בשקט בשקט דניאל ליטמן מככב בתעשיית הטלוויזיה כבר למעלה מעשור. השקט הזה הוא לא מקרי, אלא ממש בהזמנה, מבחינתו של ליטמן, שכיכב בעבר בין היתר בתאג"ד וממשיך בימים אלה לעונה השנייה של "בעלת החלומות", המשחק הוא העיקר, וכל השאר - רעשי רקע.
5 צפייה בגלריה
דניאל ליטמן
דניאל ליטמן
דניאל ליטמן
(צילום: יותם שוורץ)
"עברתי דרך בצעדים קטנים, עד היום אני מאמין בזה. צריך לדעת להתמודד עם הצלחה, אחרת היא יכולה להביא למקומות מאוד רעים. הקריירה היא עקב לצד אגודל. אני מאמין בעבודה עצמה, כמובן שאין מה לעשות, חשיפה היא חלק מהמקצוע, אבל צריך לדעת לשמור על איזון".
בתאג"ד הייתה החשיפה הגדולה ביותר שלך. "כן, תאג"ד הייתה מאוד אהובה על הקהל, היה מנעד רחב של אנשים שאהבו את הסדרה. כשאני מסתכל על הקריירה שלי - זה לא סוד שאני פחות חושף את הצדדים האישיים. זה משרת אותי בתור שחקן, צריך לשמור על מסתורין. אני מאמין בעבודה עצמה. אני לא מסתכל אם הייתי או לא במדורי רכילות, אלא שעשיתי דרמות יומיות, גם דרמות של שמונה פרקים, תיאטרון, סדרה בחו"ל. אני מאמין שסוד הקסם הוא ריצה לטווח ארוך".
5 צפייה בגלריה
תאג"ד
תאג"ד
ליטמן (יושב, במרכז). מתוך "תאג"ד"
(צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes)
עכשיו שעלתה העונה השנייה של "בעלת החלומות", היה חשש מתסמונת העונה השנייה? בעבר לא מעט סדרות לא עמדו במבחן הזה. "תמיד יש חשש, גם בעונות ראשונות אתה חושש שלא יבינו מה אתה רוצה לספר ובטח בעונה השנייה, כשמגיעים עם ציפייה. זה כמו אנשים שבאים למסעדה ונהנים. בפעם השנייה הם מזמינים אותן מנות שאהבו, ואתה רוצה לתת להם משהו שהם אוהבים ולשדרג את זה. היוצרת שירה אלון ראתה מה היא צריכה להגביר ומה צריכה לסלק. אני לא יכול לעבוד מתוך חשש. אני עובד מתוך תסריט ואם הקהל אוהב וזה מתחבר - זה מה שחשוב".
מבחינתו של ליטמן, העבודה על העונה השנייה של "בעלת החלומות" (א׳-ג׳, 19:35 ב-HOT בידור, ב-HOT VOD וב-Next TV) הייתה מורכבת יותר בשל המהפכים שעוברת דמותו של יהודה, שאותו הוא מגלם בסדרה. "העונה מתחילה בטרגדיה, זה לא היה פשוט לקחת נתונים כאלה לשחקן עם כל המשקל של העונה הקודמת", הוא מספר. "אני לוקח דמות ובונה ביוגרפיה משלי, גם על הדברים שלא כתובים. כשנותנים לך טרגדיה כזאת, לך תספר את זה ב-25 דקות כשיש לך 20 דקות לצלם סצנה, זה מאתגר ולשמחתי יש לי את הניסיון. שי בן עטר ורני סער הבמאים עזרו לי לספר את הסיפור במעט זמן, ואני אוהב את זה, תמיד אהבתי את זה".
"בעלת החלומות" מתאפיינת בקאסט צעיר ובחברויות מאחורי הקלעים, אבל ליטמן מעדיף לתפוס מרחק. לא בגללם, אלא בגללו. "כולם שם היו מאוד יחד, קאסט צעיר שחלקו מכיר מהפרויקטים הראשונים שלהם ויש שם התלהבות. אני בגישה שזה המקצוע שלי ואני לא בא להכיר חברים. לא רק בסדרה, אלא בכלל. אם יש חיבור, זה בונוס".
5 צפייה בגלריה
מתוך 'בעלת החלומות'
מתוך 'בעלת החלומות'
"אני תמיד מחפש את האיזון בין להיות מרוכז בעשייה לבין שתהיה אווירה טובה". מתוך "בעלת החלומות"
(צילום: אוהד רומנו)
אתה לא חושש שתיתפס בתור סנוב? "כן, היה לי חשש. יכול להיות שיצא ככה והאירו את עיניי וניסיתי לשפר את זה. אני תמיד מחפש את האיזון בין להיות מרוכז בעשייה לבין שתהיה אווירה טובה. יכול להיות שהייתי מרוחק".
אתה זוכר את השיחה הזאת? "אמרו לי 'תקשיב, אנחנו יודעים שאתה ממוקד בעבודה, אבל לפעמים זה יוצא שאתה מרוחק'. היו פעמים שלקחתי את זה קשה, הקשבתי ולקחתי לתשומת לבי".
זה מתוך הארה אישית שלך או שזה הגיע בעקבות הביקורת? "גם וגם. בסופו של דבר אתה מסיים יום ומרגיש מותש. צריך לדעת לקבל ביקורת ולא לכעוס שמישהו אומר לך משהו. הכי חשוב להיות כן עם עצמי. אין הרבה אנשים בתעשייה שמכירים אותי, אולי הסוכנת שלי. בלי להעליב או לפגוע, אין לי חברים בתעשייה. יש לי חבר'ה, יש הבדל".
5 צפייה בגלריה
מתוך "בעלת החלומות"
מתוך "בעלת החלומות"
"כל היום להיות בחברת שחקנים ולשמוע דיבורים על אודישנים ומשחק זה לא עושה לי טוב". מתוך "בעלת החלומות"
(צילום: אוהד רומנו)
מה ההבדל? "בטח שמי שיקרא את זה ירים גבה ויגיד שאנחנו חברים. יש לי שני חברים מהבית, מהיסודי. כאדם ושחקן אני חייב עוד עולמות, אנחנו מספרים סיפורים של מנעד רחב, וכל היום להיות בחברת שחקנים ולשמוע דיבורים על אודישנים ומשחק זה לא עושה לי טוב, זה עולם צר שאני פחות מתחבר אליו. המון שאלות חוזרות על עצמן, בעיקר אחת ששחקנים סולדים ממנה במיוחד והיא 'מה הדבר הבא שלך'. זאת שאלה מאוד מאיימת לשחקן. אין לי סבלנות להיות במשחקי אגו ובתחרותיות, מספיק שבמקצוע הזה יום אחד אתה למעלה ויום אחד אתה למטה, אז להוסיף לזה עוד תחרות ולהיות בחבורות מלאות טסטוסטרון, זה קשה. לא תראה אותי בחבורות של שחקנים, נראה לי שרואים את זה".

"היום אני ניגש לדברים ממקום אחר לגמרי"

אם ירצה או לא, ליטמן מצטרף לפרויקט שממנו אין דרך אחרת חוץ מחברויות, בעיקר בגלל האינטנסיביות. אחרי תשע שנים הוא יחזור למופע הגדול של חנוכה - הפסטיגל. "כל כך הרבה השתנה בזמן הזה. גם הפסטיגל השתנה מבחינת הקונספט, ההפקה, האנשים. בעיקר אני השתניתי, אני לא באותו מקום מנטלית, עברתי כמה דברים בשנים האלה, היום אני ניגש לדברים ממקום אחר לגמרי".
5 צפייה בגלריה
מתוך "בעלת החלומות"
מתוך "בעלת החלומות"
"זה המקצוע שלי ואני לא בא להכיר חברים". מתוך "בעלת החלומות"
(צילום: אוהד רומנו)
מה זה אומר? "לא עשיתי פרויקט לילדים כבר חמש-שש שנים, וברגע שזה עלה על השולחן אמרתי 'מה אני קשור לזה'. אבל הייתה פגישה חיובית, והיום הפסטיגל זה כבר מופע שמושך את כל המשפחה. זה היה חלק מהשיקולים שלי, לנסות לחוות את זה מהמקום הבוגר יותר, המיושב יותר. אחרי שעשיתי דבר או שניים, אני רואה את זה כפרויקט חדש לחלוטין".
ליטמן מעיד כי בקרוב ייצא סרט חדש בהשתתפותו, "המנצחים", שעוסק בפוסט טראומה אחרי מלחמת ששת הימים. "בעצם מדובר במחזמר, אני מאוד מתרגש ממנו. הייתה הקרנה בגבעת התחמושת ובאו לוחמים שלחמו במלחמה עצמה וזה היה שובר לב לראות אנשים בני 70 ניגשים אליך ובוכים, אומרים לך ששיחקת אותם. זאת המחמאה הכי טובה שיכולתי לקבל. זה היופי במקצוע הזה, שאתה יכול לעשות פסטיגל וגם משהו בסגנון הזה".