גד אלמלח, כוכב הסטנד-אפ הקנדי ממוצא מרוקאי, ישוב לישראל עם המופע שלו D'ailleurs, להופעה אחת שתתקיים ב-13 במרץ בהאנגר 11 בתל אביב. המופע יתקיים בשפה הצרפתית ללא תרגום לעברית, ומחירי כרטיסים נעים בין 180 שקלים ל-390 שקלים. במהלך ביקורו אלמלח יגיע גם להקרנת סרטו "תישאר איתנו" (Reste un peu, שיעלה לאקרנים ב-23 במרץ), שתפתח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי בארץ. "אני מתרגש להגיע להופיע אצלכם בתל אביב, יא חביבי תל אביב", מסר הקומיקאי.
1 צפייה בגלריה
גד אלמלח
גד אלמלח
חוזר לישראל. גד אלמלח
(צילום: Pascalito)
אלמלח בן ה-51 נולד בקזבלנקה שבמרוקו למשפחה יהודית מסורתית. אביו היה פנטומימאי. הוא עצמו למד בבית ספר יהודי ובהמשך למד עברית בישיבה, ומגיל צעיר חלם להיות שחקן. בגיל 17 עזב את מרוקו ונסע לקנדה. במונטריאול למד מדעי המדינה ובמקביל הופיע במועדוני לילה. ב-1992 הגיע לפריז ונרשם ללימודי משחק. ארבע שנים לאחר מכן, כתב את הצגת הסטנד-אפ הראשונה שלו ובשני העשורים האחרונים חלק את זמנו בין הבמה לקריירה קולנועית. הוא נחשב לאחד מאמני הבמה המצליחים בצרפת, וזוכה להצלחה רבה גם בשאר המדינות דוברות הצרפתית.
אלמלח ביקר בישראל לראשונה ב-2005 ובעקבות ההצלחה חזר להופעה בשנת 2010. ב-2007 הצטלם לצד יעל אבקסיס ורישאר ברי לסרט "הסודות של מישל" של הבמאי הישראלי מרקו כרמל, לאחד התפקידים הלא-קומיים הראשונים שגילם. במהלך הקריירה שלו השתתף בעשרות סרטים ועבד עם הבמאים סטיבן ספילברג, וודי אלן ופיטר ג'קסון. על אף הקשר העמוק שהיה לו ליהדות ולישראל, בחודש נובמבר האחרון דווח כי אלמלח התנצר והפך קתולי.