שנתיים לאחר שביטלה את הופעתה הקודמת בישראל, מועדון הבארבי פרסם היום (ה') כי להקת האינדי רוק מברוקלין ביג ת'יף - שבה חבר הבסיסט הישראלי מקס אולארצ'יק - ביטלה גם את שני המופעים החדשים, שהיו אמור להיערך בחודש הבא במועדון הבארבי בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
ביג ת'יף
ביג ת'יף
מטעם הלהקה עדיין לא פורסמה הודעה רשמית בנוגע לביטול המופע. ביג ת'יף
(צילום: יח"צ)
"שימו לב! ביג ת'יף ביטלו הופעתם בארץ!" פורסם בעמוד הפייסבוק של המועדון בתל אביב בפוסט הפונה למעריצים וללהקה. "ה-BDS איתנו כבר 20 שנה, אתם כהרכב השתניתם, גדלתם הפכתם שם דבר, מועמדים לגראמי, מן הסתם יש לכם יותר מה להפסיד!". מטעם המועדון נמסר כי חברי הלהקה הם אלה שביקשו להופיע בישראל כחלק ממסע ההופעות המתקרב ומייחסים את הביטול המפתיע ללחצים שקיבלו חברי ההרכב מארגון ה-BDS. ביג ת'יף הופיעו לראשונה בישראל בשנת 2017 והיו אמורים לשוב להופעה גם במהלך שנת 2020, אך זו בוטלה כאמור בעקבות מגיפת הקורונה.
"גרמתם לי צער עליכם חבורת מוזיקאים עלובים ללא עמוד שדרה שמפחדת מהצל של עצמה. כפי הנראה לא תכנסו לדפי ההיסטוריה כאמנים משפעים בעלי אג'נדה. מאחל לכם את כל הרע שבעולם בדיוק כפי שעשיתם לקהל המעריצים שלכם בארץ ומקווה שכשם שעליתם ככה תרדו ותהפכו להיות עוד אפיזודה חולפת". הפוסט נחתם בפנייה לציבור, והצעה למצוא "הרכבים לאהוב שיודעים לכבד ולהעריך את האדם ולא לבוז לו כשם שעשו ההרכב ביג ת'יף".
מאוחר יותר היום פרסמה הלהקה פוסט ארוך ברשתות החברתיות שבו היא מסבירה על יחסם כלפי הופעות בישראל בזמן הכיבוש. "אנחנו נבטל את שתי ההופעות שלנו בתל אביב", כתבו. "נרצה להתחיל בהבהרה של כמה דברים. כשדיברנו על אהבה 'מעבר לחוסר הסכמה' ועל אי הידיעה 'של היכן יושבים הערכים הגבוהים' דיברנו באופן ספציפי על הופעות בישראל במהלך תקופה שבה BDS קורא לחרם. לא התייחסנו בכך לכיבוש הישראלי ולעקירה של הפלסטינים. כדי להיות ברורים, אנו מתנגדים לכיבוש הלא חוקי ולדיכוי הסיסטמטי של העם הפלסטיני. אנחנו מאמינים בחופש מוחלט ובעצמאות עבור כל הפלסטינים.
"למרות שיש לנו עוד הרבה ללמוד, המציאויות הבסיסיות האלה מעולם לא עמדו בשאלה אצלנו. אנחנו מכירים בכך שחלקים מהפוסט הקודם נכתבו באי בהירות ובהימנעות מהעוצמה ומהחשיבות של השיח הזה. אנחנו גם מכירים בכך שישנם הגבלות בפרספקטיבה שלנו שמבוססות על הפריבילגיות השונות שלנו. אמרנו שאנחנו 'מודעים מאוד להיבטים התרבותיים של החרם של BDS, ומאז הבנו שזה לא המקרה. מאז שהודענו על ההופעות האלה בישראל היינו בדיאלוג מתמשך עם חברים שלנו, משפחה ותומכי BDS, פלסטינים ואזרחי ישראל שמחויבים למאבק עבור צדק לפלסטינים. זה היה הדבר היחיד בתודעה ובלבבות שלנו. הכוונה שלנו היתה לנגן בהופעות בתל אביב, היכן שמקס נולד, גדל וכרגע גר, באמונה הפשוטה שמוזיקה יכולה לרפא. אנחנו כרגע מכירים בכך שההופעות שסגרנו לא מכבדות את האמירה הזאת. אנחנו מצטערים בפני אלה שפגענו בהם ואנחנו מקווים שאלו שתיכננו להשתתף בהופעות שלנו מבינים את ההחלטתנו לבטל אותם.
2 צפייה בגלריה
מקס אולארצ'יק עם להקתו ביג ת'יף
מקס אולארצ'יק עם להקתו ביג ת'יף
מקס אולארצ'יק עם להקתו ביג ת'יף
(צילום: יח"צ)
"אנחנו מכירים בכך שמשיכת העבודה התרבותית שלנו לבדה היא לא פעולה מספקת. יש לנו עוד למידה לעשות לפני שנבצע פעולות נוספות. כלהקה, אנחנו מחשיבים זה את זה כמשפחה. תמיד ניגשים זה לזה כדי להבין אחד את השני. בתגובותיכם למעשים שלנו עזרתם לנו להבין שאנחנו נמנעים מלהיכנס לדיון שנוגע לביתו של מקס בדרך עמוקה יותר. אנחנו מחויבים לגדול מכך ולהמשיך הלאה בשקיפות, התחשבות והחשיבות שסיטואציה כזאת דורשת".
משיווק המופע נמסר: "אנחנו חשים עצב, אכזבה ותסכול מהסיטואציה. אנחנו כמובן לא עומדים מאחורי ההודעה של הלהקה, אנחנו מרגישים שהיא חד צדדית ולא מיודעת. עם זאת, בשעות האחרונות אנחנו מזהים השתוללות ברשתות כנגד חברנו הטוב מקס אולארצ'יק, שעשה כל שביכולתו על מנת שההופעה תתקיים בכל זאת, על ידי אנשים שספק אם הם חלק מקהל המעריצים של הלהקה. אנחנו מגנים זאת בתוקף".
פורסם לראשונה: 13:33, 09.06.22