שבוע בלבד לאחר אמירותיה הקשות נגד ישראל, השחקנית האמריקאית זוכת האוסקר סוזן סרנדון השתתפה בהפגנה פרו-פלסטינית נוספת בסוף השבוע האחרון, ובמהלכה אמרה כי "יש כאן הרבה אנשים שמפחדים להיות יהודים בתקופה הזו, הם זוכים לקבל טעימה מאיך זה מרגיש להיות מוסלמי במדינה הזאת", כך מדווח היום (ג') "הדיילי מייל".
2 צפייה בגלריה
סוזן סרנדון
סוזן סרנדון
סוזן סרנדון
(צילום: AP)
עוד אמרה השחקנית כי "חשוב להקשיב, חשוב שיהיו עובדות. לא צריך לעבור על כל ההיסטוריה של האזור, רק צריך לראות את התינוקות שמתים באינקובטורים - התמונות האלה מספיקות כדי להבין שמשהו ממש לא בסדר. אנחנו צריכים הפסקת אש עכשיו".
כאמור, סרנדון אמרה את הדברים המקוממים בהפגנה שהתקיימה בניו יורק ביום שבת, ושבה גם הצטרפה לקריאות "מהנהר עד לים" המשמשות בימים אלו אקטיביסטים פרו-פלסטיניים ונחשבות בעיני רבים לקריאה אנטישמית הקוראת להכחדת ישראל. עוד היא שיתפה אתמול ב-X (טוויטר לשעבר) ציוץ התומך ברוג'ר ווטרס - סולן פינק פלויד שהואשם פעמים רבות באנטישמיות - לאחר שזה הופיע כשהוא עוטה כאפייה וקרא להפסקת רצח העם שישראל מבצעת.
2 צפייה בגלריה
סוזן סרנדון בהפגננה הפרו-פלסטינית בניו יורק
סוזן סרנדון בהפגננה הפרו-פלסטינית בניו יורק
סוזן סרנדון בהפגננה הפרו-פלסטינית בניו יורק
(צילום מסך, אינסטגרם)
העיתונאית האמריקאית-מוסלמית מסרא נומאני יצאה נגד אמירתה על כך שיהודים לפתע מרגישים איך זה להיות מוסלמי בארצות הברית, ופרטה בפוסט ב-X את החיים הטובים והחירויות שהיא והוריה המהגרים נהנים מהם. עוד ביקשה ממנה לא לזלזל בחוויותיהם של יהודים במדינה, תוך הכפשה של ארצות הברית שלדבריה דווקא מציעה חיים טובים וחירויות למוסלמים, בניגוד למדינות מוסלמיות רבות. "לכי לחיות כאישה מוסלמית במדינה מוסלמית, את תחזרי לאמריקה ותנשקי את האדמה שמתחת לרגלייך", סיכמה נומאני את דבריה.
זו אינה הפעם הראשונה שבה סרנדון מתבטאת נגד ישראל מאז פרוץ המלחמה ובכלל. לפני כשבוע כאמור נודע כי בהפגנה פרו-פלסטינית אחרת שבה השתתפה היא האשימה את ישראל בפשעי מלחמה, טענה כי טבח 7 באוקטובר קרה "בהקשר מסוים" וציינה כי אנשים "לא מבינים את ההיסטוריה של מה שנעשה לעם הפלסטיני במשך 75 שנה. זוהי הזדמנות לחנך אנשים, אם יש להם ראש פתוח, אם הם מסוגלים להתעלות מעל לאינסטינקטים השבטיים".
כבר שנים רבות שזוכת האוסקר ידועה בפעילות הפוליטית שלה, ונחשבת לסמן שמאל רדיקלי בתרבות האמריקנית. בשבועות האחרונים היא משתפת ברשתות החברתיות פוסטים אנטי-ישראליים קיצוניים בכמות אינטנסיבית - כולל סרטונים של רוג'ר ווטרס ורבנים מנטורי קרתא, הזרם החרדי השולי והקיצוני השולל את זכות קיומה של המדינה.