מוזיקאי הרגאיי הג'מייקני-אמריקאי ג'ו מרסה מארלי, נכדו של בוב מארלי ובנו של סטיבן מארלי, הלך לעולמו בגיל 31 - כך דיווח אמש (ג') מגזין "רולינג סטון". סיבת מותו טרם פורסמה.
1 צפייה בגלריה
ג'ו מרסה מארלי
ג'ו מרסה מארלי
ג'ו מרסה מארלי
(צילום מסך, On Stage TV)
מארלי נולד בג'מייקה, ובגיל 11 עבר למיאמי. הוא גדל בבית מוזיקלי וכבר מגיל צעיר זכה להופיע על הבמה לצד אביו, כמו גם עם דודו זיגי מארלי ולהקת המלודי מייקרס. כשהיה תלמיד בחטיבת הביניים התחיל מארלי ליצור מוזיקה מקורית בעצמו, ואת השיר הרשמי הראשון שלו, My Girl - שיתוף פעולה עם דניאל במבאטה, בנו של זיגי - הוציא בשנת 2010. בשנת 2014 שחרר את אי.פי הסולו הראשון שלו, Comfortable, ובשנת 2016 זכה לשתף פעולה גם עם אביו בשיר Revelation Party. אלבומו האחרון Eternal יצא בשנה שעברה, וכלל שיתופי פעולה עם שורת אמני רגאיי ודאנסהול ג'מייקנים כמו ביזי סיגנל, Black-Am-I וקבקה פירמיד.
בריאיון ל"רולינג סטון" שהתקיים ב-2014, מארלי דיבר על הסביבה המוזיקלית שגדל בה. "זה היה מאוד קסום לראות את האנשים האלה מגיעים לבית, ואיך כל תהליך העבודה נרקם", אמר למגזין המוזיקה האמריקני . "הייתי חוזר הביתה ומנסה להכין שיעורי בית, אבל בסופו של דבר דעתי הייתה מוסחת והייתי מציץ באולפן. תמיד רציתי לרוץ פנימה והחוצה כדי לראות מה קורה".
מארק ג'יי גולדינג, פוליטיקאי ג'מייקני, מנהיג האופוזיציה ונשיא המפלגה הלאומית העממית, התאבל על מותו של מארלי בטוויטר וכתב: "זה עתה נודע לי על האובדן הטרגי של ג'וזף 'ג'ו מרסה' מארלי. אמן רגאיי צעיר ומוכשר, בנו של סטיבן מארלי ונכדו של בוב מארלי, בגיל 31 בלבד. אובדן של ילד הוא מכה הרסנית, אף הורה לא צריך להתמודד עם זה. תנחומיי לסטיבן ולכל המשפחה".