גארי רוסינגטון, מייסד וגיטריסט להקת הרוק האמריקנית לינרד סקינרד, הלך לעולמו אמש (א') בגיל 71 - כך שיתפו חברי הלהקה בחשבון הפייסבוק שלהם. סיבת המוות אינה ידועה בשלב זה.
3 צפייה בגלריה
גארי רוסינגטון
גארי רוסינגטון
גארי רוסינגטון
(צילום: AP)
"בעצב רב, אנו נאלצים להודיע שאיבדנו היום אח, חבר, קרוב משפחה, כותב שירים וגיטריסט, גארי רוסינגטון", כתבו חברי הלהקה בהצהרה רשמית מטעמם. "גארי נמצא כעת יחד עם אחיו ללהקה והמשפחה בגן עדן, מנגן יפהפה, כמו שתמיד ידע לעשות".
רוסינגטון נולד בפלורידה בשנת 1951, ובשנות ה-60 הקים יחד עם חברי הילדות שלו - הבסיסט לארי ג'ונסטרום והמתופף בוב ברנס - את הלהקה שנקראה באותם הימים Me, You, and Him. בהמשך החבורה שינתה את שמה ללינרד סקינרד, על שם לאונרד סקינר, מורה קשוח בבית הספר של הגיטריסט, שרדה בתלמידים עם שיער ארוך - כמו זה של רוסינגטון, שהושעה מבית הספר ובהמשך עזב את הלימודים.
חברי הלהקה היו הסולן רוני ואן זאנט, הגיטריסט סטיב גיינס, הבסיסט לאון ווילקינסון, הגיטריסט אלן קולינס, הקלידן בילי פאוול, וברנס על התופים. אלבום הבכורה של לינרד סקינרד יצא בשנת 1973 והכיל להיטים כמו Tuesday's Gone, Simple Man ו-Free Bird - שנחשבים עד לימינו כקלאסיקות של הרוק הדרומי בארצות הברית. הלהקה זכתה להצלחה רבה ולהיטם הגדול ביותר, Sweet Home Alabama, יצא באלבומם השני ב-1974.
ב-20 באוקטובר 1977, שלושה ימים לאחר שיצא אלבומם החמישי Street Survivors, אסון פקד את לינרד סקינרד; מטוס הלהקה התרסק במיסיסיפי וגבה את חייהם של ואן זאנט, הגיטריסט גיינס, אחותו וזמרת הרקע קאסי גיינס, עוזר אמרגן ההופעות דין קילפטריק ושני הטייסים. 20 נוסעים שרדו את התאונה, בהם רוסינגטון, שאיבד את הכרתו בעת האירוע והתעורר כשדלת המטוס מעליו.
3 צפייה בגלריה
התרסקות מטוסם של להקת לינרד סקינרד
התרסקות מטוסם של להקת לינרד סקינרד
התרסקות מטוסם של להקת לינרד סקינרד
(צילום: AP)
בעקבות התאונה הגיטריסט סבל מחבלות ומשברים רבים. הוא התאושש מפציעותיו, אך התמודד עם בעיות התמכרות לסמים במשך שנים לאחר האירוע, ובעקבות משככי הכאבים שנטל. הטרגדיה הובילה לפירוק הלהקה, שהתאחדה רק כעשור לאחר מכן ב-1987, והמשיכה בפעילות מוזיקלית עד לימינו עם מספר שינויים בהרכב כשצורפו אליה ג'וני ואן זאנט, אחיו של רוני הסולן המנוח, והגיטריסט אד קינג.
בשנים שחלפו מאז התרסקות המטוס, הטרגדיות המשיכו לפקוד את הלהקה: ב-1986 קולינס נפצע קשה בתאונת דרכים והפך למשותק, וכעבור מספר שנים הוא מת מדלקת ריאות. ב-2001 מת בסיסט הלהקה לאון ווילקינסון בשנתו. בשנת 2009 הקלידן פאוול הלך לעולמו בעקבות אירוע לב בגיל 56.
חברי לינרד סקינרד הוציאו סך הכול כ-14 אלבומים לאורך שנות פעילותם, ורוסינגטון היה לחבר היחיד שהופיע בכל אלבומיה של הלהקה, כמו גם לחבר הוותיק ביותר. בעוד כארבעה חודשים, היא הייתה צפויה לצאת לסיבוב הופעות.
3 צפייה בגלריה
לינרד סקינרד
לינרד סקינרד
לינרד סקינרד
(צילום: AP)
בשנים האחרונות רוסינגטון התמודד עם מספר בעיות בריאותיות, כשבשנת 2015 חווה התקף לב וב-2021 עבר ניתוח מעקפים.
הוא הותיר אחריו אישה, שתי בנות ומספר נכדים.