"גולדה", סרטו של הבמאי גיא נתיב שבו מככבת השחקנית הבריטית הלן מירן, נבחר לפתוח את פסטיבל הקולנוע ירושלים ויוקרן בבריכת הסולטן ב-13 ביולי.
2 צפייה בגלריה
מתוך "גולדה"
מתוך "גולדה"
מתוך "גולדה"
(צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג)
הסרט, שהוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין האחרון, חוזר 50 שנים לאחור אל מלחמת יום הכיפורים, ועוקב אחר מספר ימים בחייה של ראש ממשלת ישראל דאז גולדה מאיר - והאישה הראשונה והיחידה בתפקיד זה.
השחקנית הוותיקה והמוערכת הלן מירן מגלמת בסרט את גולדה, וכמעט לא מזוהה מבעד לשכבות האיפור שמעניקות לה מראה זהה לזה של מאיר המנוחה. לייב שרייבר ("ריי דונובן", "אקס-מן") מגלם את מזכיר המדינה האמריקאי הנרי קיסינג'ר, ואילו קאמי קוטן ("10 אחוז") היא לו קדר, העוזרת האישית של גולדה. לצידם נמצאים בקאסט גם לא מעט שחקנים ישראלים, בהם ליאור אשכנזי כרמטכ"ל דוד "דדו" אלעזר, רמי הויברגר בתפקיד שר הביטחון משה דיין, דביר בנדק שמגלם את ראש אמ"ן אלי זעירא, רותם קינן כראש המוסד צבי זמיר ואוהד קנולר הוא אריאל שרון, מפקד אוגדה 143.
הסרט צפוי לצאת לאקרנים בישראל ב-24 באוגוסט.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אנטומיה של נפילה"
מתוך "אנטומיה של נפילה"
מתוך "אנטומיה של נפילה"
(צילום: באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים)
הפסטיבל יתקיים בירושלים בין ה-23-13 ביולי ויינעל עם הזוכה הטרי בפסטיבל קאן, "אנטומיה של נפילה" של הבמאית הצרפתייה ז'וסטין טרייה, שקטף את דקל הזהב. טרייה היא הבמאית השלישית בלבד בהיסטוריה שחתומה על ההישג, אחרי ג'יין קמפיון וז'וליה דקורנו (שגם הייתה בחבר השופטים השנה).
העלילה עוקבת אחר סופרת מצליחה שבן זוגה מוצא את מותו בנפילה מחלון ביתם. החקירה שוללת את האפשרות שמדובר בתאונה, מה שמותיר אחת משתי האפשרויות: או שהוא שם קץ לחייו, או שזוגתו דחפה אותו אל מותו. כשהתעלומה מתבררת בבית המשפט, חקר האמת חושף את המתיחות ששררה בין בני הזוג לפני האסון, ובאופן עמוק יותר את המתח שקיים בזוגיות, הורות והדינמיקה בין המגדרים.