בשנים האחרונות מופע המחצית של הסופרבול הפך להיות מפגן גרנדיוזי של פירוטכניקה, תאורה מהבהבת, במות על פלטפורמות בגבהים שונים ופרפורמרים שזזים בתנועה מתמדת. אבל הפעם, הופעתו של הזמר הוותיק אשר, בעיצומו של גמר ליגת ה-NFL בין הסן פרנסיסקו פורטי-ניינרס והקנזס סיטי צ'יפס, התרכזה כאמן עצמו - בשיריו, בתנועותיו וגם בחבריו. זאת כאמור, עד שהגיעו החדשות המרגשות של ביונסה - שהכריזה כי החלק השני של אלבומה Renaissance, שיתמקד בז'אנר הקאנטרי, צפוי לצאת ב-29 במרץ. החדשות הסעירו את הרשת, ולפי הגולשים - גם קצת קברו את החגיגה של אשר.
4 צפייה בגלריה
ביונסה ואשר
ביונסה ואשר
ביונסה ואשר
(צילום: רויטרס)
לפני תחילת המשחק, וכשעתיים לפני מופע המחצית, נפתח האירוע בלאס וגאס בשירת America the Beautiful על פי כל כללי הטקס, אבל הפעם בביצוע מפתיע של פוסט מאלון. המוזיקאי התייצב על המגרש מול המיקרופון כשבידיו רק גיטרה אקוסטית. מי שידוע בעיקר כיוצר פופ והיפ-הופ, ופניו המקועקעות מוכרות בעיקר בקרב מעריציו הצעירים, סיפק גרסה מלאת רגש ונטולת יומרות של הקלאסיקה הפטריוטית מתוצרת ארצות הברית שנגעה בוודאי גם ללב הקהל הבוגר יותר. אחריו הגיעה תורה של כוכבת הקאנטרי הוותיקה ריבה מקינטייר, שהופקדה השנה על שירת ההמנון האמריקני.
אבל אחרי מחצית המשחק ולפני החדשות של ביונסה, לאורך 13 דקות מול הרבבות באצטדיון בלאס וגאס ועשרות המיליונים שצפו במשדר מביתם - אשר בן ה-45 לקח לעצמו את קדמת הבמה הפשוטה למראה, ונתן ליצירתו לדבר. מה שהתחיל כמופע סולו בקצב איטי הסתיים במסיבה קבוצתית בחברת ליל ג'ון ולודקריס. טיילור סוויפט שבאה לתמוך בבן זוגה, טראוויס קלסי, שקבוצתו קנזס סיטי צ'יפס הפכה בהמשך הערב לזוכה הגדולה, נותרה בתא המכובדים שלה ביציע.
אשר התייצב להופעה כשהוא לבוש בחליפה כל-לבנה ופתח אותה בביצוע של Caught Up מתוך אלבומו Confessions, שציין השנה 20 ליציאתו. בשלב זה, ההופעה נראתה יותר כמו חימום בקצב איטי, כשהכוכב עבר בין הרקדנים סביבו על משטח הדשא כל הדרך לבמה. מקצב אר אנ' בי שרמנטי הכתיב את הקצב של תחילת המופע ברצף קליל ולא מחייב במיוחד, שבהם עבר בביצועים קצרים של U Don't Have to Call, Superstar, ו-Love in the Club.
4 צפייה בגלריה
אשר ואלישיה קיז במופע המחצית בסופרבול 2024
אשר ואלישיה קיז במופע המחצית בסופרבול 2024
צמוד-צמוד. אשר ואלישיה קיז במופע המחצית בסופרבול 2024
(צילום: רויטרס)
רגע הזיוף כפי ששודר בטלוויזיה
הפרק הזה של ההופעה נבנה כאילו לקראת שיא ראשון, שהגיע עם הצטרפותה של אלישיה קיז. הזמרת הגיחה בנגינה על פסנתר כנף אדום ועם בגד גוף תואם ונוצץ לגופה, כשהשתלבה בביצוע ל-If I Ain't Got You. למרות שהיא פספסה את הצליל הראשון, ופתחה את הביצוע בזיוף, היא התאפסה במהרה כשאשר חבר אליה בדואט המשותף והמצופה של שניהם ל-My Boo. לרגל האירוע, אשר נטש את החלק העליון של החליפה הלבנה שלו לטובת אפודה קצרצרה מנצנצת, ואילו קיז מצידה נטשה את הפסנתר לטובת ידידה, שאיתו רקדה צמוד-צמוד.
לא רק אלישיה קיז הייתה שם על הבמה עם אשר באותו רגע. כשהוא עוטה כפפה לבנה אחת על כף ידו, אשר ביקש להצדיע למייקל ג'קסון, ובמקביל הקדיש את ההופעה לאימו. "אמרו לי שאני לא אצליח לעשות זאת", אמר למצלמה במעמד זה, וסימן את השלב הבא והנמרץ יותר בהופעה, שחזר שוב לאלבומו המוצלח ביותר Confessions. הוא הגביר את הקצב וביצע את Burn ו-U Got It Bad, הפעם בלי חולצה, אבל עם אותה כפפה לבנה על יד שמאל.
4 צפייה בגלריה
אשר ו-H.E.R במופע המחצית בסופרבול 2024
אשר ו-H.E.R במופע המחצית בסופרבול 2024
סולו מחשמל. אשר ו-H.E.R במופע המחצית בסופרבול 2024
(צילום: רויטרס)
בשלב זה, כשהוא נוטף זיעה, קיבל אשר את ההפסקה שלה נזקק עם הפוגה אינסטרומנטלית באדיבותה של H.E.R (המוזיקאית גבריאל ווילסון האדירה) שעלתה על הבמה עם סולו גיטרה חשמלית והכינה את השטח לשובו של אשר, הפעם לבוש בחליפה שחורה, מבצע את Bad Girl לצד הזמרת, וממשיך לביצוע אנרגטי של OMG בעודו מרקד על הבמה עם רולר בליידס לרגליו, כשעל הבמה מצטרף אליו גם וויל איי אם. מכאן ואילך הפכה הופעת הסולו לחגיגה קבוצתית בחברת ידידים ושותפים לדרך - המפיק ג'רמיין דופרי התחיל כשליל ג'ון מצטרף אליו, ותובע לעצמו את מרכז הבמה עם Turn Down For What, שהיווה פריצה קצבית משמעותית לעבר היפ-היפ קופצני.
הייתה זו יריית הפתיחה לרגע הסגירה בלהיט הגדול ביותר של אשר Yeah!, אותו ביצע ביחד עם החברים שהיו שותפים להצלחתו האימתנית של השיר - לודקריס וליל ג'ון. השלושה לבשו חליפות חדשות שחורות-כחולות דמויות גיבורי-על, וההופעה הגיעה לשיא המתבקש לקול תשואות הקהל בלאס וגאס, שלא אפשרה רק אתנחתא חביבה באמצע המשחק אלא גם היוותה קידום מכירות לא רע בכלל לאלבומו החדש של אשר Coming Home, שיצא במהלך סוף השבוע האחרון.
4 צפייה בגלריה
אשר במופע המחצית בסופרבול 2024
אשר במופע המחצית בסופרבול 2024
מסיימים במסיבה. אשר במופע המחצית בסופרבול 2024
(צילום: רויטרס)
זאת, כלומר, עד החדשות על אלבומה החדש של ביונסה - Renaissance act II - שנחתו מול כל אמריקה והעולם כבר בהפסקת הפרסומות הבאה בהפתעה מוחלטת. החלק השני בטרילוגיה המוזיקלית של הזמרת, שיצא ב-29 במרץ, צפוי להיות בסגנון קאנטרי ושני סינגלים מתוכו - Texas Hold 'Em ו-16 Carriages כבר עלו לפלטפורמות הסטרימינג המוזיקליות.