העונה השנייה של "טייגר קינג" עוד לא עלתה בנטפליקס - וכבר מעוררת סערה: קרול בסקין, האקטיביסטית למען זכויות בעלי החיים שכיכבה בעונה הראשונה, נוקטת בצעדים משפטיים נגד נטפליקס ומבקשת צו מניעה זמני לשידור העונה השנייה - אולם בית המשפט דחה את בקשותיה, כך מדווח אתר "דדליין".
2 צפייה בגלריה
קרול בסקין
קרול בסקין
קרול בסקין
(צילום: יח"צ)
בתלונה שהוגשה אתמול (ב') לבית המשפט הפדרלי בפלורידה, בסקין ובעלה הווארד יוצאים נגד ענקית הסטרימינג וחברת ההפקות של הבמאים רבקה צ'ייקלין ואריק גוד, ומבקשים למנוע את שידור חמשת פרקי העונה הבאה, שאמורה לעלות ב-17 בנובמבר. זאת כיוון שלדבריהם, על פי החוזים שחתמו עליהם ב-2016 וב-2018, אין לנטפליקס וליוצרי הסדרה רשות להשתמש בחומרים שנותרו להם מהעונה הקודמת.
"השימוש הלא מאושר של הנאשמים בחומרי הצילום של משפחת בסקין ועמותתה על ידי חברת ההפקות Royal Goode יגרום לבני הזוג בסקין נזק בלתי הפיך, שבחוק אין לו סעד הולם", נכתב בתלונה, שכוללת בקשה לצו מניעה, פיצוי כספי ועוד.
עם זאת, נראה שלנטפליקס אין סיבה לחשוש, שכן בינתיים נודע כי שופטת דחתה את דרישתם לצו המניעה הזמני. "על אף שבית המשפט מבין את תסכולם של בני הזוג בסקין, לא נראה ששילוב הצילומים על ידי הנאשמים תגרום לבני הזוג בסקין נזק מיידי שלא ניתן יהיה לפצות עליו בפיצויים כספיים", אמרה השופטת וירג'יניה מ. הרננדז קובינגטון. "חשוב לציין כי בית המשפט רק מוצא שבני הזוג בסקין אינם זכאים לצו מניעה זמני, שיינתן לפני שתהיה לנתבעים הזדמנות נאותה להגיב". עם זאת, היא מוסיפה ואומרת כי בית המשפט אינו נוקט עמדה בנוגע לאפשרות של בני הזוג לקבל זכאות לצו מניעה.
"טייגר קינג", כזכור, הייתה אחת מהסדרות המצליחות והמדוברות ביותר של תחילת תקופת הקורונה (עם 64 מיליון צפיות ברחבי העולם במרץ 2020), שעקבה אחר האנשים שמנהלים גני חיות אקזוטיים פרטיים - ובראשם ג'ו אקזוטיק מאוקלהומה. בסקין הוצגה שם כמי שמנהלת מאבק מתוקשר וארוך שנים נגדו - והוא, מצידו, נכנס לאחרונה ל-22 שנה בכלא לאחר שהורשע בשכירת רוצח שיהרוג אותה ובפשעים נוספים נגד חיות בר. עם זאת, תיאוריית קונסיפרציה שהוצגה בתוכנית גרסה כי לבסקין ישנם גם צדדים אפלים וכי רצחה את בעלה הראשון, דון לואיס, שנעלם בפתאומיות לפני מספר שנים.
מאז, בסקין הכריזה שלא תיקח חלק בעונה הבאה בשל האופן שבו הוכפשה, בטענה שהוצגה בצורה מחמירה ולא הוגנת, וכיוון שנרמז באופן גורף כי הייתה מעורבת בהיעלמותו של לואיס ב-1997. ובכל זאת, בטריילר הראשון שפורסם לעונה השנייה לפני כשבוע, נראים צילומים חדשים של בסקין. על פי התלונה, "מתוך הבנה שצילומיהם של בני הזוג בסקין והעמותה מוגבלים לשימוש על ידי הפקת Royal Goode ביצירה הדוקומנטרית הבודדת והראשונית הזאת, הבסקינים האמינו שכל המשכון - מגעיל ככל שיהיה - לא יכלול חומרים נוספים בהשתתפותם".
2 צפייה בגלריה
ג'ו אקזוטיק ב"טייגר קינג"
ג'ו אקזוטיק ב"טייגר קינג"
ג'ו אקזוטיק ב"טייגר קינג"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"אומנם איננו יכולים למנוע מנטפליקס ו-Royal Goode להפיק תוכניות שפלות, מרושעות וסנסציוניות, אך אנו מאמינים שיש לנו את הזכות לשלוט בצילומים שלנו שצולמו במרמה", אמרו השניים בתגובה ל"דדליין" לאחר הגשת התלונה. "אנחנו רוצים להאמין שרוב האמריקנים יסכימו שאנחנו צריכים להיות זכאים להגן על המוניטין שלנו בצורה זו, ולחייב את ענקי הבידור לעמוד במילתם".
מטעם נטפליקס טרם הגיבו לדברים.