שנות אור

מה זה: הסרט החדש של פיקסאר/דיסני אוחז בקונספט מטורלל למדי: מדובר בסיפור-המקור של באז שנות אור, מגיבורי סדרת סרטי "צעצוע של סיפור". ובאז, כידוע, הינו צעצוע. אז איך זה בדיוק עובד? ובכן, לפי הפרסומים המוקדמים "שנות אור" מהווה את סיפור-המקור "האמיתי" של הדמות שהיוותה השראה לצעצוע בעולם הפיקטיבי של "צעצוע של סיפור".
5 צפייה בגלריה
מתוך "תור: אהבה ורעם", "אין מצב" ו"שנות אור"
מתוך "תור: אהבה ורעם", "אין מצב" ו"שנות אור"
מתוך "תור: אהבה ורעם", "אין מצב" ו"שנות אור"
מבולבלים? גם אנחנו. אבל הטיזר-טריילר והטריילר, המתנהלים שניהם לצלילי Space Oddity המיתולוגי של דייויד בואי זצ"ל, מבטיחים תועפות של כיף בעודנו מתלווים לבאז (בקולו של כריס אוואנס הפעם, על חשבון טים אלן שדיבב את דמות הצעצוע עד כה) – אסטרונאוט צעיר ונועז המוצא עצמו תקוע על פלנטה מרוחקת ומנסה לשוב הביתה, כשמולו ניצב אויבו זורג, אותו הכרנו לראשונה ב"צעצוע של סיפור 2". בעצם, הכרנו אותו כצעצוע. עזבו, בואו לא נסבך את זה יותר.
איך זה יהיה: טוב, כמובן, בואכה מצוין, כי בפיקסאר עסקינן – הרולס רויס של עולם האנימציה הבינלאומי, עם הרקורד המופלא ביותר בענף. שלושה סרטים מקסימים ("נשמה", "לוקה" ו"אדומה אש") כבר באו והלכו מאז הנפילה האחרונה של החברה ("קדימה", שגם יצא בתחילת הקורונה ולפיכך חטף מכה רצינית בקופות), כך שנותר רק לקוות שהרצף המשמח יימשך.
5 צפייה בגלריה
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר
(צילום מסך)
מי בפנים: כריס אוואנס, כאמור, ויחד איתו קיקי פאלמר ("נוכלות בלי חשבון"), ג'יימס ברולין ("דדפול 2"), טאיקה וואיטיטי ("ג'וג'ו ראביט"), אוזו אדובה ("כתום זה השחור החדש") ופיטר סון, מי שביים עבור פיקסאר את "הדינוזאור הטוב" וחתום גם על הסרט הבא של החברה, Elementals.
מתי: 16 ביוני.

אלביס

מה זה: ביוגרפיה קולנועית המוקדשת לחייו של האיש והאגדה אלביס פרסלי – לדעת רבים הזמר הגדול ביותר שידע עולם הפופ-רוק, ולבטח אחד מהמשפיעים ביותר. אלא שהביוגרפיה הקולנועית הספציפית הזאת מגיעה ממוחו הקודח של באז לורמן – האוסטרלי התזזיתי, חובב הקיטש הפוסטמודרני, שהעניק לעולם, ואולי מדויק יותר לומר הטיח בפניו, סרטים כמו "מולן רוז'", "רומיאו וג'ולייט" ו"גטסבי הגדול". למה אפשר לצפות, אם כך?
ובכן, לקרנבל אודיו-ויזואלי מסוגנן עד אימה, לזה אתם יכולים לצפות. לורמן, אדם שעבורו המילה "איפוק" היא אניגמה, הוא בחירה מרתקת להובלת סרט שכזה, על דמות כה אייקונית – וכה אמריקנית. ברמת הסיפור, לורמן ושותפיו – ג'רמי דונר, קרייג פירס וסאם ברומל – החליטו להתמקד על מערכת היחסים שבין פרסלי ובין המנהל האישי שלו, קולונל טום פארקר, שניווט את הכוכב שלו ביד רמה והפך לדמות אייקונית ושנויה במחלוקת בפני עצמו.
איך זה יהיה: אחרי הבכורה בפסטיבל קאן האחרון מרב השבחים הופנו לאוסטין באטלר הצעיר, מי שנבחר לגלם את אלביס, כשהדעה הרווחת הייתה שבסופו של דבר, החוויה כולה לוקה ברדידות-מה ולא מהווה את הטיפול האולטימטיבי לסיפורו של הגדול מכולם. אבל דבר אחד בטוח: "אלביס" יעניק לצופיו, גם אלו שייצאו ממנו מעט מאוכזבים, חוויה קולנועית מקסימליסטית ועשירה, כמיטב המסורת של יוצרו.
5 צפייה בגלריה
פסטיבל קאן
פסטיבל קאן
הקאסט של "אלביס" יחד עם הבמאי לורמן (במרכז), פסטיבל קאן
(צילום: Gettyimage)
מי בפנים: אוסטין באטלר ("היו זמנים בהוליווד"), טום הנקס (שמגלם את קולונל פארקר), הלן תומסון ("קצה האגם"), ריצ'רד רוקסברג ("רייק"), אוליביה דה-יונג (Society), לוק ברייסי ("הסרבן") וקוי מקפי-סמית' ("כוחו של הכלב").
מתי: 23 ביוני.

בלאק-פון

מה זה: את סרט האימה הזה ביים סקוט דריקסון אחרי שפרש/הופרש מבימוי הסרט "דוקטור סטריינג': בממדי הטירוף", בשל "חילוקי דעות יצירתיים". ויש בו מן השיבה הביתה, בפרויקט החדש, שכן בטרם זכה להצלחה גדולה עם "דוקטור סטריינג'" הראשון שביים, היה דריקסון במאי אימה מוצלח (כולל צמד סרטי Sinister, שזכו בארץ לשם חסר-הדמיון "רוח זדונית"). אז "בלאק-פון" מהווה שיבה למקורות, והוא עוסק בחוויה המצמררת העוברת על ילד שנחטף בידי רוצח סדרתי, שכבר חטף ורצח חמישה ילדים קודם לכן. לאחר שהוכה בידי חוטפו ואיבד הכרה, הילד מתעורר במרתף אפל ובו טלפון שחור – ועד מהרה מתגלה כי בטלפון הנ"ל הילד מסוגל לשמוע את קולות הילדים שנחטפו לפניו, וכי הם מעוניינים לעזור לו להיחלץ. במקביל, תרה אחריו אחותו לאחר חזיונות מוזרים שפוקדים אותה. אנא, החזיקו להם אצבעות, בשם האל.
איך זה יהיה: אחרי שהסרט הוצג בבכורה בפסטיבל Fantastic Fest בספטמבר האחרון המבקרים די השתפכו עליו, עם שבחים מיוחדים לאית'ן הוק שמשנה פה פאזה ומגלם את הרוצח הנתעב, ושבחים לדריקסון שרקח סרט אימה אולדסקולי מדמם ויצירתי. לחובבי הז'אנר, בקיצור, נראה שמחכה ממתק של ממש.
מי בפנים: אית'ן הוק, מייסון ת'יימס, מדליין מקגרו, ג'רמי דייויס ("להציל את טוראי ראיין"), ג'יימס ראנסון ("זה: חלק 2").
מתי: 23 ביוני.

המיניונים 2: עלייתו של גרו

מה זה: החלק השני בעלילות המיניונים – נו, הנודניקים הצהובים הקטנים, אתם מכירים אותם מהציור על התיק של הילד שלכם, וקופסת האוכל שלו, ובקבוק השתייה, ומגבת החוף – אחרי סרט הסטנד-אלון "המיניונים" שיצא ב-2015. ובל יפתיע מישהו עצם קיומו של הסרט החדש, שמהווה גם סרט נוסף בזיכיון המיניונים הכללי, שיצא לדרך ב-2010 עם "גנוב על הירח". בכל זאת, "המיניונים" גרף סכום פסיכי של יותר מ-1.59 מיליארד דולר והפך לאחד מהסרטים המצליחים בכל הזמנים, שלא לדבר על תעשיית המרצ'נדייז הענפה שהתפתחה לה במקביל. במילים אחרות, אתם יכולים לצפות לסרטי "המיניונים" עד תום הימים, במינימום. במיניונמום.
ומה קורה בסרט החדש, שאלתם? ובכן, הוא מתרחש בשנות ה-70 ועוקב אחר גרו בן ה-12, מעריץ שרוף של נבלי-על מפורסמים, בעודו מנסה להתקבל לחבורה מהוללת של נבלים כאלו. אלא שהעניינים משתבשים, וכעת גרו, חמוש בשלל המיניונים שמצאו להם מנהיג בדמותו, נאלץ להימלט על חייו. אבל אל דאגה, הצדק – או שמא חוסר הצדק, שכן בנבלים עסקינן – יוחזר לכנו, בדיוק כמו שהילדים שלכם יחזרו לקולנוע בעבור הזכות לצפות בכך.
איך זה יהיה: עליז ומבדר, כמו כל סרטי "גנוב על" ו"המיניונים" עד כה. אולפני אילומיניישן, שהפכו לשם דבר בשל הזיכיון הנ"ל, בהחלט יודעים את העבודה, ומקפידים לא לסטות יותר מדי מהנוסחה המנצחת שלהם. פה לא תמצאו תעוזה נוסח פיקסאר, אבל מאידך, בבואכם לסרטים הללו אתם כנראה גם לא מחפשים את התעוזה הזו, אז הכול טוב.
מי בפנים: סטיב קארל ("המשרד"), פייר קופין (הבמאי שחתום על "המיניונים" המקורי לצד במאי הסרט החדש קייל באלדה, ומדבב את כל המיניונים), טראג'י פי.הנסון ("מאחורי המספרים"), מישל יאו ("הכול בכל מקום בבת אחת"), ז'אן קלוד ואן דאם ("מטרה קשוחה"), לוסי לולס ("ספרטקוס"), דולף לונדגרן ("חייל אוניברסלי"), דני טרחו ("מצ'טה"), ראסל ברנד ("קח את זה כמו גבר"), ג'ולי אנדרוס ("מרי פופינס") ואלן ארקין ("שיטת קומינסקי").
מתי: 30 ביוני.

תור: אהבה ורעם

מה זה: חמש שנים אחרי "תור: ראגנרוק" הנפלא, חוזר הבמאי טאיקה וואיטיטי לעבוד עם מארוול, הפעם על ההמשכון שמבטיח להיות מצחיק ומשמח בדיוק כמו קודמו, אם לא יותר. ברמת הסיפור, ובכן, כרגע אין יותר מדי מידע – פרט לכך שהסרט החדש מתאר את האירועים שמתרחשים אחרי עלילת "הנוקמים: סוף המשחק", ושתור חוזר לכושר (קרי: להיות אל חתיך) אחרי שהזניח את עצמו באופן נפשע, ושגם אהובתו משכבר הימים ג'יין חוזרת, ולא סתם אלא חמושה בכוחות אלוהיים הזהים לשלו. וגם זהות הנבל ידועה – גור שוחט האלים, טיפוס שאוהב לשחוט אלים, ומן הסתם מעוניין לשחוט את מיודענו תור. לא לעניין, גור. לא לעניין.
איך זה יהיה: כיף לא נורמלי, ולא רק על סמך הטריילר המענג (אין שום דבר ש-Sweet Child of Mine לא יכול לשדרג), אלא על הניסיון הקודם עם "ראגנרוק", שהיה קומדיית buddies וסרט אקשן אייטיזי ובאופן כללי, סוג של נס מאחר ויצא את פס הייצור המארוולי, אבל היה מיוחד ורב-אופי בזכות עצמו. כמו ג'יימס גאן ("שומרי הגלקסיה") לפניו, גם וואיטיטי מתגלה כבמאי בלוקבאסטרים ייחודי ומרתק, ואתם יכולים להיות בטוחים בכך ש"אהבה ורעם" שלו יהיה אחד מהדברים הכי מבדרים שייצאו השנה. וגם בדבר פיצוץ הקופות אתם יכולים להיות בטוחים.
5 צפייה בגלריה
מתוך "תור: אהבה ורעם"
מתוך "תור: אהבה ורעם"
מתוך "תור: אהבה ורעם"
(צילום מסך: מתוך הטריילר)
מי בפנים: כריס המסוורת', נטלי פורטמן, ראסל קרואו, כריסטיאן בייל, טסה תומפסון (שחוזרת לתפקיד ואלקירי מ"תור: ראגנרוק"), וגם כוכבי "שומרי הגלקסיה" – כריס פראט, דייב באטיסטה, פום קלמנטייף, קארן גילן, וקולותיהם של וין דיזל ובראדלי קופר.
מתי: 7 ביולי.

רכבת הקליע

מה זה: קומדיית אקשן חדשה של דייויד ליץ', שיחד עם צ'אד סטאהלסקי ביים את הסרט הראשון בסדרת "ג'ון וויק", והמשיך להדגים את יכולותיו בתחום האקשן עם "פצצה אטומית", "דדפול 2" ו"מהיר ועצבני: הובס ושואו". הסיפור, שמבוסס על רומן יפני, עוקב אחר קורותיו של מתנקש בשם ליידיבאג אשר מבקש להותיר מאחוריו את ההיסטוריה המדממת שלו ולהתחיל חיים חדשים. אלא שאנחנו לא ילדים, וכולנו יודעים מהקולנוע שמתנקשים לא ממש יכולים לפתוח דף חדש, ולפיכך מוטלת עליו משימה אחרונה שעתידה להתברר כגורלית – לאסוף מזוודה שתימסר לו על רכבת-קליע הנוסעת בין טוקיו לקיוטו, שזה מצחיק כי טוקיו וקיוטו הן אנגרמה. בכל מקרה, על גבי הרכבת המהירה כמטוס ממתינים שלל מתנקשים אחרים, וכולם עתידים להיפגש. כמאמר הקלישאה, זה ייגמר בדם.
איך זה יהיה: על סמך הרקורד של הבמאי ליץ' - שביים סרט אקשן אחד מצוין, סרט אקשן מסוגנן אך קצת פחות מצוין, סרט גיבורי על מהנה מאוד שעדיין נפל מקודמו וספין-אוף מטומטם למהדרין של סדרת "מהיר ועצבני" – ובכן, אין לנו מושג. הטריילר המתחכם מבטיח הרבה התחכמויות מודעות לעצמן, בינות לסצנות אקשן שכיאה לליץ', בטח יהיו שומטות-לסת. אם רק ניתן היה לקבל את האקשן שומט הלסת בלי כל הקומדיה המתחכמת, היינו אופטימיים יותר.
מי בפנים: בראד פיט, ג'ואי קינג ("הפשע: ג'יפסי רוז"), אהרון טיילור-ג'ונסון ("קיק אס"), בראיין טיירי הנרי ("נצחיים"), אנדרו קוג'י ("לוחם"), הירויוקי סנדה ("מורטל קומבט"), מייקל שאנון ("איש הפלדה"), זאזי ביטס ("ג'וקר"), קארן פוקוהארה ("יחידת המתאבדים") וסנדרה בולוק.
5 צפייה בגלריה
מתוך "רכבת הקליע"
מתוך "רכבת הקליע"
צפו לאקשן תזזיתי ושומט לסת. מתוך "רכבת הקליע"
מתי: 28 ביולי.

ליגת סופר-פטס

מה זה: מה קורה כשמערבבים שלושה מהדברים שילדים הכי אוהבים ללכת לראות בקולנוע? למשל, אנימציה ממוחשבת, חיות חמודות וגיבורי על? כן, אתם צודקים: מה שקורה זה שהקופות מתקתקות, והמון, המון כסף נכנס לכיסי המפיקים הממולחים שאחראים לשידוך הנ"ל. "ליגת סופר-פטס" – DC's League of Super-pets, במקור, ללמדכם על השתייכותו של הסרט ליקום גיבורי העל של DC – הוא בדיוק השידוך שעליו אנו מדברים. מאחר והוא מתרחש בעולם של גיבורי DC, הסיפור יוצא לדרך רגע אחרי שליגת הצדק – אתם יודעים; באטמן, סופרמן, וונדר-וומן, כל השאר – נחטפת בידי לקס לות'ור הרשע. מזל שלסופרמן יש כלב, קריפטו שמו, שיוצר ליגת-צדק משלו המורכבת מחיות מחמד בעלות כוחות-על. כן, מעיין הרעיונות של האנושות מתייבש במהירות מדאיגה. הושיעו נא.
איך זה יהיה: אתם כבר יודעים איך זה יהיה. הילדים שלכם יעופו על זה – חיות חמודות! גיבורי על! חיות חמודות שהן גיבורי על! – ואתם תחטפו כאב ראש מכל האקשן הצבעוני והתזזיתי, ואחרי כחצי שעה תבקשו נפשכם למות. בנוהל.
מי בפנים: בקאדר המדבבים המרשים תמצאו את דוויין ג'ונסון, קווין הארט, ונסה בייר (SNL), נטשה ליון ("בובה רוסית"), דייגו לונה ("רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים"), קייט מקינון (SNL), ג'ון קרסינסקי ("המשרד"), קיאנו ריבס (שמדבב את באטמן!), מארק מרון (GLOW), דאשה יוליין פולאנקו ("כתום זה השחור החדש").
מתי: 28 ביולי.

אין מצב

מה זה: אוקיי, זה הולך להיות קצר. לא בגלל שאנחנו לא רוצים להרחיב על סרטו החדש של ג'ורדן פיל ("תברח"), שבזמן קצר להפליא הפך לאחד מבכירי יוצרי האימה הפועלים כיום, אלא מכיוון שמעט מאוד ידוע על סרטו החדש, השלישי במספר עבורו. בינתיים, ידוע רק שמדובר בהייבריד מד"ב/אימה העוסק בעב"מ שמאיים על תושבי עיירה קליפורנית קטנה ונידחת. שניים מהתושבים הללו, ג'יימס וג'יל הייווד, מזהים שיש פה הזדמנות להרוויח - ללכוד במצלמה את ההוכחות האולטימטיביות לקיומם של חייזרים. אלא שהמאמץ עלול לעלות להם בחייהם.
אבל פיל הוא במאי עם אג'נדה – גם "תברח" וגם סרטו השני, "אנחנו", טמנו בחובם מניפסטים חברתיים מתחת לטיפול הנבון והמקורי של פיל במאפייני ז'אנר האימה. בראשון מהם, שגם זיכה אותו באוסקר, האיר בזרקור לעגני אך מדאיג על הגזענות המסתתרת מאחורי הפרוגרסיביות והנאורות, בשני קיפל ביקורת מעמדית בתוך סיפור פלישה-ביתית שהולך ומסתעף. מה יעשה הפעם?
איך זה יהיה: נו, כבר אמרנו, אין לנו מושג. אבל פיל הוא יוצר מבריק, ויש מקום להניח שגם הסרט החדש שלו לא יהיה סרט אימה גרידא, אלא משהו מורכב ושאפתני יותר. לראייה: לתפקידי הגיבורים המרכזיים ב"אין מצב", החוואים ג'יימס וג'יל הייווד – תפקידים שמבחינה מסורתית וסטריאוטיפית, כמעט תמיד נופלים בחיקם של שחקנים לבנים כשלג - שיבץ פיל את השחקנים השחורים דניאל קאלויה (כוכב "תברח") וקיקי פאלמר. מעניין זה בטוח יהיה.
מי בפנים: דניאל קאלויה, קיקי פאלמר, סטיבן יאון ("המתים המהלכים"), מייקל ווינקוט ("העורב").
מתי: 18 באוגוסט.