השחקנית והקומיקאית האמריקנית קתי גריפין חשפה היום (ב') כי היא חולה בסרטן הריאה. "יש משהו שאני צריכה לספר לכם, חבר'ה. יש לי סרטן", כתבה גריפין בת ה-60 לעוקביה ברשתות, "אני עומדת לעבור ניתוח שבמהלכו יסירו כחצי מהריאה השמאלית שלי". היא הוסיפה: "כן, אני חולה בסרטן הריאה למרות שמעולם לא עישנתי!". כמה שעות אחרי ההודעה גריפין נכנסה לניתוח, ובדיווח לאתר "דדליין" נכתב כי הניתוח עבר בהצלחה וכי גריפין מתאוששת ונחה.
1 צפייה בגלריה
קתי גריפין
קתי גריפין
קתי גריפין
(צילום: AP)
בהודעה הראשונית של גריפין, היא כתבה כח מחלתה נמצאת כעת בשלב 1 ולפיכך הרופאים "מאוד אופטימיים". "אני מקווה שלא אצטרך לעבור כימותרפיה והקרנות, ואני אמורה להמשיך לנשום כרגיל", כתבה. הקומיקאית אף העריכה כי תשוב לתפקוד מלא בתוך כחודש או פחות מכך. "אלה היו ארבע שנים מטורפות, שבמהלכן ניסיתי לחזור לעבוד, לגרום לכם לצחוק ולשעשע אתכם, אבל אני אהיה בסדר".
בהודעתה, גריפין התייחסה גם למגפת הקורונה: "כמובן שאני מחוסנת לגמרי מפני קורונה. אם לא הייתי מחוסנת, ההשלכות היו יכולות להיות גרועות אפילו יותר. בבקשה תישארו מעודכנים בנוגע לבדיקות הרפואיות שלכם. זה עשוי להציל את חייכם".
למשפחת גריפין יש היסטוריה ארוכה וכואבת עם מחלת הסרטן. לפני כשבע שנים, אחיה גארי הלך לעולמו בעקבות המחלה וכשלוש שנים לאחר מכן, גם אחותה ג'ויס מתה מסרטן. זמן קצר לפני כן, השחקנית הספיקה לגלח את ראשה כאות הזדהות עם אחותה החולה.
במהלך קריירת המשחק שלה, גריפין השתתפה בשורה ארוכה של תוכניות טלוויזיה, בהן "המופע של קרו קארי", "של מי השורה הזאת בכלל?", "הנסיך המדליק מבל אייר" ו"סיינפלד". היא אף כיכבה ב"משטרת האופנה" בערוץ !E ובתוכנית הריאליטי "שחקנית סוג ז'", עליה זכתה בפרסי אמי. בשנת 2017 חוללה סערה מתוקשרת לאחר שהצטלמה עם בובה בדמות ראשו הכרות של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ובהמשך התנצלה על כך.