חדווה הקטין, ניצולת השואה שהגשימה חלום להפוך לשחקנית, הלכה לעולמה והיא בת 96. הקטין ששיחקה ב"רמזור", "עספור" ו"חברות" נפטרה בבית החולים איכילוב והובאה למנוחות היום (ג') בבית העלמין ירקון.
1 צפייה בגלריה
מתוך "רמזור"
מתוך "רמזור"
מתוך "רמזור"
(צילום מסך: קשת)
הקטין פרשה מעבודתה בתור מזכירה בהסתדרות המורים בגיל פנסיה והחליטה לנסות ולהגשים את חלומה להפוך לשחקנית. בתה, עדנה מספרת כי היא קראה מודעה בעיתון לחיפוש ניצבים והגיעה לסט של הסדרה "קצרים", שם פגשה את הבמאי רני סער - שהחליט לעזור להקטין להגשים את מטרתה.
"לפני 20 שנה כשביימתי את הסדרה 'קצרים' הגיעה לאחד מימי הצילום ניצבת מבוגרת, בלונדינית וחייכנית", כתב סער בחשבון הפייסבוק שלו, "בפעם השלישית שהיא הגיעה לסט כבר שאלתי איך קוראים לה - חדווה הקטין, ענתה בחיוך גדול, מופתעת מתשומת הלב. באחד המערכונים נתתי לה ממש טקסט. התרגשתי מהשמחה שלה מההזדמנות לשחק, וכך לאורך כל העונות של 'קצרים', כשנפגשנו על הסט, תמיד הקפדתי לשאול לשלומה ולשוחח איתה, לתת לה קצת תשומת לב. כשביימתי את העונה הראשונה של 'רמזור', הצעתי לאדיר מילר את חדווה לתפקיד הזקנה שבועטת באיצקו בבריכה (פרק 4 עונה 1). אדיר היה רגיש ומקסים אליה והיא לראשונה קיבלה תפקיד כשחקנית".
בהמשך כותב סער כי הוא הציע אותה לחנן סביון וגיא עמיר בסדרה "עספור" ששמחו לקלוט אותה כמו גם לליטל שוורץ ב"חברות" ובסדרה "יום האם". "אני זוכר היטב כמה זה עשה אותי מאושר לראות אותה מאושרת. אז הודעתי לה רשמית שמעכשיו היא הקמע שלי והזמנתי אותה להופיע בכל סדרה שביימתי. בגיל שמונים פלוס היא הודיעה לי שכבר קשה לה ללכת, והיא כבר לא יכולה לבוא לצילומים יותר. המשכנו להיות בקשר וזכיתי להכיר יותר ויותר את האישה המקסימה הזו. חדווה שיתפה אותי יותר ויותר בחייה והתעניינה בכל מה שקורה בקריירה שלי. רק בהמשך החברות שלנו, היא חשפה בפניי שהיא ניצולת שואה. היא הייתה אז נערה צעירה... ילדותה הייתה כל כך קשה, כואבת ובלתי נתפסת. בגלל הכאב הגדול שזה העלה בה, היא לא רצתה לדבר ולספר על זה יותר מדי. הכיוון הזה שהיא פנתה אליו, בגיל מבוגר - העולם הדמיוני של סטים ודמויות, הסיח את דעתה מהמקומות שבהם הנפש העדינה והפצועה שלה הייתה בילדותה". כתב סער.