אולי זו התחממות המצב הפוליטי ברחבי הארץ, ואולי זו רק ההתחממות הגלובלית, אבל מזג האוויר הקייצי ששרר בעיר הדרומית במהלך סוף השבוע האחרון הביא איתו רוחות של שינוי. פסטיבל פתאל רוק חזר במהדורתו התשיעית בארמונות הרודס, וסיפק אמירות בולטות ושיתופי פעולה מעניינים של מיטב האמנים שעלו בזה אחר זה על הבמה באילת. כך או כך, החום הכבד ששרר בחוץ לא הורגש בתוך האולם הממוזג, עם בירה קרה ביד. צפו בביצועים החיים מהפסטיבל:
את הערב הראשון של הפסטיבל פתחו מוניקה סקס, שאירחו גם את איפה הילד וגם את להקת ג'ירפות. לסיום המופע, שלוש הלהקות העניקו ביצוע משותף של "על הרצפה".
מיד אחריהם עלו לבמה אביב גפן והתעויוט, שבמהלך הופעתו סיפק מחווה הומוריסטית, ספק עקיצה על סרטו החדש של סטטיק, ואמר: "פה על הפסנתר, חברי ואהובי ערן מיטלמן. האמת שפעם היה כיף - היינו חברים, היינו צעירים. היום אנחנו בריב גדול, מגיעים בוואנים נפרדים להופעה. לא באמת! אבל נכון שכשהוא פה על הבמה יש מג'יק?".
שיא ההופעה הגיע כאשר גפן הזמין לבמה גם את ריקי גל שריגשה את הקהל בביצועים משותפים ל"ילד אסור ילד מותר", "היי שקטה" ו"מקום לדאגה", והרקידה את הנוכחים באולם עם "מערבה מכאן". אורח נוסף שעלה בספונטניות לבמה הוא מיכה שטרית, שהגיע לקחת חלק בפסטיבל עם החברים של נטאשה, שהופיעו בערב למחרת.
7 צפייה בגלריה
חמי רודנר ויהלי סובל
חמי רודנר ויהלי סובל
סופשבוע של אסקפיזם. איפה הילד ומוניקה סקס
(צילום: רז גרוס)
7 צפייה בגלריה
מוניקה סקס, הג'ירפות איפה הילד
מוניקה סקס, הג'ירפות איפה הילד
בביצוע משותף ל"על הרצפה". מוניקה סקס, ג'ירפות איפה הילד
(צילום: רז גרוס)
את שירו "סוף העולם" הקדיש גפן ל"כל המשוגעים שם, למעלה בממשלה, שהופכים את ישראל לרימון יד. אנחנו ננצח. נחזיר את ישראל לשפיות. נהיה ישראלים גאים". בהמשך ניצל את ההפסקה הדרמטית בשיר "עכשיו מעונן" כדי לומר לקהל: "חברים יקרים שלי, לכו הביתה היום. לכו לישון ותאמינו לי, בסוף ננצח. לא עוצמה יהודית, אלא עוצמה ישראלית", והמשיך לצעקות הקבועות של "רוצים שינוי?".
7 צפייה בגלריה
ריקי גל ואביב גפן
ריקי גל ואביב גפן
ריגשו את הקהל בביצועים משותפים למיטב השירים. אביב גפן וריקי גל
(צילום: רז גרוס)
7 צפייה בגלריה
מיכה שטרית ואביב גפן
מיכה שטרית ואביב גפן
אורח נוסף שעלה בספונטניות. אביב גפן ומיכה שטרית
(צילום: רז גרוס)
בצוהריי שישי הופיעה להקת טיפקס שאף אירחה בהפתעה את מרגול. כשטיפקס ביצעו את שירם "הורה נדלנים", נפתחו בקהל מעגלי ריקוד, לבקשתו של קובי אוז. את ערב המופעים השני פתחו החברים של נטאשה במופע שכלל את מיטב שירי הרפרטואר של הלהקה.
בהמשך הערב עלו ריטה ורמי למופע שכלל את להיטיהם המשותפים לצד שירים מקריירות הסולו של שניהם. רוב ההופעה חלפה מבלי שהשניים דיברו עם הקהל בין הביצועים, אך לקראת ההדרן, כשקלינשטיין ישב ליד פסנתר וריטה עמדה לידו, אמר: "אנחנו רוצים להגיד שאת מה שאנחנו עושים, תכף כבר מחצית מהחיים שלנו, אנחנו עושים מתוך אהבה גדולה. המוזיקה הזו היא מה שנקרא קירוב לבבות. מה שהעולם שלנו צריך כל כך. אנחנו מתפללים שזה יכול ליצור איזו זרע נוסף של טוב בתוך עולם מאוד-מאוד מסוכן שנמצא סביבנו. ומאחלים לנו כעם שנהיה יותר בריאים ושלא נוותר על עצמנו". ריטה הוסיפה לדבריו: "נראה לי שאתה ואני הוכחנו שאפשר להתאחד גם אחרי דעות חלוקות. ואם זה אפשרי - הכול אפשרי".
7 צפייה בגלריה
קובי אוז ומרגול
קובי אוז ומרגול
הורה נדלנים! מרגול וקובי אוז
(צילום: רז גרוס)
7 צפייה בגלריה
ריטה ורמי קליינשטיין
ריטה ורמי קליינשטיין
ריטה ורמי קלינשטיין
(צילום: רז גרוס)
מופע הסיום של הפסטיבל כלל את הסופר-גרופ הישראלי דני, גידי וחברים, במופע שכלל ארבעה מחברי כוורת - דני סנדרסון, גידי גוב, אלון אולארצ'יק ואפרים שמיר, וגם את מזי כהן, שאף דמעה למשמע הקהל שהצטרף אליה ואל סנדרסון בשירה של "זה הכול בשבילך". אין ספק שהקהל אוהב ומתגעגע לשמוע את קולה של כהן, שלא מרבה להופיע. גם המופע דני, גידי וחברים לא מרבה לעלות על הבמות, אבל אקורד הסיום המתוק הוכיח ששווה ביותר לתפוס את ההזדמנות הבאה שהוא יתרחש.
7 צפייה בגלריה
דני סנדרון, מזי כהן גידי גוב. דני, גידי וחברים
דני סנדרון, מזי כהן גידי גוב. דני, גידי וחברים
הקהל אוהב ומתגעגע להרכב הזה שלא מרבה לעלות על הבמות. דני סנדרסון, מזי כהן וגידי גוב
(צילום: רז גרוס)
הכותב היה אורח של הפקת הפסטיבל.