הזמר ליאור פרחי, שבין להיטיו הגדולים נמנים "יש חשמל באוויר", "תיזהר ממנה" ו"ילד רע", הלך לעולמו בגיל 53. הלווייתו תיערך היום (ב') ברעננה.
"בצער רב, בשוק ובתדהמה, משפחת פרחי מודיעה על מותו של ליאור פרחי. בן 53 היה בלכתו", נמסר מטעם משפחתו. "ליאור היה מאבני הדרך של המוזיקה הישראלית והקדיש את חייו לשימור המוזיקה המזרחית. ליאור נפטר מדום לב, והותיר אחריו משפחה אהובה ושלושה ילדים".
"אמא ניסתה להעיר אותו בבוקר והוא היה קר כמו קרח", סיפר ל-ynet אחיו של פרחי.
3 צפייה בגלריה
ליאור פרחי
ליאור פרחי
ליאור פרחי
(צילום: יוגב עמרני)
אייל גולן, שעבד עם פרחי, ספד לו: "אני המום ולא מעכל את הבשורות הקשות. ליאור חברי היקר והטוב כבר שנים רבות, זמר ענק ויוצר מוכשר, אבן דרך במוזיקה המזרחית. עבדנו יחד, הופענו יחד והוא יצר בשבילי לא מעט שירים. הלב שלי כואב ואני בצער עמוק מלכתו בטרם עת. יהי זכרו ברוך".
פרחי, יליד רעננה, ינק מגיל צעיר מוזיקה מגוונת, כפי שסיפר בריאיון ל"7 לילות" מ-2021. "מגיל שלוש הלכתי עם אבא להופעות שלו בטקסי חינה, עם תוף פח, בזמן שאחיי הגדולים טיפחו ספרייה של תקליטי פינק פלויד ובוב מארלי. בתיכון תליתי מעל המיטה פוסטרים של שלושת האלילים: זוהר ארגוב, מייקל ג'קסון ומדונה, אבל לא חשבתי על קריירה של זמר. כשאבא סיפר לי על ההצלחה של זוהר, הוא הדגיש שהיו לו חיים קשים, אז נרתעתי. רק בכפר בתיה, בסוף חטיבת הביניים, שרתי בהצגת הסיום 'קזבלן' והפכו אותי לכוכב. אבל על להקה צבאית אפילו לא פנטזתי. כולם אמרו שבלהקות הצבאיות אין זמרים מזרחים ולא הרגשתי שזה קיפוח. אבא לימד אותי שלא כל אצבעות כף היד שוות באורכן, אבל כל אחת מהן היא עולם. אז הייתי טבח ושרתי לסירים".
את הקריירה שלו כזמר מקצועי החל בגיל 24, ובגיל 26 נכנס לראשונה לאולפן. עד אז הוא נהג להופיע בברים קטנים, ובמקביל עבד כסניטר בבית אבות. "קיבלתי פרופורציות לחיים כשהחלפתי חיתולים לקשישים שהיו פעם מנכ"לים ברמות-על", סיפר. הפריצה שלו החלה כשהמוזיקאי מיקי מדר חיבר אותו עם האחים ראובני משכונת התקווה. את הלהיט הראשון שלו, 'שניים שניים', כתב אהוד מנור.
אלבום הבכורה שלו, "כמו אבן שותקת", יצא ב-1995, ובמהלך השנים הספיק להקליט עשרה אלבומים נוספים ולשתף פעולה עם אמנים רבים, בהם יפה ירקוני, שלמה גרוניך, חיים משה, שלומי שבת, ציון גולן ומשה דץ.
3 צפייה בגלריה
ליאור פרחי ויפה ירקוני
ליאור פרחי ויפה ירקוני
ליאור פרחי ויפה ירקוני
(צילום: שאול גולן)
במשך כמעט שני עשורים פרחי היה כוכב מבוקש, כשבין להיטיו הגדולים נמנו "תיזהר ממנה", "חשמל באוויר", "עד הסוף", "גבר משתגע" ו"ילד רע". בנוסף, פרחי הלחין שירים למספר אמנים בולטים, כמו "ים של אהבה" ו"עולם של חלומות" לשרית חדד, "תגיד לי מותק" לזהבה בן ואת "בשבילך נוצרתי" לאייל גולן.
3 צפייה בגלריה
ליאור פרחי
ליאור פרחי
ליאור פרחי
(צילום: יוגב עמרני)
בריאיון ל"7 לילות" הודה פרחי כי הוא פחות מתחבר למוזיקה הים-תיכונית של היום. "הזמרים המזרחים של היום, אפילו אלה ששרים עם חי"ת ועי"ן ויודעים קצת לסלסל, רוצים להיות רבגוניים. זכותם, אבל הם שרים רוק מזרחי ופופ מזרחי. חארטה. מזרחי אותנטי זה הגיטרה של יהודה קיסר והבולבול טרנג של אהובה עוזרי. שירים שמוקלטים באולפן עם תזמורת חיה ולא עם ערוצים של מחשב.. אולי הייתי צריך להסתובב עם צבא של יחצנים, אבל אני לא יכול להיות מישהו אחר. לא נכנסתי לעולם הזה בשביל להתפרסם ולהפוך למיליונר, אלא כדי לשמח מהלב, כמו שאבא שלי היה שר בחתונות עם תוף פח".
כאמור, פרחי הותיר אחריו שלושה ילדים - שליו, טליה ואורי-שלום.