50 שנה אחרי, שוב דרך הקשר הצבאי, יהורם גאון שר לחטיבה 7 שנמצאת בעזה את "המלחמה האחרונה".
"אני רוצה להגיד שעכשיו זה דה ז'ה וו עצום", אמר גאון בקשר למג"ד, "לא תאמין שלפני 50 שנה הייתי באותו מעמד מול הסוללות של המבצעים, ומח"ט בשם ברעם נתן לי את האפשרות לשיר בקשר לכל החיילים את 'המלחמה האחרונה'. אני רוצה לשיר לך לא כהבטחה - אלא כתפילה", הוסיף והחל לשיר לכלל החיילים שהאזינו בקשר.
"וואו איזו חוויה", הוסיף גאון שערך את הביקור ביחידה במסגרת סיור בדרום עם דובי איכנולד, מנכ"ל ידיעות ספרים. "50 שנה מי היה מאמין. אם מישהו היה אומר לי שאשיר את המלחמה האחרונה הייתי אומר 'אתה לא נורמלי'. כן הוא נורמלי. בארץ הזאת הכול נורמלי".
1 צפייה בגלריה
יהורם גאון בבסיס צה"ל
יהורם גאון בבסיס צה"ל
יהורם גאון בבסיס צה"ל
השיר, נכתב על ידי חיים חפר במהלך מלחמת יום כיפור, כששהה כעיתונאי מטעם "ידיעות אחרונות" בבסיס צבאי. לאורך חייו אף סיפר כי הוא נכתב כמעין תפילה בעקבות אזעקה שהייתה ומתוך חשש לחייו. את המילים הוא כתב על הדף, והשיר הועבר לדובי זלצר, שהיה אז לצידו של גאון בשטח ליד התעלה, שם הוא הלחין אותו וחיבר לו תווים. עד מהרה זכה השיר, שמזוהה עם המשפט "אני מבטיח לך ילדה שלי קטנה", ללהיט ענק ששר גאון.
במקביל, במסגרת פרויקט של הלהקות הצבאיות בחיל החינוך והנוער, גאון יחדש את השיר "לא תנצחו אותי". השיר יהווה חלק מפסקול המלחמה, והוא עתיד להיות אחד מתוך מספר שירים שייכתבו או יחודשו על ידי הלהקות הצבאיות במהלך המלחמה.
הכתבה של איכנולד וגאון תפורסם ביום שישי ב-ynet.