כשלושה שבועות לפני שהם מגיעים לראשונה לישראל למופע בפארק הירקון, להקת אימג'ן דראגונס עלתה בסוף השבוע האחרון אל הבמה בצ'ירקו מאסימו ברומא בעוד ערב חם בבירה האיטלקית. "זה בהחלט ערב מושלם", אמר סולן הלהקה דן ריינולדס באחת ההפסקות בין השירים – והוא לא טעה. מול כ-70 אלף מעריצים, החל מילדים בני שש-שבע ועד לאנשים בני 70 ואף יותר, אימג'ן דראגונס עלתה על כל ציפייה – והצליחה לסחוף את הקהל עם קסם מיוחד.
3 צפייה בגלריה
אימג'ן דרגונס בהופעה ברומא
אימג'ן דרגונס בהופעה ברומא
אימג'ן דרגונס בהופעה ברומא
(צילום: EPA/GIUSEPPE LAMI)
הלהקה האמריקנית, שפרצה לחייהם של רוב הישראלים עם הלהיט It's Time שיצא ב-2011, הוקמה שלוש שנים לפני כן, על ידי ריינולדס וחברו לאוניברסיטה, מתופף הלהקה לשעבר אנדרו טולמן. מאז חוותה הלהקה כמה שינויים בהרכבה – אבל עלתה על דרך המלך עם שורת להיטים שכבשו מצעדים רבים ברחבי העולם וגם בישראל.
מעט אחרי השעה 21:00, קצת אחרי השקיעה, עלה דן ריינולדס עם חברי הלהקה על הבמה שניצבה במרחק לא רב מהקולוסאום שהואר באורות ליליים. עוד לפני כן, היה ניכר שהקהל פשוט מאוהב. הקהל הריע אפילו בפרסומות על המסכים שקדמו לעלייתה של הלהקה לעוד מופע כחלק מהטור Mercury. גם כשמופע החימום של להקת AJR, שתגיע גם לישראל, התרחש על הבמה - היה ברור שהערב הזה יהיה מלווה בריקודים, קהל ששר בקול גדול, מחיאות כפיים סוערות – והרבה אמוציות.
3 צפייה בגלריה
אימג'ן דרגונס בהופעה ברומא
אימג'ן דרגונס בהופעה ברומא
"זה ערב מושלם להיות בו כאן, על אדמה היסטורית". אימג'ן דרגונס בהופעה ברומא
(צילום: EPA/GIUSEPPE LAMI)
"זה ערב מושלם להיות בו כאן, על אדמה היסטורית", אמר ריינולדס כאמור בתחילת ההופעה בבירה האיטלקית. גם הלחות והחום, אחרי יום חצי גשום ברומא, לא עצרו את ההמון מלהגיע להופעה – גם מערים רחוקות. "אנחנו אסירי תודה", אמר ריינולדס לקהל הגדול.
לביקורות מוזיקה נוספות:
מלבד רגש רב ותחושת חיבור עמוקה לקהל, ניכר היה שאימג'ן דראגונס הגיעו לספק שואו. בגזרה המוזיקלית, במשך קרוב לשעתיים על הבמה, הלהיטים לא הפסיקו להגיע בזה אחר זה. הביצועים הווקאליים נשמעו כמעט אחד לאחד כמו במקור. כמה מהשירים זכו לגרסאות מיוחדות יותר, עם תוספות כמו סולו גיטרה מיוחד בלהיט הוותיק Radioactive – ופתיחים אקוסטיים, עוד לפני תחילת השירים בגרסתם המקורית.
השואו לא עצר רק בגזרה המוזיקלית: אחרי קרוב ל-10 דקות על הבמה, החום הכניע את ריינולדס המזיע – שעלה עם גופייה – ונאלץ לוותר עליה. וניכר היה שהקהל תומך בצעד הזה. לכך הצטרפו גם שלל אביזרים שרק הוסיפו להופעה: קונפטי בהמוניו, עשן, בלונים צבעוניים גדולים שנתנו תחושת קלילות בשיר On Top of the World, בובות של כרישים בשיר Sharks – וזיקוקים שהיוו חלק מסוף ההופעה, והשאירו טעם של עוד – כמו ציפייה לעוד יום עצמאות.
בכל הזדמנות שהייתה לו, ריינולדס התקרב אל קצה הבמה ואל הקהל – ונראה היה שאם היה יכול, הוא היה מעביר את רוב ההופעה בתוך ההמון. הוא זז, הניף את ידיו ואפילו רקד, פנה לכל צד בקהל, וגם יצא לסיבוב לחיצות ידיים וחיבוקים בזמן שהוא ממשיך לשיר את אחד השירים. אחד המעריצים גם העביר לו זוג גרביים – וברגע קומי הוא חשף בפני רבבות הצופים שהוא בכלל גורב זוג לא תואם.
3 צפייה בגלריה
אימג'ן דרגונס בהופעה ברומא
אימג'ן דרגונס בהופעה ברומא
השאירו טעם של עוד. אימג'ן דרגונס בהופעה ברומא
(צילום: EPA/GIUSEPPE LAMI)
ריינולדס, שהגיע עם דגל איטליה לצד דגל הגאווה, הרגיש פתוח עם הקהל הרומאי. לפני ששר את Thunder הוא פנה לילד בקהל ואמר לו: "תעשה מה שאתה מרגיש שאתה רוצה לעשות. רוצה לעלות לבמה הזו? תעשה את זה! אל תיתן לאף אחד להגביל אותך". כשעלה לשיר את Waves, ריינולדס הוא סיפר שהוא לא נוהג לשיר אותו בהופעות. השיר עוסק בכמה החיים לא צפויים, ובבית השני שלו הוא גם נוגע במותם בגיל צעיר של שניים מחבריו הקרובים, אחד בתאונת דרכים, ואחר ששם קץ לחייו. "אני רוצה לחגוג את החיים, ואת זה שאנחנו יחד", הוא אמר. בזמן הביצוע, התברר מדוע ריינולדס לא נוהג לשיר את השיר שפורט לו על הסיפור הכואב. כשהוא מתקשה לצלוח אותו, השיר סיפק רגע מיוחד כשהקהל נחלץ לעזרת הסולן ושר במקומו. הפזמון המיוחד הזה יצר כמה דקות מרגשות שבהן הוא פשוט לא הצליח לעצור את הדמעות.
אימג'ן דראגונס בהחלט הצליחה לגעת בקהל האיטלקי. להקפיץ אותו, להרקיד אותו ולגרום לו לרצות שהערב לא ייגמר. אם היא תצליח להביא את הרגשות האלו אל פארק הירקון ב-29 באוגוסט - הלהקה עשויה לגעת עמוק בליבם של הישראלים, בהופעה הראשונה שלה אי פעם על אדמה היסטורית אחרת – ישראל.
הכותב היה אורח של הפקת המופע ברומא.