המלחין זוכה הגראמי, אנג'לו בדלמנטי, שיצר את המוזיקה שמזוהה עם רבים מהפרויקטים של דייויד לינץ' (בהם, "קטיפה כחולה", "טווין פיקס", "לב פראי", "מלהולנד דרייב" ועוד רבים אחרים) - הלך לעולמו בגיל 85 בתחילת השבוע (א'). בדלמנטי נפטר בנסיבות טבעיות כשהוא מוקף במשפחה בביתו שבניו ג'רזי - כך סיפרה אחייניתו ל"הוליווד ריפורטר".
1 צפייה בגלריה
אנג'לו בדלמנטי
אנג'לו בדלמנטי
אנג'לו בדלמנטי
(צילום: Tibrina Hobson/Getty Images)
מלבד עבודתו בקולנוע, המלחין, שהחל את דרכו המוזיקלית עם הכשרה במוזיקה קלאסית, שיתף פעולה גם עם אמנים רבים מז'אנרים רחבים. בין אלו ניתן למנות את נינה סימון, דייויד בואי, פול מקרטני, מריאן פיית'פול, לייזה מינלי, הפט שופ בויז ואת הראפר אל אל קול ג'יי.
בדלמנטי, נולד בברוקלין ב-1937 והוא התחיל ללמוד לנגן על פסנתר בגיל צעיר, בהמשך סיים תואר ראשון ושני בבית הספר למוזיקה במנהטן. בתחילת דרכו בתעשייה, הלחין את הסרטים "מלחמתו של גורדון" ו"חוק ואי-סדר" בתחילת שנות ה-70.
כתבות נוספות במדור מוזיקה:
הפריצה הגדולה שלו הייתה כאשר הלחין ופיקח על פסקול הסרט "קטיפה כחולה", בכיכובה של איזבלה רוסליני, בשנת 1986. מתוכו נולד שיתוף הפעולה של בדלמנטי ולינץ' שנמשך לאורך שנים ארוכות. בשנת 1991, הוא זכה בפרס הגראמי לביצוע הפופ האינסטרומנטלי הטוב ביותר עבור שיר הנושא של "טווין פיקס".
בדלמנטי חתום על פסקולים של סרטים רבים אחרים לא מבית היוצר של לינץ', בין אלו ניתן למנות את "סיוט ברחוב אלם 3" (1987), "ציד המכשפות" (1994) ו"קדחת הבקתה" (2003).