היוצר והמפיק דן שניידר ניצב מול שורה של האשמות נגדו מצד שחקנים ואנשי צוות שעבדו בשלל ההפקות שעליהן היה אחראי, כשעבד בערוץ ניקולודיאון.
בתחקיר חדש שהתפרסם באתר "אינסיידר" שוטחים הקולגות של שניידר (56) טענות באשר לאופן התנהלותו במהלך העבודה, שכללה דגש על תכנים מיניים בלתי הולמים ואווירת סט "טראומטית". שניידר הוא היוצר והמפיק של חלק מהתוכניות המצליחות ביותר בניקולודיאון לאורך השנים, ביניהן "איי קרלי", "ויקטוריוס", "דרייק וג'וש" ו"זואי 101".
2 צפייה בגלריה
דן שניידר
דן שניידר
דן שניידר
(צילום: Michael Buckner/GettyImagesIL)
חלק גדול מההאשמות נגד שניידר נשמעו לאורך השנים, עד שעזב את ניקולודיאון ב-2018 - שם הפך במהלך השנים לאחד מבכירי הערוץ. ב-2021 התפרסם גם כי חקירה פנימית נוהלה על ידי ויאקוםCBS, חברת-האם של ניקולודיאון, באשר להתנהלותו של שניידר - ספציפית בנוגע להתעללות מילולית שלו בקולגות ושחקנים מהקאסט. בין היתר, עלתה גם דאגה באשר לשיחות שניהל שניידר עם שחקניו הצעירים מחוץ לשעות העבודה, התקפי זעם והאובססיה שלו לכפות רגליים - כפי שניכר בסדרות שעשה בניקולודיאון ובציוצים בחשבון הטוויטר האישי שלו. בתחילת אוגוסט האחרון צפו ההאשמות מחדש, לאחר שהתפרסמה האוטוביוגרפיה של השחקנית ג'נט מקארדי.
בספר, בשם "אני שמחה שאמי מתה" (I'm Glad My Mom Died), טוענת מקארדי (35) - כוכבת הסדרות "איי קרלי" ו"סאם וקאט" של הערוץ - שניקולודיאון הציעו לשלם לה דמי שתיקה בסך 300 אלף דולר על מנת שלא תחלוק את חוויותיה בסט. בהמשך הצטרפה אליה השחקנית אלכסה ניקולס ("זואי 101") שאף הובילה הפגנה מחוץ למשרדי ניקולודיאון בחמישי האחרון, כשהיא מחזיקה שלט שעליו כתוב "ניקולודיאון לא הגנו עליי".
בספרה, מקארדי מגוללת את חוויותיה לצד אדם שאותו היא מכנה "היוצר" מבלי לחשוף את שמו, אולם לפי ההערכות מדובר בשניידר. לדבריה, לחץ עליה לשתות אלכוהול, יצר אווירה של התעללות רגשית על הסט ונגע בה באופן בלתי הולם. ניקולס מצדה כינתה אותו "היוצר של טראומת ילדות".
2 צפייה בגלריה
 ג'נא מקארדי
 ג'נא מקארדי
ג'נט מקארדי (משמאל) לצד אריאנה גרנדה בסדרה "סאם וקאט"
(AP)
בתחקיר של "אינסיידר" רואיינה גם השחקנית דניאלה מונה, שכיכבה בסדרה "ויקטוריוס". לאחר שהצטלמה לסצנה בה נדרשה לאכול מלפפון חמוץ תוך כדי מריחת ליפגלוס על שפתיה, מונה יצרה קשר עם ניקולודיאון על מנת להביע חשש בנוגע לתוכן. "האם הייתי רוצה שדברים מסוימים לא היו כה מיניים?", אמרה מונה, "כן, במאה אחוז".
לטענת אחד מהכותבים שעבדו איתו, שניידר נהג לדרוש את התלבושות "הכי חושפניות" לכוכביו הצעירים. בספרה, טוענת מקארדי שבעת צילומי "איי קרלי" לחצו עליה ללבוש ביקיני עבור אחת מהסצנות. חלק מהמרואיינים לכתבה טענו כי שניידר נהג לבקש מעובדיו עיסויי צוואר וכתפיים.
ביוני 2021 התראיין שניידר ל"ניו יורק טיימס" כדי להגן על עצמו וטען שלא עשה כל רע. "לא יכולתי ולא הייתי יוצר את החברויות ארוכות-הטווח שיצרתי", אמר שניידר, "וזוכה לנאמנות נמשכת מצד כל כך הרבה אנשים מכובדים אם הייתי נוהג לא כשורה בשחקנים מכל גיל, ובמיוחד קטינים... מעולם לא היה לי מגע עם שחקנים בשום אופן, במסרונים אם בכל דרך אחרת, שאמורים לגרום למישהו לחוש חוסר נוחות".