אני בטוחה שיש מאות מאיתנו שהיא עזרה להם לאורך השנים".