קרב הגרסאות סביב השתתפותו של כוכב "פאודה" לשעבר, הישאם סולימאן, בטקס ראשי רשויות החברה הערבית: שר הביטחון הלאומי, איתמר בן גביר, הודיע היום (ג') בשעות הבוקר כי הוא החליט לבטל את השתתפותו של השחקן בשל מה שהגדיר "התבטאויותיו המעניקות לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל". כעבור מספר שעות השחקן הודיע - אני זה שביטלתי את ההשתתפות.
1 צפייה בגלריה
הישאם סולימאן ואיתמר בן גביר
הישאם סולימאן ואיתמר בן גביר
הישאם סולימאן ואיתמר בן גביר
(צילום: אמיר מאירי, אלכס קולומויסקי)
מלשכת השר לביטחון לאומי נמסר כי "בן גביר ביטל את הופעתו של השחקן הישאם סולימאן, המוכר בעיקר בשל התפקיד ששיחק בסדרה 'פאודה', בכנס רשויות של החברה הערבית בצפון, שמקיימת הבוקר הרשות לביטחון קהילתי של המשרד לביטחון לאומי. זאת בעקבות התבטאויותיו המעניקות לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל".
השר עצמו אמר בהודעה לתקשורת: "מי שנותן לגיטימציה לפגיעה בחיילי צה"ל ואינו נאמן למדינת ישראל, לא יכול בשום אופן לקבל תשלום ממדינת ישראל ולהופיע באירועים של המשרד לביטחון לאומי. לא במשמרת שלי".
מטעמו של סולימאן טענו ההיפך מהשר בן גביר ואמרו כי השחקן עצמו ביטל את השתתפותו אחרי שהבין שבן גביר ישתתף שם. "הישאם הוזמן להנחיית כנס חשוב עם ראשי מועצות למיגור פשיעה בחברה ערבית: ולמעשה הישאם הוא זה שביטל השתתפותו, עם כוונתו של בן גביר להגיע רק לשם פרובוקציה וכותרת", נמסר מטעם סוכנו של סלימאן, חיים שרגא. "הישאם מעולם לא קרא לפגיעה בכל אדם; ללא קשר לצד זה או אחר, וימשיך לתרום למען החברה כולה. לא היינו מצפים להתנצלות מאיש שהסית לרצח ראש ממשלה".
בסביבתו של בן גביר הגיבו: "גרסתו של סולימאן יכולה במקרה הטוב להצחיק. הוא לא נביא, אף אחד לא ידע שבן גביר מתכוון להגיע, ולכן הוא לא יכול היה לבטל בגלל הגעתו של השר".