חמישה חודשים לאחר שביקשו להסיר את המוזיקה שלהם מספוטיפיי, קרוסבי, סטילס ונאש החזירו את יצירותיהם אתמול (שבת) לשירות הזרמת המוזיקה. המוזיקאים יתרמו מהכנסותיהם בשירות עבור עמותות המסייעות במשבר הקורונה, כך דווח באתר בילבורד.
2 צפייה בגלריה
קרוסבי, סטילס ונאש
קרוסבי, סטילס ונאש
חזרו לספוטיפיי. קרוסבי, סטילס ונאש
(צילום: AP)
השלושה הלכו בעקבותיו של חברם הקרוב וכן שותפם לשעבר בעשייה המוזיקלית, ניל יאנג, שהודיע כי יעזוב את ספוטיפיי בעקבות הביקורת שהשמיע נגד הפודקאסט המצליח של ג'ו רוגן, The Joe Rogan Experience, שהפיץ לטענתו מידע מוטעה בנוגע לנגיף הקורונה.
בהצהרה שפורסמה בחודש פברואר האחרון בתקשורת, נכתב: "דייויד קרוסבי, סטיבן סטילס וגרהאם נאש ביקשו להסיר את המוזיקה המשותפת שלהם מספוטיפיי. במטרה להביע סולידריות עם חבר הלהקה שלהם ניל יאנג ותמיכה בעצירת המידע המוטעה והמזיק בנוגע לקורונה, הם החליטו להסיר את כל האלבומים שלהם מהאפליקציה, כמו גם את אלבומי הסולו של קרוסבי וסטילס. נאש החל גם הוא בתהליך כדי להסיר את אלבומי הסולו שלו".
עוד נכתב: "אנו תומכים בניל ואנו מסכימים איתו שיש מידע מוטעה ומסוכן שמשודר בפודקאסט של ג'ו רוגן. אנו תמיד מעריכים נקודות השקפה שונות על דברים, אך להפצת מידע מוטעה בזמן מגפה עולמית יש השלכות קטלניות. עד שתיעשה פעולה אמיתית כדי להראות שדואגים לציבור לצד העניין המסחרי, אנו לא רוצים שהמוזיקה שלנו או מוזיקה שעשינו יחד תהיה באותה פלטפורמה כמו שלו".
2 צפייה בגלריה
ג'ו רוגן
ג'ו רוגן
יעשה כמיטב יכולתו לנסות ולאזן את נקודות המבט השנויות במחלוקת באמצעות פרספקטיבות שונות. ג'ו רוגן
(צילום: רויטרס)
נאש שיתף בעבר הצהרה שבה אמר שהוא "מסכים לחלוטין ותומך בחבר שלי, ניל יאנג".
בתגובה למהליכהם של המוזיקאים, מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק, פרסם אז הצהרה לפיה שירות הסטרימינג יציע ייעוץ עבור פודקאסטים העוסקים בנגיף הקורונה. כשבינתיים, רוגן פרסם סרטון באורך 10 דקות בחשבון האינסטגרם שלו, בו טען כי הוא לא מנסה לקדם מידע שגוי באמצעות הפודקאסט שלו, אלא בחר לארח אנשי מקצוע בעלי דעות אחרות לגבי חיסוני הקורונה.
"הפרקים האלה תויגו כמסוכנים - היה בהם מידע מוטעה ומסוכן", אמר רוגן בסרטון, והוסיף כי הוא יעשה כמיטב יכולתו לנסות ולאזן את נקודות המבט השנויות במחלוקת באמצעות פרספקטיבות שונות, וזאת כדי "שנוכל למצוא נקודת מבט טובה יותר".