השחקן אבי פניני לא ישתתף בהצגה "תירה בי וזהו" שתעלה בעוד שבועיים במסגרת פסטיבל הקומדיה על שם קישון בירושלים. ההודעה על עזיבתו מגיעה בעקבות טענותיהן של נשים שהעידו כי השחקן הטריד אותן בעת שהיו קטינות, כך פורסם היום (ג') בתחקיר שעלה בעיתון "הארץ".
1 צפייה בגלריה
אבי פניני
אבי פניני
אבי פניני
(צילום: אלכס קולומויסקי)
העדויות הגיעו לידי האקטיביסטית הפמיניסטית אנה קליימן, לאחר הופעתו של השחקן במדור "ענייני פנים" ב"הארץ" בסוף השבוע האחרון. בעקבות כך זו פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק שלה ובו העלתה צילום מהכתבה ולצידו הוסיפה: "אבי פניני, בגיל 67, שכב עם ילדות בנות 16 ו-17. הוא מוזמן בחום לחפש אותי, נברר יחדיו האם אמת דיברתי". בתגובות לפוסט המדובר קליימן העידה גם כי פניני היה מטריד אותה ועובדות נוספות בעת שהיו קטינות ועבדו בתיאטרון החאן לאותו הפוסט הגיבו אישה נוספת ששיתפה מחוויות דומות באינטראקציות לצד השחקן.
עוד הוסיפה קליימן בתגובות לאותו הפוסט: "הוא היה שולח לי תמונות של פטמות של נשים מפורנו שהוא היה רואה ומספר לי שהן נראות כמו הפטמות של אשתו", וכי היא מכירה עובדות נוספות שקיבלו הודעות בעלות תכנים "סליזיים" לדבריה. גולשת אחרת הוסיפה בתגובה לפוסט: "הוא קרא לציצי שלי תופי טם-טם כשהייתי בת 13", כשהתארח בבית ספרה והעביר הרצאה בנושא משחק.
מחזאי ההצגה "תירה בי וזהו", עופר קניספל, שבה פניני שיחק מסר ל-ynet: "אני אסיר תודה לאבי פניני שהסכים לשחק בהצגה 'תירה כבר וזהו' ואני מעריך את העובדה שזמן קצר לאחר פרסום הפוסט של אנה, הציע מיוזמתו לעזוב את ההפקה. לבי עם הנפגעות שבגבורה רבה חשפו את שחשפו. השקט הנפשי לו הן זקוקות כדי להחלים חשוב יותר מכל הצגה".
בתגובה לפרסומים קליימן מסרה ל-ynet את הדברים הבאים: "מרוגשת עד עמקי נשמתי מההתגייסות של אנשי ונשות ההפקה והבחירה האמיצה להתמודד עם העניין, לעומת כל כך הרבה מוסדות שמעדיפים לשתוק ולהשתיק. הלוואי וכל הנפגעות יקבלו יחס כמו שאני קיבלתי במקרה הזה. הלוואי וזה יהדהד לכל אדם בעמדת כוח באשר הוא".
מיפתח ליבוביץ, מנהלה האמנותי של פסטיבל הקומדיה על שם קישון נמסר כי "בעקבות הסיטואציה שנוצרה התקיימה שיחה בין היוצרים לשחקן, שהציע לפרוש מההצגה. אנחנו מגבים את צוות היוצרים וכמובן שאין כוונה לשפוט אדם טרם עת".
תגובתו של אבי פניני לדברים טרם התקבלה.