הגיטריסט דני ליין, מייסד להקת המודי בלוז וחבר ווינגס, הלך לעולמו בגיל 79 לאחר סיבוכים שנבעו ממחלת ריאות, כך נודע היום (ג') בפוסט ששיתפה אשתו ברשתות החברתיות.
3 צפייה בגלריה
דני ליין
דני ליין
דני ליין
(צילום: Mike Moore/Evening Standard/Hulton Archive GettyImages)
"אני מאוד עצוב לשמוע שחבר הלהקה שלי לשעבר, דני ליין, הלך לעולמו", כתב פול מקרטני בחשבון האינסטגרם שלו. "יש לי הרבה זיכרונות טובים מהתקופה שלי עם דני; עוד מהימים הראשונים שבהם הביטלס יצאו לסיבובי הופעות יחד עם המודי בלוז. לשתי הלהקות שלנו היה הרבה כבוד זו לזו ועשינו הרבה כיף ביחד.
"דני הצטרף לווינגס בתחילתה. הוא היה סולן ונגן גיטרה מצטיין. הביצוע המפורסם ביותר שלו הוא כנראה Go Now שיר ישן של בסי בנקס שהוא שר בצורה מבריקה. הוא ואני כתבנו כמה שירים ביחד שהמצליח בהם היה Mull of Kintyre, להיט גדול בשנות ה-70. אומנם התרחקנו, אבל בשנים האחרונות הצלחנו לבסס מחדש את הידידות שלנו ולחלוק זיכרונות מהזמנים המשותפים שלנו יחד.
"לדני היה כישרון גדול וחוש הומור משובח, והוא תמיד היה מוכן לעזור לאנשים אחרים. הוא יחסר לכל מעריציו וייזכר בחיבה רבה על ידי חבריו. אני שולח את תנחומי ואיחולים לאשתו, אליזבת ולמשפחתו. שלום ואהבה דני. היה תענוג להכיר אותך. כולנו הולכים להתגעגע אליך".
"בעלי היקר נפטר הבוקר בשלווה", כתבה אשתו, אליזבת. "הייתי לצד מיטתו, והחזקתי את ידו בזמן שהשמעתי לו את שירי חג המולד האהובים עליו. הוא שר שירי חג המולד בשבועות האחרונים בזמן שהיה מאושפז ומונשם בטיפול נמרץ בשבוע האחרון.
"שנינו האמנו שהוא יתגבר על בעיות הבריאות שלו ויחזור הביתה בסופו של דבר. לרוע המזל, מחלת הריאות שלו הייתה אגרסיבית ולא צפויה; כל זיהום החליש אותו. הוא נלחם יום-יום. הוא היה כל כך חזק ואמיץ, מעולם לא התלונן. כל מה שהוא רצה זה להיות איתי ועם חתלתול המחמד שלו, צ'רלי, בבית, ולנגן בגיטרה הצוענית שלו.
"אני מודה לכולכם על ששלחתם לשנינו אהבה ותמיכה. זה היה כבוד גדול להיות אשתו, וגם לטפל בו במהלך מחלתו. דני היה אדם נפלא, כל כך אוהב ומתוק. הוא הפך את הימים שלי לצבעוניים, מהנים ומלאי חיים - בדיוק כמוהו. אני אוהב אותך לנצח. אנא תנו לחבריו ולמשפחתו של דני את הזמן והפרטיות הדרושים בזמן שאנו מתאבלים על אובדנו".
3 צפייה בגלריה
דני ליין - שני מימין. המודי בלוז
דני ליין - שני מימין. המודי בלוז
דני ליין - שני מימין. המודי בלוז
( Evening Standard/Hulton Archive/Getty Images)
ליין הקים את להקת המודי בלוז בשנת 1964 יחד עם ריי תומאס ומייק פינדר. ליין שר את הלהיט הראשון של הלהקה - Go Now, שכיכב במצעדי הלהיטים בבריטניה ובארצות הברית. בשנת 1966 עזב את הלהקה, לפני הצלחתה המסחרית המשמעותית, אך נכנס יחד עם חברי ההרכב להיכל התהילה של הרוקנ'רול בשנת 2018.
בשנים שחלפו מאז עזיבתו, ליין התמקד בקריית סולו והשתתף בשלל הרכבים מוזיקליים, אך זכה להכרה המשמעותית ביותר כשהצטרף ללהקה הבריטית ווינגס, בהובלתו של פול מקרטני ואשתו לינדה. כחבר להקת ווינגס ליין כתב שירים, ניגן בגיטרה, בקלידים ובבס, ושר קולות רקע. להקת ווינגס הוציאה שבעה אלבומי אולפן, כמו גם שני אלבומי הופעה חיה שתיעדו את סיבובי ההופעות הבינלאומיים שלה מ-1972 ומ-1975-1976.
3 צפייה בגלריה
ווינגס. משמאל: דני ליין, סטיב הולי, פול מקרטני, לינדה מקרטני ולורנס ג'ובר
ווינגס. משמאל: דני ליין, סטיב הולי, פול מקרטני, לינדה מקרטני ולורנס ג'ובר
ווינגס. משמאל: דני ליין, סטיב הולי, פול מקרטני, לינדה מקרטני ולורנס ג'ובר
(צילום: Evening Standard/GettyImages )
אלבומה המוכר ביותר של הלהקה, Band on the Run, יצא בדצמבר 1973 אך לא זכה להצלחה מיידית. בהמשך טיפס האלבום במצעד של ה"בילבורד" בשנה העוקבת, ומכר מעל שישה מיליון עותקים ברחבי העולם.
רק אמש הכריז פול מקרטני על ציון חגיגות היובל לאלבום האהוב, בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות. "50 שנה של Band on the Run", כתב בחשבון האינסטגרם שלו. "נחגוג אותן בצאת מהדורה מיוחדת של האלבום, בתוספת תשעה קטעים שטרם נשמעו". המהדורה המדוברת צפויה לצאת ב-2 בפברואר - בעוד כחודשיים.
מקרטני וליין היו חברי וווינגס הקבועים היחידים בעשור הראשון של פעילותה, ובין להיטיה המוכרים ביותר נמצאים Live and Let Die, Listen to What the Man Said ו-Silly Love Songs.