בצל כוונת שר הביטחון בני גנץ לסגור את גלי צה"ל, היום (א') כונס הפורום הפיקודי של תחנת הרדיו הצבאית, ועל פי גורמים המעורים בפרטים, מנהלת משאבי האנוש של התחנה הודיעה שהליכי המיון בחודש אוקטובר הקרוב ייערכו כסדרם. המשמעות היא שנכון לעכשיו, הפעילות השוטפת של התחנה צפויה להימשך גם בחודשים הקרובים וכמו כן, צעירים לפני גיוס שיתמיינו החל מאוקטובר יצטרפו לגלי צה"ל בקיץ הבא.
1 צפייה בגלריה
 גלי צה"ל
 גלי צה"ל
המיונים ייערכו כסדרם. אילוסטרציה
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)
"זה שהמיונים ייערכו כסדרם אומר שגנץ לא מפסיק את הפעילות השוטפת של התחנה, אבל אין בכך רמז לגבי כוונתו לחזור בו מהסגירה. הרי הוא יכול לשנות שיבוץ של חיילים בכל רגע נתון", אמר ל-ynet גורם המעורה בפרטים.
בתחנת הרדיו הצבאית סירבו להגיב לנאמר בפורום הפיקודי והסגור. כזכור, עוד לפני הבחירות שר הביטחון גנץ הודיע על כוונתו לסגור את גלי צה"ל, אולם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר כי הצעד לא אפשרי טרם הבחירות.
מאוחר יותר, לאחר הבחירות והרכבת הממשלה, פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי חוות דעת משפטית קובעת כי אין צורך בחקיקה כדי לסגור את גלי צה"ל, והמהלך נמצא תחת סמכות שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי. בתוך כך, אחת הנקודות המרכזיות שעומדות על הפרק היא מינוי מפקד לתחנה. המפקד הנוכחי שמעון אלקבץ צפוי לסיים את כהונתו בסוף חודש אוגוסט וטרם נקבע מי שימלא את מקומו.
שר התקשורת, יועז הנדל, התייחס לעתידה של תחנת הרדיו הצבאית בריאיון שנערך הבוקר באולפן ynet. "ההחלטה על סגירת גלי צה"ל היא החלטה אך ורק של מערכת הביטחון", אמר השר והוסיף: "גלי צה"ל היא תופעה אנומלית. יש שם חיילים שמשדרים אקטואליה, וכשמתחבר לזה חוסר ממלכתיות, זה הופך להיות עוד יותר בוטה. אז אני יכול להבין את הקושי של הרמטכ"ל ושל שר הביטחון להגיד 'למה אני צריך את הקוץ הזה ברגל'".
השר הנדל הוסיף: "מרגע ששר הביטחון מקבל את ההחלטה, המשימה שלי היא להציג חלופות. יש לגלי צה"ל שבעה תדרים יקרים מפז ששייכים למאגר התדרים הלאומי, שזה במשרד התקשורת. אין עוד תדרים כאלה. מחר אתה רוצה תחנת רדיו ארצית? אני לא יכול לתת לך, גם אם תציע את ההצעה הכי טובה למדינת ישראל. ברגע שמחליטים לסגור את גלי צה"ל, התדרים האלה צריכים לעבור איכשהו לשידור ארצי נוסף כדי שתהיה תחרות ופלורליזם". הנדל סקר כמה אפשרויות לפתרון הבעיה: "זה יכול להיות או בצורה פרטית, שזה דורש כל מיני שינויים שאנחנו צריכים לעשות, או שזה יכול לעבור לתאגיד, וזה כמובן פחות טוב כי יש כבר תחנה ארצית בתאגיד". לסיכום אמר השר: "אנחנו נערכים. אני לא רוצה למצוא את עצמנו עם סגירה של תחנה בלי שיש חלופה".