הזמר שלמה גרוניך עלה הערב (ג') לבמה בפסטיבל עין גב ועורר סערה כשהתייחס למוצאו של הקהל "האשכנזי" ואף הוסיף על היעדרם של "הצ'חצ'חים" כלשונו. מאוחר יותר, מגישת הטלוויזיה נסלי ברדה עלתה לבמה ונזפה בו, ולאחר מכן הזמר עלה לבמה והתנצל.
האזינו: האמירה שעוררה סערה
על הבמה גרוניך אמר: "הסתכלתי על הקהל אמרתי, כזה קהל אני רוצה תמיד. באמת אתם כל כך אשכנזים כאלה. אין פה אפילו צ'חצ'ח אחד. ואתם משתפי פעולה כמובן כמו ווזווזים. יפה, אני גאה בכם, אתם שרים יפה".
1 צפייה בגלריה
שלמה גרוניך
שלמה גרוניך
שלמה גרוניך
(צילום: אלי סגל)
עוד לפני התנצלותו של גרוניך צייץ חבר הכנסת לשעבר, אריה דרעי, וגינה את הזמר ואת אמירתו לה קרא "גזענות עלובה ומחליאה".
שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב גם כן על דבריו של גרוניך: "מתעצב על הדברים המכוערים, המשסעים והמיותרים הערב של שלמה גרוניך. אנחנו אוהבים קהל שיש בו את כולם. אנחנו אוהבים את כל עם ישראל. טוב שהיתה שם נסלי ברדה שידעה לעמוד מול הכיעור בזמן אמת כדי להזכיר את המובן מאליו, וטוב שגרוניך התנצל".
שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון צייצה בטוויטר: "אמירה אומללה ומכוערת שלא הייתה צריכה להיאמר, מסוג ההתבטאויות שהגיע הזמן שיחלפו מן העולם. עם ישראל הוא פסיפס חברתי עשיר ומופלא וזהו גם מקור העוצמה והכוח שלנו".
בהמשך לאמירתו בפסטיבל, פרסם הלילה שלמה גרוניך בעמוד הפייסבוק שלו התנצלות: "לאור פליטת הפה שהיתה לי הערב במהלך הופעתי בפסטיבל עין גב, אני באמת מצטער על האמירה המטופשת. לא יודע מאיין באה לי בדיחה גרועה זו. אני מתנצל מעומק הלב. לאור שיתופי הפעולה שלי לאורך השנים אי אפשר לחשוד בי שאני גזען".
הנהלת פסטיבל עין גב גינתה את אמירתו של גרוניך ומסרה בהודעה לתקשורת: "כל אמירה משתלחת בציבור כזה או אחר הינה פסולה ואיננו מקבלים אותה כלל. מנחת המופע התבקשה להתנצל ולגנות את הדברים על הבמה בפני הקהל באירוע והמאזינים בבית ואף אנו מוסרים את התנצלותנו. זוהי אינה דרכו של פסטיבל עין גב, הפסטיבל הוותיק בישראל ואינה רוחו של שום אירוע כלשהו בארצנו. אנחנו מברכים על כך ששלמה גרוניך עצמו בחר לעלות לבמה ולהתנצל בפני הקהל".
גם הזמר עידן עמדי תקף את שלמה גרוניך על האמירה האומללה וכינה אותו "אפס".
מתחנת הרדיו גלי צה"ל ששידרה את ההופעה בשידור ישיר נמסר: "בפסטיבל עין גב שהוקדש לתוכנית ארבע אחרי הצהריים בגל"צ, נאמרו דברים חמורים על ידי שלמה גרוניך שאותם אנו מגנים מכול וכול. מדובר בדברים משסעים ומקוממים שאין להם מקום והם אינם משקפים את רוח גל"צ או את רוח התוכנית שמעלה על נס את היצירה העברית והישראלית לדורותיה".
גם הזמרת ירדנה ארזי תקפה בחריפות את גרוניך: "כאשכנזיה אסלית ההתבטאות של שלמה גרוניך תקעה לי חץ בלב. שנים אני חורשת את הארץ ואוהבת אותה על כל יושביה. האמירה המרושעת, השגויה עובדתית והמטופשת בו-זמנית, גורמת לי להתבייש בעובדה שאנחנו קולגות למרות שאין בינינו כל קשר אישי".