פרס מפעל חיים ל"זהו זה": האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה הודיעה הבוקר (ג') על הענקת הפרס לתוכנית הטלוויזיה המיתולוגית בטקס שייערך ב-24 במרץ.
2 צפייה בגלריה
זהו זה
זהו זה
פרס מפעל חיים לתוכנית המיתולוגית. זהו זה
(צילום: פיני סילוק)
"'זהו זה' היא אחת התוכניות המשפיעות ביותר ששודרו על המסך הישראלי", אמרו באקדמיה בנימוקי ההחלטה למתן הפרס. "למעלה מ-30 שנה היא משמשת כמדורת השבט של עם ישראל ומרתקת אל שידוריה רבבות צופים. התוכנית על כותביה, במאיה ומגישיה, תרמה רבות לעידוד השיח הציבורי סביב סוגיות חברתיות לאומיות ופוליטיות כגון: יוקר מחייה, אפליה, פקקי תנועה, גזענות, מפלס הכנרת ויצרה אין סוף פארודיות נוקבות על תופעות מרכזיות.
"דווקא בימים קשים כמו מלחמת המפרץ ועכשיו בצל מגפת הקורונה, ידעה התוכנית להפיג את המתח והחרדה באמצעות הומור ושנינה. אך לא רק סאטירה והומור יש בה, במרוצת השנים הצליחה לשלב בתוכן העלילתי גם העברת מידע, ובעזרת פינות הנגישה לנוער ולצופים את עולמות הקולנוע, התיאטרון, מוסיקה, מדע, ספורט, לשון, רפואה מחשבים ועוד. לאורך השנים התארחו בה מאות שחקנים, שקיבלו בזכותה הזדמנות ראשונה בתעשיית הטלוויזיה. 'זהו זה' שימשה מקום עבודה, יצירה ופרנסה לרבבות שחקנים, כותבים ובמאים".
2 צפייה בגלריה
מתוך "זהו זה!"
מתוך "זהו זה!"
"אחת התוכניות המשפיעות ביותר". "זהו זה!"
(צילום מסך, כאן)
אבי קושניר אמר ל-ynet: "תודה נורא גדולה על המתנה הזאת של לעשות את 'זהו זה' אחרי כל השנים האלה עוד פעם, ואחרי כל כך הרבה שנים שהאקדמיה לקולנוע וטלוויזיה מחליטה לתת לנו את הפרס הזה - זה נורא נורא מרגש".
"זהו זה" היא אחת מהתוכניות הוותיקות שעדיין משודרות בטלוויזיה בישראל בימים אלה, אם לא הוותיקה שבהן. תוכנית הסאטירה בכיכובם של מוני מושונוב, אבי קושניר, שלמה בראבא, גידי גוב ודבל'ה גליקמן ירדה מהמסכים ב-1998 אחרי שנים רבות של הצלחה גדולה, ושבה למסך הקטן בכאן בשנת 2020 בשל מגיפת הקורונה, תוך שהיא נחשבת לאחת מהתוכניות היציבות בערוץ מבחינת נתוני הצפייה.