לפני חמש שנים יצא לאקרנים "בלייד ראנר 2049", כסרט המשך ליצירת המדע בדיוני המופתית של רידלי סקוט מ-1982. למרות הציפיות האדירות מההפקה עתירת התקציב שהוביל הבמאי דני וילנב, הקהל ברובו נחר בבוז והתעלם בדרך לכישלון קופתי מהדהד. למרות זאת, סקוט מסרב להניח לעולם העתידני האפל שעיבד לקולנוע בשנות השמונים עם הריסון פורד בתפקיד הראשי, ועכשיו נחשף כי הוא מפתח סדרה חדשה עבור אמזון בשם "בלייד ראנר 2099".
2 צפייה בגלריה
מתוך "בלייד ראנר"
מתוך "בלייד ראנר"
מתוך "בלייד ראנר"
(באדיבות yes)
"בלייד ראנר" היה עיבוד קולנועי לספרו של פיליפ ק. דיק מ-1968, "האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות?", אולם הסרט זכה למעמד עילאי משלו כאחת מיצירות המופת הגדולות בתולדות הוליווד. 25 שנה עברו עד שווילנב וסקוט חברו יחדיו כדי להחזיר למסך הגדול את דמותו של ריק דקארד (פורד), שב"בלייד ראנר" המקורי עסק בלכידת כפילי אדם. ב"בלייד ראנר 2049", ראיין גוסלינג הופקד על איתורו של צייד האנדרואידים לצורך פענוח פרשת רצח מסתורית. למרות שבחי הביקורת, הצופים לא נהרו והרווחים בסך כ-260 מיליון דולר בסך הכל, לא הצדיקו את ההשקעה האדירה בהפקה שהוערכה בכיותר מ-150 מיליון דולר. אבל גם אם "בלייד ראנר 2049" לא הצליח בבתי הקולנוע, אמזון וסקוט מאמינים שסיפור ההמשך יכול לעבוד על המסך הקטן.
לפי הדיווח הראשוני באתר "דדליין", סקוט ישתף פעולה עם התסריטאית סילקה לואיזה שכיום מובילה כשואוראנרית את הסדרה Shining Girls באפל TV פלוס. הסדרה, שתמנה עשרה פרקים, קודמה לסדר עדיפות גבוה בשורת ההפקות מטעם אמזון. עדיין לא ברור מי ילוהקו לתפקידים הראשיים, או מהי העלילה למעט העובדה שהיא תתרחש חמישים שנה אחרי סופו של "בלייד ראנר 2049". מדובר ביוזמה נוספת לעיבוד למסך הקטן של סרטי סקוט הבריטי, לאחר שרשת FX החליטה לצאת לדרך עם גרסה טלוויזיונית של "הנוסע השמיני" בהובלת נואה האולי ("פארגו").
2 צפייה בגלריה
מתוך "בלייד ראנר 2049"
מתוך "בלייד ראנר 2049"
מתוך "בלייד ראנר 2049"
סקוט, שעשוי לביים גם חלק מפרקי "בלייד ראנר 2099", השלים אולי עם אובדן הקסם הקולנועי אחרי האכזבה הגדולה שחש בעקבות המפלה הקופתית של הדרמה התקופתית שביים, "הדו-קרב האחרון". הוא התבטא בנושא בכנות ובכאב בראיונות לאחר מכן. "מילניאלים לא רוצים שילמדו אותם שום דבר, אלא אם כן זה מגיע אליהם דרך הטלפון הסלולרי", קבע במהלך שיחה בפודקאסט WTF של מארק מרון. סקוט יכול להתנחם בכך שלפחות הסדרה החדשה של אמזון תהיה זמינה לצפייה גם דרך הטלפון הנייד.