מי שחלפו אתמול (ג') על פני גלריית ניופורט סטריט בלונדון היו עלולים לחשוב שיש צורך להתקשר למכבה-אש, אומנם הצצה פנימה הייתה מגלה להם את האומן הפוסט-מודרני דמיאן הירסט בבגדים חסיני אש, שורף בשמחה אלפים מיצירותיו בפני קהל נפעם.
2 צפייה בגלריה
דמיאן הירסט
דמיאן הירסט
4,851 יצירות שהושלכו ללהבות בחלל הגלריה. דמיאן הירסט
(צילום: Jeff Spicer/GettyImagesIL)
ביולי בשנה שעברה האומן יצר 10,000 יחידות NFT המבוססות על יצירות פיזיות, כל יחידה תומחרה ב-2,000 דולר. הירסט נתן לרוכשים תקופת התנסות של שנה עם ה-NFT כאשר בסופה יצטרכו להחליט - האם הם מעוניינים ביצירה הפיזית או בהעתק הדיגיטלי. יצירות פיזיות שלא ייבחרו, יישרפו.
ביולי האחרון הגיעו התוצאות. בשל ירידת הערך של ה-NFT השנה רוב הרוכשים בחרו דווקא ביצירות הפיזיות - 51.5 אחוזים מהרוכשים בחרו להחליף את ה-NFT שלהם במקור הפיזי, מדובר ב-5,149 יצירות. כך נותרו 4,851 יצירות שהושלכו ללהבות בחלל הגלריה.
"זה קצת מטורף לשרוף אומנות, אבל אני חושב על זה יותר כטרנספורמציה - זו השלב האחרון בהפיכת אומנות ממשית ל-NFT", אמר הירסט למוזמני התערוכה.
2 צפייה בגלריה
דמיאן הירסט
דמיאן הירסט
"השלב האחרון בהפיכת אמנות ממשית ל-NFT". דמיאן הירסט
(צילום: Jeff Spicer/GettyImagesIL)

מי שמכר את ה-NFT שלו בשלב מוקדם הצליח להניב רווחים עצומים - בעלי יצירה מספר 2,604 מכר אותה בספטמבר 2021 ב-172,239 דולר. אולם בשל הצניחה בשוק הקריפטו בשנה האחרונה, יצירות NFT של הירסט נמכרות כעת בכ-7,000 דולר בלבד.