די. ג'יי. פירס, המוכר ככוכבת הדראג שאנג'לה, מואשם באונס של עוזר הפקה בתוכנית הדוקומנטרית "אנחנו כאן", בה מככבת מלכת הדראג - כך פורסם אמש (ו'). פירס, מצידו, הכחיש את ההאשמות.
2 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג שאנג'לה
המרוץ לדראג שאנג'לה
שאנג'לה
(צילום: Gettyimages)
לדברי עוזר ההפקה דניאל מקגריגל, המקרה התרחש במסיבת הפרמיירה של הסדרה מבית HBO, בפברואר 2020. מקריגל הגיש כעת תביעה נגד פירס בלוס אנג'לס, שם פירט כיצד השחקן קנה לו משקאות אלכוהוליים במהלך האירוע וכיצד ביקש ממנו לבוא עימו לחדר המלון שלו, כדי לעזור לו לארוז לטיסה למחרת בבוקר. על פי התביעה, מקגריגל - שלדבריו "לא שותה לעתים קרובות" - החל להקיא במלון, ופירס הציע לו לשכב על המיטה.
מקגריגל תיאר כי התעורר ו"הרגיש את פירס בחצי התחתון של גופו", כשהוא מבצע או מנסה לבצע בו אקטים מיניים. התובע טוען כי הוא צעק "לא!", אבל "הרגיש חלש ביותר" ואמר ש"הפחד גבר עליו במהלך התקיפה המינית", שלדבריו אף כללה חדירה. לפי התביעה, "פירס היה תוקפני פיזית ומילולית, ואמר למקגריגל, 'אני יודע שאתה רוצה את זה'".
עוד הוסיף שלקח לו זמן לדווח על התקרית מפני שחשש לאבד את עבודתו, לכן ניסה לשמור על "יחסים חברותיים עם פירס" ש"תמיד נהג בפלרטטנות ובאופן לא הולם עם התובע". לטענתו, "הפלירטוט והנגיעה הבלתי פוסקת של פירס היו מעיקים ביותר, והשפיעו על פעילויות העבודה היומיומיות שלו", עד שמקגריגל התפטר ביולי 2021.
בהצהרה מטעמו, פירס הכחיש בתוקף את ההאשמות: "אני לא יכול להתחיל להסביר כמה אני פגוע ונגעל מההאשמות השגויות האלו, הן פוגעניות ומנציחות סטריאוטיפים מזיקים שפוגעים לא רק בי אלא בכל הקהילה שלי", אמר. "חקירה חיצונית של טענותיו של האינדיבידואל הממורמר הזה הגיעה למסקנה שטענותיו חסרות כל טעם. התיק הזה אינו אלא ניסיון לפגוע בי ובחברת טלוויזיה מוכרת. אסור לרמות אף אחד: אין לזה בסיס עובדתי או חוקי, והתביעה לא תצליח".
2 צפייה בגלריה
המרוץ לדראג שאנג'לה
המרוץ לדראג שאנג'לה
שאנג'לה
(צילום: Gettyimages)
Buckingham Television, המפיקה את "אנחנו כאן" (We're Here) של HBO, מואשמת גם היא בתביעתו של מקריגל בטענה ש"כשלה במניעת תקיפה מינית". נציג מטעמם מסר בהצהרה לתקשורת: "החברה קיבלה תלונה בסוף קיץ 2021 בנוגע לתקרית שנטען כי התרחשה בתחילת 2020. במהלך הצילומים והעבודה, בקינגהאם ו-HBO נוקטים באמצעי בטיחות רבים ודואגים לרווחת הצוות ברצינות רבה. לכן, בקינגהאם פתח מיד בחקירה שהגיעה למסקנה שאין מספיק ראיות כדי לתמוך בטענות הללו".
פירס בן ה-42 התפרסם לפני כעשור תחת דמות מלכת הדראג שלו, שאנג'לה, בתחרות הריאליטי זוכת הפרסים. כוכבת הדראג השתתפה בתוכנית במספר עונות שונות, כולל בעונת האולסטארס. מלבד הופעות אלו, שאנג'לה הופיעה גם בתפקידי אורח בהפקות כדוגמת "גלי", "קומיוניטי" ו"מרוששות" והיא אף הופיעה בישראל מספר פעמים. בשנה שעברה, סיימה שאנג'לה במקום הרביעי בתוכנית הריאליטי "רוקדים עם כוכבים" בארצות הברית.