מאחורי הקלעים של אולם ה-O2 בלונדון יש חדר סודי, כזה שהכניסה אליו היא דרך ארון. האגדה מספרת שהוא תוכנן במיוחד בשביל מייקל ג'קסון לפני סיבוב ההופעות שלו ב-2009. ההופעות לא התקיימו בשל מותו של הזמר, אולם מאז, משמש החדר כפינה שקטה למי שמגיעים להופיע. חואן לואיס לונדוניו אריאס נכנס לחדר הסודי כשהוא לובש מעיל פרווה (סינתטית, יש לציין), מכנסי טרנינג ונעלי בית ממותגות. פניו חמושות במשקפי שמש וחיוך גדול, "נעים להכיר", הוא אומר ומושיט את ידו ללחיצה, "אני חואן".
5 צפייה בגלריה
מאלומה
מאלומה
"להופיע זה הדבר האהוב עליי בקריירה". מאלומה
(צילום: Tes)
הזמר שמכר מעל ל-18 מיליון תקליטים ומוכר לעולם בשמו הבימתי מאלומה, נראה מאוד רגוע בהתחשב בכך שבעוד שעתיים הוא יעלה להופיע על בימת ההיכל הידוע בבירה הבריטית בפני קהל משולהב ומצווח של כ-10,000 מעריצים ובעיקר מעריצות. מנהלו האישי ואנשי הצוות שמלווים אותו, קצת פחות רגועים. אחרי שהם מקבלים הבטחה שהריאיון לא יגלוש ממסגרת הזמן המוקצבת - בכל זאת, יש לוח זמנים שמתוכנן כמו מבצע צבאי הכולל גם Meet-and-Greet עם מעריצים לפני ההופעה - הריאיון לשמו התכנסנו מתחיל.
אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון (קורונה וכאלה) כוכב הראגטון והפופ הלטיני יחזור לשתי הופעות (ב-10 וב-11 באפריל) בהיכל מנורה שבתל אביב, שיחתמו את הסיבוב האירופי שלו. הביקור הנוכחי יהיה השלישי שלו בארץ, כשקדמו לו ביקורים ב-2017 וב-2018.
עוד במגזין מוזיקה:
5 צפייה בגלריה
מדונה ומאלומה
מדונה ומאלומה
שיתף פעולה עם שאקירה, מדונה, ג'ייסון דרולו ודה וויקנד. מדונה ומאלומה
(צילום: Ethan Miller/GettyimagesIL)
"להופיע זה הדבר האהוב עליי בקריירה. לחלוק את הרגעים האלה עם המעריצים שלי, עם הקהל. כשהקורונה פרצה וסגרה את העולם הייתי בקולומביה, ביליתי שם די הרבה זמן עם המשפחה. כשהעולם קצת נפתח, עברתי לאמריקה ומשם התחלתי לתכנן את החזרה שלי לבמות. רציתי לשוב לטור באירופה וכשהמנהלים שלי אמרו לי שישראל יכולה להיות חלק מסיבוב ההופעות, הדברים הסתדרו בצורה מושלמת עבורי. אני פשוט שמח לחזור לישראל ולבצע בפני הקהל את כל המוזיקה והשירים החדשים שלי, זה מדהים עבורי".
תמיד עמדת לצד ישראל, כשאומנים אחרים קראו להחרים אותנו, אתה המשכת להגיע ללא היסוס. איך אתה מרגיש עם תנועת החרם והאם היו אנשים שקראו לך לא לבוא? "אני מרגיש שאהבה משנה הכול ומה שאנחנו זקוקים לו כרגע, בעולם המטורף שלנו, הוא אהבה וגישה חיובית וזה מה שאני מנסה להשיג עם המוזיקה, המילים והאומנות שלי. אנשים אמרו לי שאולי זו טעות להגיע לישראל ואולי זו טעות אפילו לצאת עכשיו לסיבוב הופעות באירופה עם מה שקורה בין רוסיה לאוקראינה, אבל אני חושב בדיוק הפוך. מה שאנחנו זקוקים לו כרגע הוא מסר חיובי, להראות יותר אהבה וזה המסר שלי לעולם - לנסות לשנות את האנרגיה השלילית באמצעות מוזיקה".
סיפור האהבה של מאלומה עם ישראל לא נגמר על הבמה. כזכור, בשנת 2018 הזמר ליהק את נטע אלחמיסטר לככב לצדו בקליפ לשיר HP ולאחר מכן ב-2021, ליהק את עדן פינס לקליפ לשירו המצליח Sobrio (מספרדית: פיכח) שכיכבה לצדו ולצד עוד אחד, סקוט דיסיק. "זה לא רק המראה", צוחק מאלומה כשהוא נשאל על הנשים הישראליות. "ברור שנשים ישראליות מאוד יפות, אבל הייתי אומר שזו דווקא האנרגיה שלהן שמיוחדת ומושכת אותי. בכלל, האנרגיה בישראל מקסימה ומידבקת וכל פעם שאני מתכנן לצלם וידיאו - אני שואל אם אפשר להשיג דוגמניות ישראליות".
"לדעתי, אתם הישראלים מצליחים בכל דבר שאתם עושים", הוא ממשיך בהתלהבות, "וזה משהו שהייתי רוצה להשיג וללמוד מכם. ברור שאתם יפים. כמעט כל מי שיצא לי לפגוש מישראל, יפה. אבל, זה לא העיקר, את האנרגיה והייחוד שלכם הייתי רוצה".

מהדשא של מדיין לבמה באצטדיון

מאלומה נולד במדיין, בירת הסמים של קולומביה, לפני 28 שנים. כילד צעיר הוא גילה כישרון לכדורגל אותו פיתח עד שנות העשרה לחייו - אז חיידק המוזיקה גבר על חיידק הספורט. ההזדמנות הרצינית הראשונה ניתנה לו בגיל 16 כשדודו, שזיהה את הכישרון המוזיקלי של אחיינו, העניק לו את האפשרות להקליט שיר אותו כתב והלחין באולפן כמתנת יומולדת. חואן אריאס הצעיר הרשים חבורת מפיקים מוזיקליים שפרסו עליו את חסותם, והם אלה שביקשו ממנו לבחור שם במה קליט. כך נולד מאלומה, משילוב האותיות הראשונות של שמותיהם של אמו, אביו ואחותו - מארלי, לואיז ומאנואלה.
"למאלומה יש המון משמעות עבורי", הוא עונה בעיניים בורקות "הייתי אומר שזה מלאך שהגיע לחיי על מנת להציל את המשפחה שלי, להציל אותי ולבנות לי ולקרובים שלי עתיד ראוי. הוא אחלה ממש, הוא סופר נחמד ואני אוהב את הבחור הזה שהגיע ושינה את עולמי".
ב-2010 הזניקה חברת סוני מיוזיק את הקריירה המוזיקלית של מאלומה וב-2012 יצא אלבומו הראשון Magia, אולם ההצלחה הגדולה הגיעה עם אלבומו השני שיצא בשנת 2015, Pretty Boy, Dirty Boy, והילד הצעיר ממדיין עבר מהכדורים על הדשא לבמות באצטדיונים. ב-2018, השנה בה הופיע לראשונה במדיסון סקוור גארדן האייקוני בניו יורק, מאלומה זכה בפרס הגראמי הלטיני עבור אלבום הפופ הטוב ביותר על F.A.M.E ושיתף פעולה עם שאקירה, מדונה, ג'ייסון דרולו ודה וויקנד.
5 צפייה בגלריה
מאלומה
מאלומה
מאלומה
(צילום: Tes)
הפופולריות של המוזיקה הלטינית עלתה מאוד בעשור האחרון. מה הסיבה לדעתך? "התרבות הלטינית משתנה. כן, אנחנו עושים מוזיקה טובה אבל לא רק. אנחנו חרוצים ולא נרתעים מעבודה קשה. אנחנו מאוד בפוקוס והטיימינג מצוין. היום, לאומנים יש את הכישרון אבל גם את הדרייב, את הרצון לעבוד קשה ואת המשמעת. וזה מה שקורה ברחבי העולם, המוזיקה הלטינית כובשת כי אנחנו ממושמעים, חרוצים ורוצים מאוד שכולם יקשיבו למוזיקה שלנו. לשמוע קהל ממדינות שלא דוברות את השפה, שר איתי את כל המילים של השירים שלי, זו חוויה פשוט מטורפת והמתנה הכי גדולה לכל העבודה הקשה".
מאלומה, אותו בחור נחמד, שלפעמים עונה לשם האלטר אגו שלו "פאפי חואנצ'ו'", כשם אלבומו שיצא ב-2021, החליט שהעתיד שאליו הוא חותר חייב לפרוץ את גבולות המוזיקה. בחודשים האחרונים הוא מקדם שני סרטים שבהם השתתף: בראשון, "אנקאנטו", סרט האנימציה המצליח והפופולרי של דיסני על אודות בית משפחה מכושף בקולומביה, הזמר נתן את קולו לדמות חתיך העיירה עם השיער השופע וההליכה המוזרה שרצים עליה ממים רבים ברשת; והשני, הקומדיה הרומנטית "חתונה בהפתעה", בה הוא מגלם את בסטיאן, הסופרסטאר וארוסה הבוגדני של קאט, דמותה של ג'ניפר לופז.
"כיף לי להתעסק בכל הפרויקטים האלה. לא רק מוזיקה, לא רק הופעות, לא רק דברים של מאלומה, אני מעדיף ורוצה להתנסות בעוד דברים, לפתוח את האופקים שלי, להרחיב את היכולות שלי, את הקריירה", הוא מספר, "אז כן, אני אוהב לשחק. 'אנקאנטו' היה סרט מאוד חשוב עבורי כי הוא נוגע בתרבות שלי, בארץ שלי וב'חתונה בהפתעה', לעבוד עם ג'ניפר היה חלום, היא חברה שלי ואני אוהב אותה. גם אוון ווילסון היה אחלה וכל העסק היה מרגש כי מדובר בסרט ההוליוודי הראשון שלי וזה גם הסרט הראשון שעשיתי שהוא לא אנימציה. זה השאיר לי טעם של עוד ואני מקווה שיגיעו הזדמנויות נוספות".
אבל מאלומה לא עוצר שם. בשבועות האחרונים הוא השיק בושם משלו ואוטוטו תצא גם קולקציית גברים אותה ישיק עם חברות האופנה Reunited Clothing ו-Macy's. בראיונות לקראת השקת הקולקציה, סגן נשיא Macy's, דוראן גיון אמר כי השילוב בין 61 מיליון העוקבים שיש לזמר באינסטגרם, החוש האופנתי שלו וההתלהבות המאפיינת אותו גרמו לכלבו האופנה הגדול לסגור עם הזמר את העסקה.
5 צפייה בגלריה
מאלומה
מאלומה
"אני כאן רק בגלל שאני אמיתי". מאלומה
(צילום: Tes)
5 צפייה בגלריה
מאלומה
מאלומה
"אין לי שום דבר להסתיר". מאלומה
(צילום: Tes)
"אני תמיד מחפש את הדבר הבא", הוא אומר באנגלית במבטא קולומביאני מתגלגל. "אני אוהב לאתגר את עצמי. אבולוציה מאוד חשובה לי ואני מנסה להתפתח בכל דבר שאני עושה. אני מתבגר, כבר לא ילד ואלה הן השנים הפרודוקטיביות בחיי. אני יודע ש-28 זה עדיין צעיר, אבל אני בעניינים מגיל 16 ומרגיש שהחיים שלי השתנו בכל המובנים ויש בי בערה להמשיך ולגדול. לא רק לעשות מוזיקה טובה ואלבומים שיצליחו, אלא להמשיך ולרדוף אחר החלומות שלי, אז בואי נראה מה יהיה. הבושם נמכר בצורה מטורפת בכל העולם, ויש את קולקציית הבגדים שיוצאת בחודש הבא, והסרטים. השאיפה היא להמשיך לגדול כאיש עסקים ולבנות אימפריה. זה החלום. חלומות משתנים כל יום וסדרי העדיפויות שלי משתנים כל יום אבל מדובר בחלומות מיוחדים עבורי".
עם חשיפה ציבורית כל כך גדולה והמון עוקבים האם יש משהו שאנשים חושבים עליך שהוא לא נכון? "האמת שלא. אני מרגיש שאנשים יודעים עליי הכול. אני ספר פתוח. אין לי שום דבר להסתיר. אני רגוע, חי את חיי בצורה בה אני רוצה ולא מרגיש שיש לי צורך להסתתר או להסתיר כדי להיות מאושר, נהפוך הוא. אם אנשים אוהבים את הדרך שלי, אז מצוין ואם לא, יש מלא אומנים אחרים שהם יכולים לבחור ולעקוב אחריהם. אני כאן רק בגלל שאני אמיתי".