דניאל ברנבוים, הפסנתרן והמנצח הקלאסי הישראלי-ארגנטינאי, הודיע כי אובחן עם "מצב נוירולוגי חמור" ולכן יקח הפסקה מהופעותיו.
1 צפייה בגלריה
דניאל ברנבוים
דניאל ברנבוים
דניאל ברנבוים
(צילום: AP)
"בשילוב של גאווה ועצב אני מודיע היום שאני לוקח צעד לאחור בחלק מהופעותיי, במיוחד מניצוח, לחודשים הקרובים", כתב ברנבוים בן ה-79 בחשבון הטוויטר שלו. מוקדם יותר השנה נאלץ המלחין שחי בברלין לבטל סדרת קונצרטים גם כן בשל סיבות בריאותיות.
"בריאותי התדרדרה בחודשים האחרונים", כתב ואף הוסיף כי עליו להתמקד כעת ברווחתו הפיזית. "כל חיי חייתי סביב המוזיקה ובאמצעותה, ואני אמשיך לעשות זאת כל עוד הבריאות שלי תאפשר זאת".
ברנבוים, שנולד בארגנטינה להורים יהודים ב-1942, התפרסם כפסנתרן צעיר ומצליח לפני שעבר לישראל כנער ועבד כמנצח מוביל. ב-1992 הפך למנהל המוזיקלי באופרה הממלכתית של ברלין וייסד את תזמורת דיוואן המערבית-מזרחית ב-1999 לצדו של אדוארד סעיד, במטרה לקדם שיתוף פעולה בין מוזיקאים צעירים מישראל וממדינות ערב. ב-2011 בנרבוים קיבל תואר אבירות כבוד - הכבוד הגבוה ביותר לאזרחים זרים - כהוקרה על פועלו לפיוס במזרח התיכון באמצעות מוזיקה. בנוסף לאזרחות ישראלית, הוא קיבל אזרחות פלסטינית של כבוד ב-2008.
ב-1967 הוא התחתן בירושלים עם הצ'לנית הבריטית ז'קלין די פרה. לאחר מותה התחתן עם הפסנתרנית הרוסייה אלנה בשקירובה.