יאיר קראוס, כתב הצפון של ynet ו"ידיעות אחרונות" יקבל היום (יום ג') את פרס ז'בוטינסקי לעיתונות על הסיקור העיתונאי שלו בזמן מבצע "שומר החומות" בעיר עכו. הפרס יוענק על ידי מנכ"ל ההנהגה העולמית של בית"ר בוועידת ז'בוטינסקי לציונות שתיערך בירושלים.
1 צפייה בגלריה
יאיר קראוס
יאיר קראוס
יאיר קראוס
(צילום: אשר שושן)
בנימוקי הוועדה נכתב כי "במהלך ימי שומר החומות, ימים אשר לא נודע כמותם בתולדות מדינת ישראל בהם הותקפו יהודים ברחובות הערים ברחבי מדינת ישראל רק בשל יהדותם, טילים נורו לעבר הדרום והמרכז והתקיים מבצע צבאי. משטרת ישראל וכוחות הביטחון, אשר לא צפו את האירוע, לא יכלו לתת מענה אמיתי למתרחש בשטח. התקשורת הישראלית, התעלמה כמעט לחלוטין מהנעשה במקומות השונים ברחבי הארץ ולולא תושייתם של אנשים שונים ברחבי המדינה - לא הייתה צפה ועולה הצעקה מהרחובות מוכי האלימות, מבתי הכנסת השרופים, מהלינצ'ים שבוצעו בעוברי אורח יהודים ומהדירות השרופות. מכל רחבי הארץ עלתה הזעקה, אך מעכו קול בודד, אמיץ וללא מורא - קולו של קראוס".
עוד נכתב בנימוקי הוועדה כי "בזמן שעל מקומות אחרים היו זרקורי התקשורת והמשטרה - בעכו, שררה אווירת טרור ברחובות, לינצ'ים בוצעו כנגד עוברי אורח, רכבים נשרפו - ומדינת ישראל התעלמה. העיתונאי יאיר קראוס, בדיווחיו השונים דרך הרשת החברתית טוויטר ודרך העיתון מקור ראשון - הציף, פעם אחר פעם את האירועים השונים, דיווח עליהם בזמן אמת, והביא לידיעת הציבור את הנעשה בעיר הבוערת".