פרס אוליבייה היוקרתי, שחוגג את התיאטרון הבריטי, התקיים הערב (א') ברויאל אלברט הול שבלונדון, ועל אף שהמחזמר "ביקור התזמורת" של תיאטרון הדונמר וורהאוס שבלונדון היה מועמד בלא פחות משש מועמדויות בחמש קטגוריות שונות בטקס - הוא לא גרף אף פרס. עוד בטרם הוכרזו הזוכים בקטגוריות השונות להן המחזמר היה מועמד, מירי מסיקה העניקה ביצוע לשיר "עומר שריף" מתוכו. צפו בקטע מתוך הביצוע של מסיקה:
הפרסים שלהם "ביקור התזמורת" היה מועמד הם פרס שחקנית ושחקן השנה במחזמר, להם היו מועמדים בהתאמה מירי מסיקה ואלון אבוטבול על גילום תפקידיהם של דינה ותאופיק זכריה, פרס המחזמר החדש, פרס התזמור המקורי החדש הטוב ביותר, וכן, שתי מועמדויות לפרס שחקן המשנה במחזמר שלהם היו מועמדים השחקן הבריטי ממוצא מצרי שריף עפיפי, והשחקן הבריטי פיטר פוליקרפו.
לכתבות נוספות במדור במה:
גם חיים טופול ז"ל, מגדולי השחקנים הישראליים שהלך לעולמו מוקדם יותר השנה, הוזכר במצגת שחלקה כבוד לאנשי תעשייה בולטים מהעולם שנפטרו בשנה החולפת.
2 צפייה בגלריה
חיים טופול ז"ל בטקס פרסי התיאטרון הבריטי
חיים טופול ז"ל בטקס פרסי התיאטרון הבריטי
כבוד לזכרו של חיים טופול ז"ל בטקס פרסי התיאטרון הבריטי
(צילום מסך)
את הערב החגיגי הנחתה השחקנית האנה וודינגהאם ("טד לאסו", "משחקי הכס") ובין הזוכים הגדולים של הטקס נמצא השחקן העולה פול מסקל, שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על הופעתו ב"חשמלית ושמה תשוקה", והשחקנית ג'ודי קומר ("להרוג את איב") שזכתה בפרס שחקנית הטובה ביותר על תפקידה במחזה Prima Facie. המחזה בכיכובה זכה גם בפרס המחזה החדש, בעוד את פרס המחזמר החדש קטף Standing at the Sky’s Edge.
2 צפייה בגלריה
"ביקור התזמורת" לונדון
"ביקור התזמורת" לונדון
מירי מסיקה ואלון אבוטבול מתוך המחזמר "ביקור התזמורת", בלונדון
(צילום: Marc Brenner)
המחזמר "ביקור התזמורת", שכתב התסריטאי איתמר מוזס עם שירים מאת דייויד יזבק, הוא עיבוד לסרט בעל אותו השם משנת 2007. ההפקה המקורית עלתה בארצות הברית והציגה לאורך כ-18 חודשים בברודווי. ההפקה עלתה בבריטניה בחודש אוקטובר בבימויו של מייקל לונגהרסט ובכיכובם של אבוטבול ומסיקה ורצה עד תחילת חודש דצמבר.
עלילת המחזמר עוקבת אחרי תזמורת משטרה מצרית שמגיעה לישראל כדי לנגן בפתיחת מרכז תרבות ערבי בעיר פתח תקווה, אבל עולה בטעות על אוטובוס לעיירה בדיונית בשם בית התקווה הממוקמת באמצע המדבר. אין בה מרכז תרבות ערבי, או, למעשה, מלון - משהו שהופך לבעיה כשהלהקה מבינה שהם תקועים שם ללילה.