אגדת ה-NBA, ג'רי ווסט יוצא נגד דמותו בסדרה של HBO, "לייקרס: קבוצה מנצחת", וטוען כי מדובר ב"הצגה חסרת ביסוס" וב"אפיון מוטעה במכוון".
במכתב רשמי שנשלח לאדם מקיי, מפיק הסדרה בפועל, ל-HBO ולחברת וורנר אתמול (ג'), עורכי הדין של ווסט טוענים כי הסדרה גרמה "אי נוחות רבה לג'רי ולמשפחתו", והם דורשים התכחשות רשמית מ-HBO תוך שבועיים.
1 צפייה בגלריה
ג'רי ווסט וקארים עבדול ג'באר
ג'רי ווסט וקארים עבדול ג'באר
ג'רי ווסט וקארים עבדול ג'באר
(צילום: AP)
הסדרה, שחודשה לאחרונה לעונה שנייה, מציגה את עלייתה לגדולה של לוס אנג'לס לייקרס בתקופת ה"שואוטיים" שלה, בראשית שנות ה-80, עם ארווין "מג'יק" ג'ונסון וקארים עבדול-ג'באר ותחת הניהול של ג'רי באס ופט ריילי. את ג'רי ווסט משחק ג'ייסון קלארק והוא מוצג כבכיר זועם שמוטרד מהפסדיו הרבים כמאמן וכשחקן.
"לקחתם תקופה שמחה וסופר מצליחה של הלייקרס והפכתם אותה לאופרת סבון", נכתב. "תיארתם את האנשים באור שלילי, כלל לא כמו שהם, כדי להרוויח רייטינג וכסף". המכתב כולל גם עדויות של אנשים שעבדו עם ווסט באותה תקופה, לרבות קלייר רותמן (אותה משחקת בסדרה גבי הופמן) ועבדול-ג'באר (בגילומו של סולומון יוז).
ווסט אינו היחיד שביקר את הסדרה לאחרונה, גם עבדול-ג'באר, אייקון הקבוצה בכלל ובמיוחד בתקופה המתוארת, יצא נגדה אתמול. "איך כל כך הרבה אנשים מוכשרים טעו?", כתב בבלוג שלו ותיאר אותה כ"לא כנה במכוון" ומשעממת. "הדמויות מייצגות אנשים אמיתיים כמו שלגו של האן סולו דומה להריסון פורד. כל דמות מצומצמת למאפיין בולט אחד, כאילו הכותבים פחדו שכל דבר מסובך יותר יפחיד את הצופים".
עבדול-ג'באר לא יצא נגד יוז, השחקן שמגלם אותו, אבל הגיב על הצגתו של ווסט: "ג'רי סיפר בפתיחות על המאבק שלו בבעיות נפשיות, בייחוד דיכאון. במקום לחקור את הנושאים עם חמלה, כדי להבין טוב יותר את האדם, הפכו אותו לקריקטורה של ווייל אי. קויוטי שאפשר לצחוק עליו. הוא אף פעם לא שבר מקלות גולף, הוא לא זרק את הגביע שלו דרך החלון".