בסיום ההצגה "קזבלן", שנערכה אמש (ב') בתיאטרון הבימה, ביקש השחקן טל מוסרי מהקהל להקריא מסר מהתיאטרון בשל המצב הרגיש במדינה - וחלק מדבריו התקבלו בצעקות. בתגובה, השחקן הראשי שמגלם את קזה, עופר חיון, פשט את הג'קט והחליט לרדת מהבמה כאקט מחאתי על השיח.
בשיחה עם ynet הסביר חיון את ההחלטה: "גם ככה קשה לי עם הקרע והפילוג. אין לי אוויר להכיל את מה שקורה, אז להתחיל לשמש תפאורה על הבמה בזמן שאנשים צועקים ורבים מהקהל? זה היה יותר מדי בשבילי".
חיון, שחזר לבמה מאוחר יותר, הסביר: ״זה לא היה נעים לעמוד שם. כשראיתי שהעניינים נרגעו והפסיקו הצעקות, חזרתי כדי לכבד את כולם".
מחוץ לפריים
עופר חיון חושף: האודישן הדרמטי ל״להיות איתה״
51:17
לקול מחיאות הכפיים בסיום ההצגה ביקש מוסרי מהקהל כאמור להישאר עוד קצת, והקריא בגרון חנוק את המסר מהתיאטרון, כאשר בשלב מסוים החלו להישמע צעקות באולם. "רגע לפני שכולנו יוצאים למציאות שבחוץ, אנו עומדים כאן הערב בלב כבד וברגשות מעורבים. הנהלת התיאטרון החליטה על אף האירועים החריגים להמשיך ולקיים את הפעילות התרבותית ואת כל ההצגות כרגיל בערב הזה.
1 צפייה בגלריה
עופר חיון נוטש את הבמה בסיום ההצגה "קזבלן"
עופר חיון נוטש את הבמה בסיום ההצגה "קזבלן"
עופר חיון נוטש את הבמה בסיום ההצגה "קזבלן"
(צילום: גיא עלמני)
"יחד עם זאת, אנחנו מבקשים לומר כי אנו מצרים על המצב החמור שאליו נקלענו כולנו. על היעדר ההידברות, על שנאת החינם, על השסע החברתי הקיצוני שאותו אנחנו חווים ועל הרוח השלילית המנשבת בין שני צידי המתרס. אנחנו שרנו עכשיו בקזבלן על דמוקרטיה, בעוד מחוץ לאולם התיאטרון יש שזועקים בדם ליבם לשמור על ערכי הדמוקרטיה, נרמסים על ידי מכת"זיות בזמן שהחברה שלנו קרועה לשניים. בטח בשבוע הזה שבו אנחנו מציינים את ט' באב עלינו לזכור שאין לנו ארץ אחרת וכולנו עם אחד".