עד לפני שמונה שנים היה כ' בן ה־58 אדם פעיל ונמרץ, אבל הכל השתנה ברגע אחד, בהופעה של הזמר ליאור נרקיס שממנה יצא נכה.
כפי שנקבע בפסק הדין שניתן השבוע בבית המשפט המחוזי בלוד ושפורסם לראשונה על ידי רן בוקר ב־ynet, במהלך ההופעה בחתונה ביקש נרקיס מכ' שיביא לו כוס וויסקי. כ' עלה עם הכוס לבמה, נתקל בכבל, נפל, נפצע בעמוד השדרה ומאז הוא מרותק לכיסא גלגלים. בהמשך הוא תבע את חברת ההגברה דיגיטל שפרסה את הכבלים ואת אולם האירועים אווניו שבו התקיימה החתונה, ושני אלה הגישו תביעה נגד נרקיס.
2 צפייה בגלריה
(צילום: משה נחומוביץ)
השופטת עירית כהן פסקה שלכ' מגיע פיצוי של 11.3 מיליון שקל, כשמסכום זה קוזזו שלושה מיליון שקל כיוון שהתנהגותו תרמה לתאונה ו־2.2 מיליון שקל שקיבל מהביטוח הלאומי. נרקיס מצידו חויב לשלם לחברת ההגברה ולאולם האירועים 2.3 מיליון שקל על חלקו בטרגדיה. בבית המשפט התברר שכמו בהרבה מקרים אחרים, הכל קרה בגלל זלזול ואי־התייחסות לחוקי בטיחות בסיסיים. לגבי נרקיס נקבע בין היתר כי היה אמור להסדיר מראש את דרך עליית האורחים לבמה.
בעקבות מתן פסק הדין, היו שתקפו דווקא את התובע, ואתמול הוא החליט להתראיין לראשונה. "לא הייתי שיכור", פתח והדגיש כ', כפי שאף נקבע בבית המשפט. "אני עצמי אף פעם לא עולה על במות בזמן הופעה. עליתי רק בגלל שליאור נרקיס, אותו אני מכיר שנים, סימן לי מהבמה להביא לו כוס וויסקי. עליתי לבמה בעזרת כיסא שמישהו הניח שם לצורך עלייתה של הכלה ועוד אנשים לבמה לפניי. לא אני שמתי את הכיסא שם. מיד לאחר שעליתי לבמה נתקלתי בכבל של הרמקולים, עפה לי כוס הוויסקי מהיד ונפלתי. לא הרגשתי את הידיים והרגליים שלי. זה המצב עד היום ואני זקוק לעזרה בכל פעולה".
"שמעתי שאמרו שפסק הדין פוגע בזמרים ושבגללו אנשים לא יעלו יותר על הבמה וזה פוגע בתרבות", המשיך כ'. "עכשיו אני אומר לכולם, אל תעלו על הבמה אף פעם. לעלות לבמה זה לא תרבות. נאלצתי לקחת הלוואות בבנקים למימון החיים שלי", הוא הוסיף וסיפר. "לא נכנסתי לכיס של ליאור נרקיס ולא תבעתי אותו. אבל אם לליאור נרקיס היה ביטוח, התיק היה כבר נגמר לפני שנים. אני הקורבן כאן, לא ליאור נרקיס".
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמית ביר
עו"ד עמית ביר
עו"ד עמית ביר
(צילום: עדי ארד )
פרקליטו של כ', עו"ד עמית ביר, אמר אתמול: "הניסיון להכפישו כאילו המדובר במעריץ שיכור שעלה לבמה רחוק מהאמת". ואילו ליאור נרקיס מסר: "אני מאחל לפני הכל רפואה שלמה לתובע. פסק הדין איננו מקובל עליי, הוא אינו משקף את המציאות והדברים יועלו בערעור". ליאור נרקיס יוצג בבית המשפט המחוזי על ידי עו"ד נתנאל בירן.